Wykorzystaj masową komunikację SMS i e-mail na kilkukrotne zwiększenie sprzedaży

Wykorzystaj masową komunikację SMS i e-mail na kilkukrotne zwiększenie sprzedaży

Black Friday to idealna okazja do zwiększenia obrotów generowanych przez biznes. Dodatkowo w wielu przypadkach jest to sytuacja win-win – klient dostaje atrakcyjną ofertę okraszoną dużym rabatem, a przedsiębiorca może obserwować jak słupki sprzedaży szybują w górę w dużym tempie. Jemu, zamiast jego konkurentowi.

Warunkiem, który determinuje powodzenie powyższego planu jest skuteczność powiadomienia informującego o promocjach i udogodnieniach związanych z tradycją rodem z Ameryki.

Jak skutecznie docierać do klientów

Czasy obecne charakteryzują się zjawiskiem, które można określić jako amok informacji. Konsument, który wykaże chęć może dotrzeć do dowolnej ilości informacji na dowolny temat, w relatywnie krótkim czasie przy zaangażowaniu niewielkich zasobów, skutkiem czego przekaz, który się do niego kieruje musi się przebić przez kilka warstw innych przekazów i informacji, które w danym momencie trafiają do jednostki. Przekaz musi się jak najbardziej wyróżnić lub pojawić się z jak największą częstotliwością, opanowując możliwie najwięcej mediów, z którymi styka się konsument każdego dnia.

Identyfikacja

Aby zwiększyć efektywność komunikacji trzeba wiedzieć, kto jest odbiorcą komunikatów. Niekiedy pomaga tutaj specyfika produktu, niemniej, jeśli tak nie jest – istotną rolę odegrają tutaj narzędzia pomagające pozyskiwać informacje na temat klientów, ale również potencjalnych klientów. Sklep z odzieżą może wdrożyć na swoją stronę formularz zapisu do newslettera e-mail lub SMS (dostępny w HotSender.pl) w celu pozyskania wartościowej informacji (ale także otworzenia kanału komunikacyjnego) na temat osoby, która odwiedziła jego witrynę.

Segmentacja

Mając ogólną bazę danych należy zadbać o to, aby w jej ramach zapanował porządek, który pozwoli nam na wnioskowanie na temat atrakcyjności oferty oraz skuteczności form przekazu stosowanych na stronie internetowej czy w aplikacji. Jest to również, mniej lub bardziej wiarygodne (w zależności od skali), źródło informacji na temat konsumentów w ogólności.

Automatyzacja

Zarządzając dużym przedsiębiorstwem warto optymalizować procesy w celu efektywnego wykorzystywania zasobów, którymi dysponuje organizacja. Systemy automatyzacji marketingu z roku na rok stają się coraz bardziej kompleksowe i przyjazne otoczeniu, dzięki czemu przy ich wykorzystaniu można zbudować całkiem naturalne i trwałe relacje z klientami – przy relatywnie niskim nakładzie zasobów – odpowiednio skonfigurowany system jest w stanie pozyskiwać klientów i dbać o odbiór marki w sposób bardzo zadowalający.

Najskuteczniejsze narzędzie marketing automation

Trzy najważniejsze etapy budowania sprawnej i niedrogiej komunikacji z klientami wymagają dobrania odpowiedniego narzędzia, które umożliwi, ułatwi, zautomatyzuje i pomoże zaplanować procesy związane z komunikacją. Oczywiście nikt nie powiedział, że narzędzie musi być jedno – odpowiednio dobrane zestawy sprawdzają się równie dobrze, jednakowoż współczesny poziom specjalizacji poszczególnych firm (a zarazem usług, które oferują) pozwala na ograniczenie się do jednego narzędzia bez utraty możliwości.

Co wziąć pod uwagę przy doborze narzędzia?

Podczas rozglądania się za partnerem, który pomoże zautomatyzować pewne obszary marketingu w przedsiębiorstwie należy zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów, t j.:

−  ilość dostępnych w obrębie systemu opcji;

−  cena;

−  kontakt z obsługą serwisu;

−  zdolność do pokrycia kanałów kontaktowych (jeśli baza, składa się z adresu domowego, numeru telefonu i adresu e-mail – dobrze byłoby wykorzystać system, który potrafi wysyłać SMSy i mejle, a także listy fizyczne);

−  zakres działania firmy (!), która oferuje dane narzędzie (im większe dana firma ma doświadczenie i kompetencje, tym bardziej kompleksową pomoc będzie w stanie zaoferować, w przypadku omawianego zagadnienia warto szukać firmy, która działa w sektorze czysto informatycznym oraz marketingowym);

−  doświadczenie na rynku;

−  opinie klientów, których autentyczności nie można zweryfikować (niektóre firmy stosują praktykę marketingu szeptanego, dlatego opinia klientów została sklasyfikowana tak nisko).

Nasza rekomendacja

Spośród dostępnych opcji staraliśmy się zawsze wybierać tę optymalną / najbardziej elastyczną. Jest to reguła, która pozwala na dobór produktu ze względu na maksymalną przydatność organizacji, która go stosuje, czyli najbardziej obiektywnemu z kryteriów. Kryterium to, niestety, jest też trudno mierzalne co determinuje niekiedy konieczność sięgania po prymitywne metody badawcze, np. metoda prób i błędów – mimo prostoty jest ona piekielnie skuteczna.

Nasze starania zaowocowały możliwością podzielenia się rekomendacją oraz rozwiązaniem, które w naszym mniemaniu jest najbardziej odpowiednie dla realizacji działań związanych z komunikacją z klientami oraz jest najbardziej rozwojowe ze względu na bezpośredni kontakt z zespołem developerów, który tę aplikację stworzył.

Jest to HotSender.pl – platforma marketing automation do masowej wysyłki SMS i e-mail. System oferuje m.in.:

− masową wysyłkę SMS;
− masową wysyłkę e-mail;
− zarządzanie bazami danych;
− narzędzia do higieny bazy;
− monetyzację baz;
− pomoc przy rejestracji zbiorów danych w GIODO.

W ofercie serwisu znajdziemy również narzędzia, m.in. widżet zapisu do newslettera czy możliwość blokady treści w serwisie (odblokowanie następuje po zapisaniu się do newslettera).

Warto zauważyć również fakt, iż firma, która jest właścicielem platformy HotSender.pl (a jest to zarejestrowany w UKE Przedsiębiorca Telekomunikacyjny) działa również w branży płatności oraz afiliacji. Można więc przypuszczać, iż uzyskamy tam pomoc i praktyczne wskazówki jak zwiększać wpływ naszej komunikacji oraz jak wykorzystywać bazę w sposób najbardziej zoptymalizowany. Wszak narzędzie tworzyły osoby, które zarządzają biznesem na codzień i wiedzą jakie narzędzia są niezbędne i jakie problemy powinny rozwiązywać.

Podsumowanie

Warto przeanalizować obszar komunikacji z klientami nie tylko przy okazji wydarzeń podobnych do Black Friday. Tak naprawdę tylko konsekwentne, kolektywne działanie jest w stanie wypracować odpowiedni wizerunek marki. Klienci, którzy mają świadomość, że firma jest z nimi niezależnie od okresu będą bardziej przywiązani, niż ci napływowi, którzy skorzystają z okazji jaką dają czarnopiątkowe rabaty.

 

Komentarze:

Comments

comments