Wyniki raportu „Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju”

Łukasz Kłosowski

03-06-2014
Wyniki raportu „Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju”

Dla 89 procent badanych mobile marketing to ważny kanał komunikacji, a 83 procent deklaruje konkretne inwestycje z nim związane – wynika z raportu „Mobile Marketing w Polsce 2014 – postrzeganie i potencjał rozwoju” przeprowadzonego przez międzynarodową sieć reklamy online Interactions Europe.

Wśród badanych dominuje przekonanie, że popularne formy reklamy niekoniecznie są skuteczne. I tak na pytanie „Jakie są najpopularniejsze formy mobile marketingu”, większość osób wskazała SMS/MMS (69 proc.), formy statycznej reklamy (43 proc.) oraz wyszukiwanie mobilne (33 proc.).

Jako najbardziej efektywne wskazywali formaty rich media, które posiadają największy potencjał w zakresie angażowania odbiorców.

Jakie są ograniczenia mobile w Polsce? To według raportu niewielka liczba mobilnych wersji stron internetowych, mała prędkość przesyłu danych mobilnych oraz ich względnie wysokie ceny. Badani widzą natomiast szansę na rozwój mobile marketingu w coraz niższych cenach urządzeń, rozwoju m-commerce i nowych technologiach emisji reklam.

Badanie miało postać anonimowego sondażu internetowego, który przeprowadzono na wybranej próbie 266 osób w okresie od 3 kwietnia do 9 maja 2014 roku. Ankiety przeprowadzono wśród marketerów (dyrektorzy marketingu, dyrektorzy komunikacji marketingowej lub specjaliści ds. komunikacji online), domów mediowych (planerzy online), agencji interaktywnych, wydawców oraz brokerów reklamy online.

Cały raport do pobrania tu.

 

Komentarze:

Comments

comments