The Smart Audio Report (część II). Kto i co najczęściej kupuje przez inteligentne głośniki

Krzysztof Heyda

27-09-2017
The Smart Audio Report (część II). Kto i co najczęściej kupuje przez inteligentne głośniki

Na początku sierpnia analizowaliśmy raport przygotowany przez NPR i Edison Reaserch dotyczący smart głośników. Z tamtego raportu dowiedzieliśmy się, które urządzenie jest najpopularniejsze, ile przeciętnie znajdziemy ich w domach, jak i gdzie głośniki są wykorzystywane oraz jakie są prognozy do dalszego rozwoju. Właśnie pojawiła się druga część raportu pokazująca kilka ciekawych danych.

Badanie przeprowadzone było z 1620 osobami, z czego 820 nie posiada żadnego inteligentnego głośnika. Z badanej grupy 5% korzysta z Amazon Alexa, 2% z Google Home, a 7% posiada obydwa. 90% użytkowników korzysta z głośnika głównie do słuchania muzyki. Dodatkowo 58% sprawdza pogodę, a trochę ponad połowa zadaje ogólne pytania. 33% zarządza inteligentnym domem, 26% układa listę zakupów, 10% zamawia zakupy bezpośrednio do domu.

Inteligentne głośniki

W tygodniu…

Użytkownicy najczęściej korzystają z głośnika (słuchając szeroko pojętego audio, czyli muzyki, ale też podcastów czy audiobooków) między 15-19 – 37%. Między 19:00 a północą 27%, a naturalnie najmniej (8%) między północą a piątą rano. Wśród użytkowników, którzy wychowują dzieci 45% słucha audio najczęściej miedzy godz. 15–19, a 40% między 19-24.

Połowa użytkowników smart głośników jest zaawansowanymi lub średnio zaawansowanymi użytkownikami – przy czym zaawansowany użytkownik (25%) to taki, który wykorzystuje głośnik do ponad 11 zadań, a średnio zaawansowany do 6-10 zadań. Im młodsi użytkownicy, tym bardziej są zaawansowani. I tak ponad połowa z zaawansowanych właścicieli smart głośnika ma między 18 a 34 lata.

Wszyscy użytkownicy najczęściej słuchają muzyki za pomocą głośników – wśród zaawansowanych jest to aż 91%, wśród początkujących 31%. Tak jak zaawansowani korzystają, w różnym stopniu, ze wszystkich funkcji jakie oferują te urządzenia, tak początkujący, poza muzyką, korzystają również z informacji o pogodzie (4%), sprawdzania godziny (2%), ogólnych pytań (2%), budzika/licznika czasu (1%), informacji (1%), listy zakupów (1%) oraz do sterowania innymi urządzeniami (5%).

Korzystanie z inteligentnych głośników zmienia też zachowania i decyzje zakupowe użytkowników. 28% z nich twierdzi, że fakt posiadania smart głośnika zadecydował o wykupieniu subskrypcji usługi streamingowej. 31% twierdzi, że wydaje więcej w Amazonie/usługach Google, a grubo ponad połowa zamówiła już coś za pomocą smart głośnika. 45% z nich to osoby w wieku 18-34 lata. Przeciętnie koszt zakupów mieści się w przedziale 50$-99$ (30%), ale 11% wydało ponad 200$.

W rezultacie druga część badania pokazała ciekawe – zwłaszcza pod kątem handlu i dostawców ofert streamingowych – tendencje ludzi do chętniejszego wydawania pieniędzy przez inteligentny głośni. Wpływ na to ma niewątpliwe łatwość obsługi – 65% zamawiających przez głośnik dodaje za jego pomocą towar do koszyka, by ten wybór potem na spokojnie (w domyśle przed komputerem/telefonem) zweryfikować. Widać też, że osoby, które już raz coś kupią przez głośnik, powtarzają tę czynność – robi tak 49% respondentów.

Nam pozostaje tylko czekać, gdy któryś z wielkich się zlituje i udostępni głosowych asystentów ze smart głośników w naszym języku. Ciekawe jak wtedy te statystyki będą u nas wyglądały.

Informacje z części pierwszej raportu znajdziecie tutaj The Smart Audio Report (część I)

 

Komentarze:

Comments

comments