Global Banking Apps Report 2017 już dostępny – 45 aplikacji porównanych w międzynarodowym badaniu UXalliance

22 września 2017

Międzynarodowe stowarzyszenie UXalliance przeprowadziło kolejną odsłonę badania porównującego mobilne aplikacje bankowe. Prawie 50 ekspertów User Experience przeanalizowało aplikacje bankowe w 45 bankach na całym świecie. Efektem jest raport prezentujący najlepsze praktyki, najnowsze trendy i innowacyjne funkcje w obszarach przed i po zalogowaniu do aplikacji. Polskim przedstawicielem w badaniu była Agencja UX Symetria.

Badanie odbyło się w 18 krajach na 6 kontynentach za pośrednictwem 18 partnerów UXalliance. Eksperci User Experience przeanalizowali każdą z aplikacji zgodnie z potrzebami użytkowników. Przebadane zostały różne scenariusze użycia dla każdego z obszarów aplikacji. Głównymi elementami analizy były landing page, nawigacja oraz proces rejestracji i logowania w strefie unsecure (przed zalogowaniem) oraz landing page i funkcje w obszarze secure (po zalogowaniu). Każda innowacyjna i wyróżniająca się funkcja została dokładnie opisana i uwzględniona w raporcie w postaci zrzutów ekranu.

W obydwu obszarach – unsecure oraz secure, stworzono także ranking 5 najlepszych aplikacji bankowych. W jednym z nich znalazł się polski bank, który zajął drugie miejsce w obszarze secure, po zalogowaniu.

Wyróżniono także najważniejsze trendy 2017 roku pojawiające się w wielu aplikacjach. m.in. możliwość zmiany limitów, wypłacanie pieniędzy z bankomatu bez użycia karty czy płatności przy pomocy kodów QR.

Global Banking Apps Report wydawany jest od 2015 roku. Najnowsza wersja raportu ukazuje więc także zmiany jakie zaszły w bankowości mobilnej na przestrzeni dwóch lat. Aplikacje bankowe dają obecnie klientom więcej kontroli nad sposobem w jaki mogą je obsługiwać – coraz częściej, podczas projektowania aplikacji, obecne jest podejście user-centered, czyli zorientowane na użytkownika. Dzięki temu, w przeciągu dwóch lat, aż 52% aplikacji zwiększyło swój współczynnik UX score – są bardziej przydatne, użyteczne i estetyczne.

UX score jest narzędziem mierzącym kluczowe aspekty User Experience, które są najbardziej istotne dla użytkowników, tj.:

1. Learnability – operacje w systemie są proste do nauczenia.

2. Operability – funkcje aplikacji są łatwo dostępne i proste w użyciu.

3. Product fit – system daje użytkownikowi poczucie przynależności do grupy.

4. Stimulation – użytkownicy czerpią radość z obsługi aplikacji oraz są stymulowani do nowych akcji.

5. Look and feel – użytkownik ma pozytywne odczucia względem wyglądu oraz dźwięków aplikacji.

Wartość współczynnika została wyznaczona dla każdej z 45 analizowanych aplikacji.

Raport Global Banking Apps 2017 to najbardziej aktualne i kompleksowe opracowanie dotyczące UX aplikacji bankowych na świecie. Najnowsza publikacja UXalliance to nie tylko znacząca pozycja na rynku bankowości mobilnej i elektronicznej, ale także ciekawy materiał dla wszystkich zainteresowanych mobilnymi aplikacjami.

Publikacja zawiera prawie 400 slajdów i ponad 800 zrzutów ekranów z analizowanych aplikacji. Na stronie http://symetria.pl/banking-apps-report-2017/ można pobrać darmowy teaser raportu, a także zamówić jego pełną wersję.

 

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X