Przebadano nastroje konsumenckie użytkowników mobile. Najskuteczniejsze formaty reklamowe

10 października 2017

Platforma AdColony przeprowadziła nowatorskie badanie postaw konsumenckich wśród użytkowników urządzeń mobilnych. W badaniu wzięło udział ponad 1500 respondentów z Ameryki Północnej oraz z całej Europy.

Respondentami były osoby korzystające z różnych kategorii aplikacji mobilnych oraz gier mobilnych. Aktualny nastrój został zbadany w pięciostopniowej skali od emocji pozytywnych, przez neutralne, po emocje negatywne, jakie osoby te miały w trakcie kontaktu z kontentem w aplikacjach i grach.

Z badania „Consumer Sentiment Survey – Fall 2017” dowiadujemy się, że najbardziej szczęśliwi konsumenci grają w gry mobilne. 77% grających respondentów informowało, że jest w dobrym nastroju, podczas gdy tylko 61% osób miało pozytywne emocje w trakcie użytkowania aplikacji z kategorii non-gaming.

Okazuje się, że najbardziej smutne osoby to użytkownicy aplikacji społecznościowych. Konsumenci w aplikacjach społecznościowych byli 3,2 razy bardziej narażeni na negatywne nastroje, niż średnia dla całej grupy badawczej. Użytkownicy aplikacji społecznościowych mieli również 2 razy więcej negatywnych emocji / deklarowali nastrój negatywny, niż konsumenci korzystający z aplikacji informacyjnych i newsowych.


Jednak najbardziej interesującą częścią badania okazały się pytania odnośnie typów reklam w aplikacjach i grach oraz poziom ich akceptowalności. Można śmiało przyjąć poniższe, jako standard dla całej branży.

Okazało się, że najbardziej akceptowanym formatem reklamowym jest rewarded video. To rodzaj video emitowanego w zamian za dostęp do dodatkowego kontentu w grze lub aplikacji. Współczynnik akceptowalności jest tu na poziomie aż 40%.

Więcej o rewarded engagement http://gomobi.pl/blogi/szklany-sufit-w-dzialaniach-reklamowych-jak-go-przebic/

Drugą najbardziej akceptowaną formą reklamy są tzw. grywalne reklamy – akceptuje je 22% osób. Zwykłe banery reklamowe akceptuję o 1% użytkowników mniej, stąd też warto pamiętać, że czasem najprostsze formaty reklamowe mogą być bardziej skuteczne, niż te zaawansowane. Interstitial video akceptuję 19% użytkowników, reklamy w tak zwanym feedzie social media lub strony czy aplikacji wydawcy akceptuj 17% osób, pre/midroll video akceptuje 14% badanych, a interstitial display 12 proc.

Warto zatem odchodzić od formatów interstitial, głównie tych pełnoekranowych, ponieważ z jednej strony ludzie ich nie znoszą, a z drugiej Google zapowiada obniżanie ratingu stron, które będą takie formaty nadal stosować.

Cały raport jest do pobrania ze strony AdColony. Polecam przyjrzeć się jemu bliżej.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X