Wywiady

Łukasz Kłosowski
11 października 2017

Jeśli nie chcemy, aby Google i YouTube byli monopolistami, większość domów mediowych powinna się zjednoczyć i wycofać budżety

To ciekawe – wszyscy przechodzą na programmatic, a tymczasem on musi się zaudytować. Co chcieliście uzyskać audytując się jako pierwsi?
Martyna Matuszewska, head of Netsprint Audience: Netsprint Audience to największe DMP w Polsce, ale wbrew obiegowej opinii „ilość albo jakość” uważamy, że za ilością danych może, a nawet powinna iść również ich jakość. Od dawna robiliśmy wewnętrzne testy sprawdzające jakość naszych danych, ale w pewnym momencie stało się

Łukasz Kłosowski
31 sierpnia 2017

Monetyzacja danych Internetu Rzeczy już możliwa

Na jakie potrzeby odpowiada Artik Cloud?
Wojciech Zaskórski, enterprise business director, Samsung Electronics Polska: Platforma Artik Cloud została stworzona z myślą o przedsiębiorstwach, które wytwarzają produkty lub usługi wykorzystujące technologię Internet of Things. Dzięki platformie, która jest swoistym ekosystemem zapewniającym pełne wsparcie rozwoju tej technologii, firmy mogą w łatwy sposób projektować, wdrażać i wprowadzać na rynek produkty wykorzystujące IoT.

Łukasz Kłosowski
23 sierpnia 2017

Wearables powinny iść w stronę użyteczności i dawania użytkownikom autentycznej wartości

Mobile, a Big Data. Jakie dane można zebrać z mobile?
Mateusz Stanuszek, COO w Ready4S: Wszystkie te związane z tym, jak użytkownik korzysta z naszej aplikacji i czy robi to zgodnie z naszą intencją. Możemy między innymi wychwycić ekrany pomijane przez niego, wysyłać informacje o tym, które kontrolki zostały kliknięte na poszczególnych ekranach czy monitorować czas ładowania poszczególnych ekranów. Jesteśmy w stanie przeanalizować łańcuchy zachowań użytkowników, czyli jakie akcje

Łukasz Kłosowski
26 lipca 2017

Billon, czyli nowa forma zapisu pieniędzy. Czy są w stanie zmienić zasady gry? Wywiad

Na wstępie chciałem pogratulować Wam ogromnego sukcesu. Przypomnijmy – otrzymaliście 2 mln euro z program Komisji Europejskiej SME Instrument (Horyzont 2020). Pokonaliście niemal 1500 konkurentów z całej Unii i jesteście jedną z kilkudziesięciu firm z Europy, która dostała grant. Jak się teraz czujecie?
Robert Kałuża, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Billon: Jesteśmy szczęśliwi, ale też nie chcemy, żeby woda sodowa uderzyła nam do głowy. Wykonaliśmy ciężką pracę i odnieśliśmy

Krzysztof Heyda
21 lipca 2017

Klasyczna analiza danych nie przynosi już takich rezultatów, jak kiedyś. Mobile to kluczowe źródło danych

Firmy w dzisiejszych czasach mają problem. A właściwie klęskę urodzaju. Zalewane są terabajtami danych, które mniej lub bardziej świadomie przekazują im ich użytkownicy. Problemem jest nie sam fakt, że dane spływają, ale ich ilość oraz możliwości przetworzenia i wyciągnięcie wniosków. Ten problem ma rozwiązać TogetherData, pierwszy polski data science house. Jak podają „wykorzystują sztuczną inteligencję, tworząc autorskie rozwiązania z zakresu data-driven business, a tym samym

Łukasz Kłosowski
14 lipca 2017

Nie konkurujemy ani z Android Pay, ani z innymi systemami

Android Pay szturmem zdobywa polski rynek. W tym momencie jest już w Alior, BZ WBK, Eurobank, mBank, Nest Bank, Orange Finanse, T-Mobile Usługi Bankowe, ale też w licznych dyskontach, na Allegro. Przyznam, że jak podaliście, że Wy też zintegrowaliście się, zdziwiłem się. Jak udało się Wam zintegrować PayU i Android Pay – czy system Google działa na takiej samej zasadzie, jak tokenizacja Visy i MasterCard?
Krzysztof Kaźmierski,

Artykuł sponsorowany
6 lipca 2017

Rozmowa z Tomaszem Domagalskim z Finiata, firmy zajmującej się mikrofaktoringiem

Faktury niepłacone w terminie lub faktury z odroczonym terminem to zmora przedsiębiorców. Jakie są sposoby na płynność finansową we własnej firmie?
Tomasz Domagalski, country manager Finiata w Polsce: Nie zgadzam się. Faktura nigdy nie jest czymś złym, jest to dowód na to, że coś wykonaliśmy i sprzedaliśmy i należy się za to wynagrodzenie. Zmorą za to są nierzetelni przedsiębiorcy. A sposobów na poprawienie płynności jest wiele – są kredyty, faktoring czy pożyczka; różnią

Łukasz Kłosowski
26 kwietnia 2017

Tomasz Starzyński: rynek marketingu aplikacji dopiero przed nami

Już w 2012 roku pisaliśmy na GoMobi.pl, że marketing aplikacji mobilnych powinien wynosić nawet 80 proc. budżetu aplikacji. Jak zmieniają się wydatki na marketing aplikacji mobilnych i jak to wygląda teraz?
Tomasz Starzyński – prezes zarządu i managing partner w Up&More: Wydaje się, że w Polsce wciąż nie możemy mówić o pojęciu „rynku” marketingu aplikacji. To dopiero przed nami. Od dłuższego czasu rozmawiamy z klientami na ten temat i najczęściej słyszymy, że w budżetach marketingowych nie ma

Łukasz Kłosowski
4 kwietnia 2017

Popularność fintech’ów bierze się z pojawienia regulacji PSD2 oraz z rozwoju platform mobilnych

Temat płatności mobilnych śledzimy na GoMobi.pl dość wnikliwie. Jakie zasadnicze trendy Wy obserwujecie, które już się dzieją również w Polsce?
Wojciech Zatorski, COO Braintri: Cały świat jest skoncentrowany obecnie na scenariuszach ułatwiających i przyspieszających realizację transakcji płatności szczególnie z użyciem telefonu. Smartfon stał się w obecnych czasach przedmiotem wkradającym się w każdy aspekt naszego życia. Możemy wyjść z domu bez portfela, ale na pewno nie zapomnimy telefonu.

Łukasz Kłosowski
15 marca 2017

Klienci wolą płacić telefonem, niż kartą

Ile osób korzysta z Android Pay? Byliście jednym z pierwszych banków, który go wdrożył.
Tomasz Motyl, chief innovation officer w Alior Banku i dyrektor Innovation Lab: W marcu br. ponad 14 tysięcy klientów skorzystało z usługi płatności mobilnych Android Pay. Warto przy tym wspomnieć, że robią oni średnio 3 tysiące transakcji dziennie. Dodatkowo, średni wzrost wolumenu transakcji klientów używających Android Pay wynosi 10%, a średni

Łukasz Kłosowski
2 marca 2017

Marketing, a Big Data

Skąd czerpać dane do Big Data, jakie dane dostarcza mobile, a jakie desktop, jak marketing może wykorzystać dane z Big Data, kto w 2017 roku powinien skorzystać z Big Data, a kto jeszcze nie musi?
Poniżej kolejny wywiad w cyklu Big Data. Tym razem na pytania odpowiada Krzysztof Nowicki, dyrektor marketingu w Synerise. To autorska platforma zwiększająca efektywność działań marketingowych poprzez personalizowaną komunikację z klientami. Synerise automatyzuje cały proces

Łukasz Kłosowski
1 marca 2017

SMS, a Big Data

Poniżej kolejny wywiad z cyklu Big Data. Jak w infrastrukturę Big Data wpisuje się popularne narzędzie komunikacji marketingowej jakim jest SMS? Czy w polskim prawie są zapisy, które regulują działanie Big Data? Case studies.
Więcej w wywiadzie z Andrzejem Ogonowskim, brand and PR directorem w SMSAPI.

 

Blogi

X