Wywiady

Chcemy, by Luna stała się standardem i domyślnym rozwiązaniem w przetwarzaniu danych

Chcemy, by Luna stała się standardem i domyślnym rozwiązaniem w przetwarzaniu danych

Kosma Kulczycki

27-05-2018

Rozmowa z Wojciechem Daniło i Marcinem Kostrzewą z Luny – zwycięzcami SingualrityU Poland Global Impact Challenge. Kosma Kulczycki: Na początku chcę Wam pogratulować. Pierwsza edycja w Polsce. Z około 100 projektów zostało wybranych 10 najlepszych. Już zostanie finalistą jest dużym wyróżnieniem, a wygrana – szacun. Czy jesteście zaskoczeni zwycięstwem? Jakie są Wasze odczucia? Bardzo cieszymy się zwycięstwem. Startowaliśmy jako jeden z dziesięciu projektów i każdy z nich był bardzo […]

Dzięki PSD2 Małe Instytucje Płatnicze (MPP) mają szansę zmienić sytuację na rynku

Dzięki PSD2 Małe Instytucje Płatnicze (MPP) mają szansę zmienić sytuację na rynku

Kosma Kulczycki

22-05-2018

Rozmawiamy, siedząc w parku na tej samej ławce, na której siedzieliśmy, gdy we wrześniu 2016 roku opowiedziałeś mi o swojej koncepcji stworzenia innowacyjnego POSa (ang. Point of Sale) dla lokali gastronomicznych. Trudno uwierzyć, że już prawie 2 lata minęły od tego momentu. Na początku nie było nic oprócz Twojej wiary i entuzjazmu, a teraz… Marek Szmalc, co-founder i CEO firmy nomee: Jesteśmy liderem w małej i średniej gastronomii w Warszawie, jeśli chodzi o POSy. Zdarza się, że jednego […]

W czasach przesytu informacji i komunikatów sama funkcja informatywna eventu to za mało

W czasach przesytu informacji i komunikatów sama funkcja informatywna eventu to za mało

5-6 czerwca w PKiN w Warszawie odbędzie się 5. edycja konferencji technologicznej MCE, łączącej programistów z projektantami UX/UI. Czym powinien charakteryzować się dobry event, żeby co roku przyciągać setki uczestników? Przemek Pomaski, UX/UI Designer w Polidea: Wydarzenie musi być wyjątkowe—w czasach przesytu informacji i komunikatów sama funkcja informatywna to za mało. W MCE stawiamy na praktyczną wiedzę—na scenie występują ludzie, którzy są ekspertami w danej dziedzinie, ale też doświadczonymi praktykami […]

O tym, jak AI przekształca marketing oraz wpływa na mobile

O tym, jak AI przekształca marketing oraz wpływa na mobile

Łukasz Kłosowski

13-04-2018

Czy rzeczywiście AI to obecnie najgorętszy temat, czy nie jest ciągle za wcześnie? Dla niektórych to przereklamowany tech-trend, który ma jeszcze długą drogę przed sobą. Dla innych to motor napędowy innowacji. Rozumiem, że jesteście w tej drugiej grupie? Krzysztof Blusz, global expansion director, Synerise: Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to dziedziny nauki o kilkudziesięcioletniej historii, a mechanizmy, które za nimi stoją, są od dawna znane badaczom. Inteligentne maszyny i systemy komputerowe pobudzają wyobraźnię człowieka od dawna […]

Jak stworzyć świetną aplikację m-commerce

Jak stworzyć świetną aplikację m-commerce

Łukasz Kłosowski

08-03-2018

Gratuluję zdobycia nagrody Mobile Trends Awards w kategorii m-commerce. Na początku takie pytanie – czy jest jakiś ogólny przepis na dobrą aplikację m-commerce? Katarzyna Wolska, marketing manager w firmie Appchance: Myślę, że nie ma jednego przepisu, który będzie dobry dla każdego, choć są pewne zasady, którymi warto się zawsze kierować. To może na przykładzie x-kom? Przede wszystkim aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, aby zminimalizować wysiłek […]

Nie sprzedajemy powierzchni, a dostęp do odpowiedniego grona odbiorców

Nie sprzedajemy powierzchni, a dostęp do odpowiedniego grona odbiorców

Łukasz Kłosowski

15-12-2017

Zacznijmy od tego, że zmieniliście nazwę z Selectivv na Selectivv Mobile House. Czemu to miało służyć i co za tym idzie? Jacek Dymkowski, commercial director, Selectivv Mobile House: Nowa nazwa w lepszy sposób oddaje istotę tego czym się zajmujemy. Dziś Selectivv to nie tylko reklama mobilna. Chcemy wyprzedzać rynek oferując produkty, które będą zmieniały myślenie o marketingu, reklamie czy badaniach. Skupiamy się na nieustannym rozwoju naszego DMP, które już […]

Jeśli nie chcemy, aby Google i YouTube byli monopolistami, większość domów mediowych powinna się zjednoczyć i wycofać budżety

Jeśli nie chcemy, aby Google i YouTube byli monopolistami, większość domów mediowych powinna się zjednoczyć i wycofać budżety

Łukasz Kłosowski

11-10-2017

To ciekawe – wszyscy przechodzą na programmatic, a tymczasem on musi się zaudytować. Co chcieliście uzyskać audytując się jako pierwsi? Martyna Matuszewska, head of Netsprint Audience: Netsprint Audience to największe DMP w Polsce, ale wbrew obiegowej opinii “ilość albo jakość” uważamy, że za ilością danych może, a nawet powinna iść również ich jakość. Od dawna robiliśmy wewnętrzne testy sprawdzające jakość naszych danych, ale w pewnym momencie stało się to niewystarczające, […]

Monetyzacja danych Internetu Rzeczy już możliwa

Monetyzacja danych Internetu Rzeczy już możliwa

Łukasz Kłosowski

31-08-2017

Na jakie potrzeby odpowiada Artik Cloud? Wojciech Zaskórski, enterprise business director, Samsung Electronics Polska: Platforma Artik Cloud została stworzona z myślą o przedsiębiorstwach, które wytwarzają produkty lub usługi wykorzystujące technologię Internet of Things. Dzięki platformie, która jest swoistym ekosystemem zapewniającym pełne wsparcie rozwoju tej technologii, firmy mogą w łatwy sposób projektować, wdrażać i wprowadzać na rynek produkty wykorzystujące IoT. W takim razie jak dzięki Artik […]

Wearables powinny iść w stronę użyteczności i dawania użytkownikom autentycznej wartości

Wearables powinny iść w stronę użyteczności i dawania użytkownikom autentycznej wartości

Łukasz Kłosowski

23-08-2017

Mobile, a Big Data. Jakie dane można zebrać z mobile? Mateusz Stanuszek, COO w Ready4S: Wszystkie te związane z tym, jak użytkownik korzysta z naszej aplikacji i czy robi to zgodnie z naszą intencją. Możemy między innymi wychwycić ekrany pomijane przez niego, wysyłać informacje o tym, które kontrolki zostały kliknięte na poszczególnych ekranach czy monitorować czas ładowania poszczególnych ekranów. Jesteśmy w stanie przeanalizować łańcuchy zachowań użytkowników, czyli jakie akcje wykonywane […]

Billon, czyli nowa forma zapisu pieniędzy. Czy są w stanie zmienić zasady gry? Wywiad

Billon, czyli nowa forma zapisu pieniędzy. Czy są w stanie zmienić zasady gry? Wywiad

Łukasz Kłosowski

26-07-2017

Na wstępie chciałem pogratulować Wam ogromnego sukcesu. Przypomnijmy – otrzymaliście 2 mln euro z program Komisji Europejskiej SME Instrument (Horyzont 2020). Pokonaliście niemal 1500 konkurentów z całej Unii i jesteście jedną z kilkudziesięciu firm z Europy, która dostała grant. Jak się teraz czujecie? Robert Kałuża, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Billon: Jesteśmy szczęśliwi, ale też nie chcemy, żeby woda sodowa uderzyła nam do głowy. Wykonaliśmy ciężką pracę i odnieśliśmy sukces, jednak […]

Klasyczna analiza danych nie przynosi już takich rezultatów, jak kiedyś. Mobile to kluczowe źródło danych

Klasyczna analiza danych nie przynosi już takich rezultatów, jak kiedyś. Mobile to kluczowe źródło danych

Krzysztof Heyda

21-07-2017

Firmy w dzisiejszych czasach mają problem. A właściwie klęskę urodzaju. Zalewane są terabajtami danych, które mniej lub bardziej świadomie przekazują im ich użytkownicy. Problemem jest nie sam fakt, że dane spływają, ale ich ilość oraz możliwości przetworzenia i wyciągnięcie wniosków. Ten problem ma rozwiązać TogetherData, pierwszy polski data science house. Jak podają “wykorzystują sztuczną inteligencję, tworząc autorskie rozwiązania z zakresu data-driven business, a tym samym […]

Nie konkurujemy ani z Android Pay, ani z innymi systemami

Nie konkurujemy ani z Android Pay, ani z innymi systemami

Łukasz Kłosowski

14-07-2017

Android Pay szturmem zdobywa polski rynek. W tym momencie jest już w Alior, BZ WBK, Eurobank, mBank, Nest Bank, Orange Finanse, T-Mobile Usługi Bankowe, ale też w licznych dyskontach, na Allegro. Przyznam, że jak podaliście, że Wy też zintegrowaliście się, zdziwiłem się. Jak udało się Wam zintegrować PayU i Android Pay – czy system Google działa na takiej samej zasadzie, jak tokenizacja Visy i MasterCard? Krzysztof Kaźmierski, […]