Deloitte: "sklep nie jest końcem kanału dystrybucji, ale punktem pośrednim"

Łukasz Kłosowski

19-01-2012
Deloitte: "sklep nie jest końcem kanału dystrybucji, ale punktem pośrednim"

Kluczowym czynnikiem sukcesu dla detalistów będzie umiejętność wykorzystania potencjału urządzeń mobilnych do dostarczania konsumentom jeszcze lepszych wrażeń związanych z zakupami – przewiduje firma doradcza Deloitte.

– Niektórzy producenci elektroniki zaczynają wykorzystywać swoje firmowe sklepy, jako salony wystawowe, źródło informacji i doświadczeń dla klientów, którzy następnie zamawiają towary w sklepie internetowym lub kupują w markecie. Już teraz dostępne aplikacje na smartfony umożliwiają sprawdzenie po kodach kreskowych cen produktów w sklepach internetowych. Można sobie wyobrazić sytuację, że produkt zamówimy przez smartfona w dowolnym sklepie internetowym będąc w fizycznym salonie i zostanie on nam dostarczony prosto do domu. Tak więc sklep nie jest końcem kanału dystrybucji, ale punktem pośrednim. Zmiany te wymuszają na detalistach zmiany w sposobie prowadzenia biznesu – mówi Piotr Świętochowski, dyrektor w Deloitte.

Eksperci Deloitte podkreślają coraz większe znaczenie smarfonów, stających się preferowaną platformą technologiczną wśród konsumentów, również w kontekście procesów zakupowych.

– Użytkownicy urządzeń mobilnych to już nie tylko miłośnicy najnowocześniejszych rozwiązań. Są wśród nich przedstawiciele wielu różnych segmentów konsumenckich reprezentujących ogólne i tradycyjne nurty społeczne. Wyścig w stworzeniu najpopularniejszej aplikacji na telefon komórkowy już trwa. Jednak przedstawiciele branży powinni pamiętać o zapewnieniu bezpieczeństwa swoim klientom – złamanie zasad dotyczących prywatności może zepsuć reputację i negatywnie wpłynąć na wprowadzanie dalszych rozwiązań mobilnych. Należy również pamiętać, że lepszy jest brak aplikacji niż złe doświadczenia klienta związane z jej używaniem – mówi Dariusz Nachyła, partner Deloitte odpowiedzialny za sektor TMT w Europie Środkowej.

Deloitte publikuje swoje hipotezy na podstawie raportu Deloitte Global Powers of Retailing 2012. Przeanalizowano w nim 250 największych światowych sieci detalicznych w oparciu o powszechnie dostępne dane firm za rok podatkowy 2010. Dziesięć największych z nich to: Wal-Mart, Carrefour,Tesco, Metro, The Kroger, Schwarz Unternehmens Treuhand, Costco Wholesale Corporation, The Home Depot, Wallgreen i Aldi.

Komentarze:

Comments

comments