Open’er 2013 za nami. Proces pracy nad aplikacją i statystyki pobrań

Bloger Mobilny

11-07-2013
Open’er 2013 za nami. Proces pracy nad aplikacją i statystyki pobrań

Letnie festiwale muzyczne to nie tylko rozrywka dla tysięcy uczestników, ale coraz częściej także spore wyzwanie dla… deweloperów aplikacji mobilnych. Pierwsze tego typu narzędzie zostało stworzone w 2010 r. na potrzeby Heineken Open’er Festival. Jego kolejna wersja pokazuje, jak szybkim przemianom podlega polski rynek mobile i jak zmieniają się potrzeby odbiorców – pisze Bartosz Brażewicz-Dosiółko, IT director w MoveApp, należącym do grupy Me & My Friends.

Dziesiątki artystów, kilka scen i tysiące uczestników. Aby zapanować nad tak złożonym przedsięwzięciem potrzeba nowoczesnych i skutecznych rozwiązań. Odpowiedź na to przynoszą aplikacje mobilne. Wiedzą o tym organizatorzy jednego z największych festiwali muzycznych w Europie – Heineken Open’er Festival. Niedawno udostępniona została najnowsza wersja dedykowanego wydarzeniu narzędzia. Aplikacja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem uczestników festiwalu. Do tej pory została pobrana przez 40 tys. osób. Każdego dnia festiwalu (3-6.07) ściągało ją średnio 2 tys. osób.

Funkcjonalny minimalizm

Głównym założeniem przy tworzeniu Open’er 2.0 było przygotowanie narzędzia o uniwersalnym mechanizmie. W tym celu MoveApp zdecydowało się nadać projektowi skalowalny charakter. Dzięki temu aplikacja może być dostosowywana do aktualnych i przyszłych potrzeb nie tylko odbiorców, ale i organizatorów wydarzenia. Open’er 2.0 ma budowę modułową, dzięki czemu użytkownicy mogą dotrzeć do treści z poziomu jednego panelu. Dotarcie do informacji jest możliwe za pomocą minimalnej ilości gestów. Sprawia to, że projekt ma dynamiczną budowę i diametralnie różni się od swoich poprzednich wersji. MoveApp postawiło na całkowitą przebudowę interface, który obecnie jest bardziej czytelny i intuicyjny.

Budowanie społeczności

Aplikacja Open’er 2.0 została wyposażona w szereg funkcji, które dostarczają użytkownikom niezbędnych treści na temat samego festiwalu. Z poziomu smartfona możliwy jest dostęp m.in. do szczegółowych informacji o artystach, newsów czy mapy imprezy. Bazowe funkcjonalności, stanowiące kompendium wiedzy na temat wydarzenia, zostały wzbogacone o niestandardowe elementy. Wśród nich warto wyliczyć np. możliwość określenia dokładnej lokalizacji swoich znajomych. Cel ten został osiągnięty, dzięki kompatybilności narzędzia z kontem użytkownika na portalu Facebook. Każdy, kto skorzysta z opcji zameldowania się w danym miejscu, udostępni najbliższym znajomym informacje o swoim położeniu. Aplikacja została wyposażona również w aparat festiwalowy. Mechanizm pozwala na wykonywanie zdjęć opatrzonych elementami graficznymi kojarzonymi z Heineken Open’er Festival.

Specyfika pracy

Dużym wyzwaniem przy realizacji projektu była ograniczona ilość czasu. Specyfika tego rodzaju wydarzeń powoduje, że narzędzia na ich potrzeby muszą być często budowane w ostatniej chwili. 20 dni na przygotowanie aplikacji, zarówno od strony front-endu, jak i back-endu, było dużym wyzwaniem. Znaczącym wsparciem był tu jednak fakt wieloletniej współpracy MoveApp z organizatorami festiwalu, m. in. nad poprzednimi wersjami aplikacji. Deweloperzy i graficy bazowali więc na doświadczeniu, pomysłach i wizji, które kształtowały się na przestrzeni ostatnich trzech lat. Layout został oparty na minimalistycznej czystej typografii, prostych piktogramach i kontrastowych barwach charakterystycznych dla flat design. Technika ta doskonale odzwierciedla nowoczesny charakter imprezy przy jednoczesnym zachowaniu przejrzystości.

Jednym z podstawowych założeń, towarzyszących realizacji, było wyjście poza sferę muzyki, z którą bezsprzecznie kojarzony jest Opene’er. Podobnie jak sam festiwal, jego oficjalna aplikacja uwzględnia takie obszary, jak: design, teatr czy szeroko pojęta sztuka. Dzięki temu Open’er 2.0 stał się rozwiązaniem, które jest użyteczne nie tylko w trakcie festiwalu, ale także po jego zakończeniu – np. dzięki fotorelacjom oraz – jako istotne narzędzie informacyjne – przez cały rok.


Komentarze:

Comments

comments