Jak mocniej zaangażować uczestników branżowych eventów?

Bloger Mobilny

07-11-2013
Jak mocniej zaangażować uczestników branżowych eventów?

Witchcraft Studios, jako producent aplikacji mobilnych na smartfony oraz tablety, zauważył potrzebę stworzenia narzędzia, które uprości ekspozycję i ułatwi użytkownikom korzystanie z aplikacji na tabletach. Częste uczestnictwo w targach i konferencjach wymusiło stworzenie narzędzia pomocnego podczas prezentacji rozwiązań za pomocą tabletu – tak powstały mobilne kioski mobi-stand.

Czas trwania kampanii (akcji):

Wydarzenie Mega Rzeszów Conference miało miejsce 25 października 2013 roku i zgromadziło blisko 200 osób zainteresowanych tematyką marketingu, sprzedaży i mobile.

Cel:

Głównym celem twórców mobi-standów było ułatwienie i uatrakcyjnienie procesu korzystania z aplikacji na tabletach podczas wydarzeń targowych oraz konferencji. Na potrzeby Mega Rzeszów Conference zostały przygotowane trzy mobilne kioski wraz z dedykowaną aplikacją oraz dodatkowa aplikacja konkursowa. Całość wzmocniła promocję wydarzenia, jako innowacyjnego i nowoczesnego. Dodatkowo podniosła jego prestiż, umożliwiła uczestnikom wzięcie udziału w ciekawej zabawie, a organizatorom pozwoliła zaangażować gości i zebrać opinie o samej konferencji.

Opis:

Firma Witchcraft Studios we współpracy z organizatorami Mega Rzeszów Conference 2013 przygotowała mobilne kioski na tablety wraz z dedykowaną aplikacją konferencyjną. Na terenie hotelu, w którym odbywała się konferencja, rozmieszczono trzy mobi-standy wraz ze specjalnie na tą okazję przygotowaną aplikacją. Sam kiosk to prosta konstrukcja składająca się z elegancko wygiętej rury oraz obudowy na tablet, zabezpieczającej go przed wyjęciem czy ewentualną kradzieżą. Stosunkowo lekka i poręczna budowa umożliwia szybką zmianę lokalizacji bez konieczności angażowania osób trzecich.

Aplikacja, która podczas konferencji uzupełniała mobi-stand, miała z założenia charakter rozrywkowy i pozwoliła organizatorom zebrać opinie uczestników na temat wydarzenia. Aby przystąpić do zabawy uczestnik musiał zeskanować QR Kod używając kamerki wbudowanej w tablet lub wpisać PIN znajdujący się na jego identyfikatorze. Sama aplikacja składała się z czterech prostych zadań: ankiety, oceny prelegentów, możliwości nagrania filmu wideo oraz zamówienia materiałów pokonferencyjnych. Dzięki temu organizatorzy w nieszablonowy, interaktywny sposób zebrali informacje kluczowe z ich punktu widzenia na temat przebiegu oraz organizacji wydarzenia. Uczestnicy zaś mieli okazję do wzięcia udziału w losowaniu nagród. Inicjatorzy założyli, że stanie się ona bowiem także narzędziem konkursowym – wśród wszystkich, którzy wypełnili poszczególne zadania rozlosowano nagrody.

Informacja na temat wykorzystania i przeznaczenia mobi-standów pojawiała się w kampanii promocyjnej Mega Rzeszów Conference na Facebooku oraz stronie internetowej. Jej uzupełnieniem, już podczas wydarzenia, były dwie przeszkolone z obsługi aplikacji hostessy, które służyły radą i pomocą, udzielały także informacji na temat samych mobi-standów. Dzięki temu narzędzie cieszyło się sporym zainteresowaniem i jak twierdzą organizatorzy oraz nagrodzeni uczestnicy – spełniło swoją rolę. Tablet z aplikacją umieszczoną w eleganckim kiosku podniósł prestiż wydarzenia, uatrakcyjnił go i stał się doskonałym narzędziem marketingowym i komunikacyjnym.

Zastosowanie mobi-standów może być jednak szersze. Na konferencjach i targach zamiast dedykowanej aplikacji mogą pojawić się broszura firmowa, portfolio lub różnego rodzaju gry. Narzędzie może być także z powodzeniem wykorzystywane w punktach informacyjnych, galeriach czy muzeach, jak również w salonach czy biurach obsługi klienta. Dodatkowo istnieje możliwość personalizacji standów poprzez ich brandowanie.

Wyniki:

Na 165 uczestników konferencji, 90 zaangażowało się. 90 proc. z nich wzięło udział w ankiecie, a 73,3 proc. zamówiło materiały z konferencji. Więcej wyników na poniższej infografice.


Autor: 

Marzena Sitarz, marketing & PR manager w Witchcraft Studios

Komentarze:

Comments

comments