Microsoft przebadał ilu internautów ma tablety i czego oczekują od tych urządzeń

Łukasz Kłosowski

11-12-2013
Microsoft przebadał ilu internautów ma tablety i czego oczekują od tych urządzeń

30 proc. polskich internautów powyżej 15 roku życia ma tablet, a 20 proc. planuje kupić urządzenie tej kategorii – wynika z badania „Rynek tabletów w Polsce” przeprowadzone na zlecenie polskiego oddziału Microsoft przez Brainlab.

Z badania wynika, że dla 91 proc. użytkowników tabletów największym atutem jest ich mobilność, mała waga (71 proc.), alternatywa dla komputera przy przeglądaniu zasobów sieci (71 proc.), niewielkie wymiary (61 proc.), poręczność (58 proc.), wytrzymałość baterii (48 proc.) i użyteczność aplikacji (33 proc.).

Użytkownicy są jednak również świadomi niedoskonałości tej kategorii urządzeń: 40 proc. wskazuje brak możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych, kolejne 40 proc. – brak zabezpieczeń antywirusowych, 33 proc. – brak profesjonalnego programu biurowego, 27 proc. – brak kontroli rodzicielskiej. Problemem jest również brak możliwości personalizacji pulpitu czy możliwości utworzenia kilku kont użytkowników, co zyskuje na znaczeniu, gdy spojrzymy na dodatkowe dane – wśród użytkowników tabletów większość (91 proc.) wskazuje, że w ich gospodarstwie domowym jest jeden tablet, z którego wymiennie korzysta cała rodzina.

Przebadani kupując tablet zwracają głównie uwagę na cenę oraz czas pracy urządzenia. 42 proc. preferuje tablet 7-calowy, a 30 proc. 10-calowy.

Badanie zostało przeprowadzone przez Brainlab w dniach 2-7 października br. na reprezentatywnej grupie 530 internautów.

Komentarze:

Comments

comments