Utworzenie rachunku do płatności mobilnych PeoPay oraz pierwsza płatność – tutorial

Łukasz Kłosowski

26-09-2014
Utworzenie rachunku do płatności mobilnych PeoPay oraz pierwsza płatność – tutorial

PeoPey jest bezpłatną aplikacją Banku Pekao SA służącą do płatności mobilnych. Aby zostać użytkownikiem PeoPay należy pobrać aplikację z Google Play, App Store bądź Windows Phone Store.

Jeżeli jesteśmy klientem Banku Pekao SA w celu korzystania z aplikacji należy posiadać rachunek Eurokonto oraz dostęp do bankowości elektronicznej Pekao24. Jeśli nie jesteśmy w Banku Pekao SA również możemy korzystać z aplikacji. W tym celu należy utworzyć rachunek do wpłat (tzw. portmonetkę prepaid). Robimy to wybierając opcję “Utwórz nowy”.

Następnie przechodzimy do procesu rejestracji, gdzie nadajemy kod ePIN służący do akceptacji transakcji oraz logowania w aplikacji.

W tym momencie rachunek został utworzony, a na podany w trakcie rejestracji adres e-mail przyszedł mail z listem powitalnym. Znajdziemy w nim nasz identyfikator służący do zakończenia procesu rejestracji oraz logowania w aplikacji.

W kolejnym mailu otrzymujemy potwierdzenie o utworzeniu rachunku w PeoPay.

Wpłata pieniędzy na rachunek w PeoPay

Gdy utworzymy już rachunek należy zasilić go środkami pieniężnymi przelewem z banku, w którym posiadaliśmy rachunek do tej pory. Środki wpłyną  najpóźniej do końca następnego dnia roboczego.

Na nasz nowy rachunek środki możemy wpłacić także w gotówce w jednym z oddziałów Banku Pekao SA. Istnieje również możliwość zasilenia konta przelewem od innego użytkownika PeoPay.

Płatność w sklepie

Z PeoPay zapłacimy w około 25 tys. sklepów i punktów usługowych m.in w sieci sklepów Biedronka, w Piotrze i Pawle, czy w Komputroniku. Lista akceptantów znajduje się na tej stronie www. Niestety nie znajdziemy jej jeszcze w aplikacji mobilnej.

Gdy sprzedawca wpisze kwotę do zapłacenia na terminalu, w aplikacji PeoPay wybieramy funkcję zapłać oznaczoną kolorem niebieskim.


Następnie należy wygenerować sześciocyfrowy kod…


…i wprowadzić go na terminalu bądź podać sprzedawcy, a ten zrobi to za nas.

Kwotę potwierdzamy ePIN-em.

Gotowe! Transakcja kończy się otrzymaniem potwierdzenia zarówno po stronie sprzedawcy jak i kupującego.

 

Komentarze:

Comments

comments