Instagram sprzedaje 3 razy lepiej niż Facebook

Łukasz Kłosowski

04-08-2015
Instagram sprzedaje 3 razy lepiej niż Facebook

Dzięki wdrożeniu LikeAndBuy.It na profilu DeeZee.pl sklep zaczął wreszcie zarabiać na ruchu z Instagrama. Konwersja była o 300 proc. wyższa niż z mobilnego Facebooka.

Cel:

Firma Deezee dostrzegła ogromny potencjał Instagrama jako nowego kanału sprzedaży, a nie tylko miejsca do budowania wizerunku. Będąc jednym z liderów modowego e-commerce w Polsce, zgromadzili na Instagramie ponad 70 tys. fanów, jednak nie przekładało się to na wzrost sprzedaży. Celem DeeZee stało się ułatwienie ścieżki zakupowej do produktów, które marka publikowała na Instagramie. Z racji tego, że Instagram nie pozwala kierować użytkowników z konkretnych postów w aplikacji bezpośrednio na stronę produktu w sklepie (dostępny jest tylko jeden link w bio na cały profil), zaczęto poszukiwać alternatywnego rozwiązania.

Opis:

Profil DeeZee został wyposażony w dwie funkcjonalności. Link-to-Buy – dedykowany link zakupowy odwzorowujący Instagrama, przekierowujący do zbioru zakupowych zdjęć DeeZee połączonych z podstronami produktów w sklepie. Mail-to-Buy – produktowy newsletter, wysyłany do zarejestrowanych użytkowników na podstawie instagramowej aktywności. Aktywacja i konfiguracja narzędzia sprzedażowego LikeAndBuy.It zajęła 15 minut i już tego samego dnia zaczęła na siebie zarabiać.

Wyniki:

Rezultaty wdrożenia przerosły oczekiwania DeeZee. LikeAndBuy.It w skuteczności działań zdecydowanie prześcignął mobilnego Facebooka, generując aż 300 proc. wyższą konwersję. Wiadomości produktowe wysyłane do osób obserwujących profil w ramach usługi Mail-to-buy miały 3 razy większą otwieralność oraz 2 razy większą klikalność niż standardowe newslettery.

LikeAndBuy.It w 30 dni stał się piątym największym źródłem ruchu w sklepie. Z analizy wynika, że narzędzie miało 15 razy większą skutecznością niż remarketing. Dodatkowo nastąpił ogólny wzrost zadowolenia klientów, którzy szybko znajdowali produkty, które zobaczyli na Instagramie. Marka znacznie skróciła także ścieżkę zakupową.

Komentarz:

– W 2015 roku Instagram zaczął być naszym najszybciej rozwijającym się kanałem social media. Niestety ogromne zaangażowanie ze strony fanów w żadnym stopniu nie generowało wzrostu sprzedaży. LikeAndBuy.It sprawił, że Instagram stał się naszym nowym, a zarazem istotnym kanałem sprzedaży, generując realne i mierzalne efekty – mówi Paweł Grzebyk, dyrektor marketingu i e-commerce w DeeZee.pl.

Komentarze:

Comments

comments