Reach is no longer a king

Katarzyna Bednarska

25-03-2016
Reach is no longer a king

Wielu moich klientów zastanawia się nad sensownością planowania działań w prasie cyfrowej.

„W końcu mamy internet i mobile” – mówią. Należy jednak pamiętać, że 30 proc. Polaków korzysta z Adblocka, a jeszcze większa część choruje na banner blindness. Reklama w internecie bywa agresywna i dopada nas kiedy jesteśmy w pracy, między spotkaniami lub poszukujemy informacji o produktach. Nasza uwaga jest rozproszona.

Jak dotrzeć do konsumenta w dobie szumu komunikacyjnego? Jak zdobyć jego zaufanie? Marketerzy i mediaplanerzy nie mają łatwego zadania.

Narzędzi coraz więcej

Można zastosować różne narzędzia marketingowe by osiągnąć cel a jednym z nich jest cyfrowa prasa, czyli połączenie jakościowego kontentu prasowego z możliwością pomiaru charakterystycznego dla online. Oto jakie są jej wyróżniki w odniesieniu do internetu.

14 wyróżników cyfrowej prasy:

1. Cyfrowa prasa to nie tylko tablety – to również smartfony – prawie każdy wydawca ma wersję na iPhone i Android to znacząco rozszerza zasięg kampanii.

2. Cyfrowe wydania są płatne i nie każdego stać na tego typu media zatem skupiamy wyjątkowo zamożna grupę czytelników prasy (mobilnych userów).

3. Magazyn ma formę zamkniętą zatem czytamy prasę cyfrową jak wersję drukowaną wzbogaconą o interaktywne elementy audio/video.

4. Cyfrową prasę czyta się rano lub wieczorem w spokoju w domu a samo urządzenie stanowi wówczas alternatywę laptopa.

5. Reklama może zawierać welcome screen, animacje produktu, widok 360 stopni, video i klikalne butony –więcej niż oferują formaty internetowe.

6 .Reklama jest zawsze pełnoekranowa – nie da się jej nie zauważyć jak bannera na dole strony www.

7 .Reklama nie jest adserverowa więc elementy interaktywnej reklamy są dostępne offline – inaczej jest w przypadku reklam internetowych.

8 .Rozliczenie odbywa się za czas emisji (tydzień/miesiąc/dwa miesiące), a nie odsłonowo w modelu CPC, CPM.

9. Konsument ma kontakt z reklamą interaktywną średnio 1 minutę a 68 proc. znajdujących się na reklamie użytkowników przechodzi na stronę www.

10. Statystyki są dostępne nawet w sytuacji gdy użytkownik nie ma dostępu do internetu (spływają na serwer po podłączeniu się do sieci) – w internecie niemożliwym jest pomiar reklamy, gdy osoba nie ma połączenia 3G lub Wi-Fi.

11. Reklama zostaje w wydaniu nawet gdy pojawi się nowy magazyn – na stronach internetowych i mobilnych reklama znika po wyświetleniu się wszystkich odsłon.

12. Kampania wizerunkowa to nie tylko reklama, to również działania kontent marketingowe – artykuł sponsorowany w tematycznym czasopiśmie. W internecie czytelnik musi sam dokonywać selekcji materiału. W profesjonalnym tytule prasowym czy cyfrowym robi to za niego dziennikarz: on wskazuje, co warto przeczytać.

13 .Brak szumu reklamowego – o wiele łatwiej przebić się z komunikatem, gdyż w wydaniu cyfrowym,w porównaniu do stron www, jest mniejsza ilość reklam,

14. Nie występuje banner blindness i nie można włączyć Adblocka (30 proc. Polaków korzysta z Adblocka na stronach www – źródło).

Wierzę, że to krótkie podsumowanie pozwoli Ci inaczej spojrzeć na prasę digitalową. Jeśli jednak moja argumentacja Cię nie przekonała, możesz ująć swoje spostrzeżenia w komentarzach.

Komentarze:

Comments

comments