Inspirujące wdrożenia beaconowe z ostatnich miesięcy – case studies (cz. 2)

Monika Oliwiak

02-06-2016
Inspirujące wdrożenia beaconowe z ostatnich miesięcy – case studies (cz. 2)

Marka odzieżowa True Religion oferuje nowy wymiar obsługi łącząc siłę zegarków Apple iWatch i beaconów, USA

 

Kalifornijska marka odzieżowa True Religion oferuje zupełnie nowy wymiar obsługi klienta. W dwóch lokalizacjach w NYCLA pracownicy sklepu zostali wyposażeni w zegarki Apple Watch dodatkowo zintegrowane z beaconami.

Dzięki integracji tych technologii, pracownicy posiadający Apple Watch będą mogli zadbać o doświadczenie zakupowe swoich klientów. Sprzedawca otrzymuje powiadomienie w momencie, gdy osoba z aplikacją marki pojawi się w sklepie, a wszystko to właśnie za sprawą rozmieszczonych beaconów.

Dodatkowo, za pośrednictwem aplikacji personel ma dostęp do informacji o kliencie, w tym historii jego zakupów, wydanej kwocie czy preferencjom zakupowym. Ponadto, w aplikacji pojawiają się również wizualne obrazy wcześniej zakupionych produktów, a integracja kont klientów z ich social media umożliwia rozpoznanie klienta i zwracanie się do niego po imieniu, co robi na nich bardzo dobre wrażenie.

True Religion planuje swoim projektem objąć kolejne sklepy w 30 innych lokalizacjach do końca tego roku.

Link źródłowy

16802-13855-religion-160506-l


Barclays inwestuje w beacony ułatwiając korzystanie z usług osobom niepełnosprawnym

 

Barclays będący globalnym dostawcą usług finansowych testuje technologię Bluetooth Low Energy w swoich oddziałach w Sheffield – miasto w północnej Anglii. Dzięki aplikacji mobilnej pracownicy oddziału otrzymują powiadomienia, gdy osoba niepełnosprawna pojawia się w oddziale.

Klienci korzystający z tego serwisu mogą zarejestrować się w systemie podając informacje dotyczące jakiej pomocy wymagają podczas ich przyszłych odwiedzin w banku. Beacony są najnowszą inicjatywą ze strony Barclays, stworzoną w celu ułatwienia życia klientom, co ma kluczowe znaczenie głównie dla osób niewidomych.

Nie jest to jednak pierwsza taka innowacyjna inicjatywa ze strony banku, bowiem wprowadził on już szereg udogodnień zwiększających dostępność swoich usług dla osób niepełnosprawnych i starszych, których potrzeby są często lekceważone przez wiele branży. Barclays wprowadził między innymi bankomaty z funkcją audio, bardziej czytelne karty debetowe, czy biometryczne rozpoznawanie głosu dla zwiększenia bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji za pośrednictwem telefonu.

Technologia zbliżeniowa to kolejny krok w kierunku zwiększenia dostępności usług bankowych przez firmę Barclays.

Link źródłowy


Największe centrum kulturowe Southbank Center testuje beacony

 

Southbank Centre, zlokalizowane w Londynie, jest największym centrum kulturowym na świecie. Od listopada 2015 roku na terenie tego centrum testowana jest technologia zbliżeniowa BLE (100 beaconów). Będzie to największa strefa beaconowa w Wielkiej Brytanii.

W wersji testowej, rodzaj wysyłanych komunikatów nadal jest elastyczny. Mogą to być wiadomości dotyczące specjalnych ofert, nawigacja wewnątrz budynków, informacje dotyczące muzeów i galerii, np. gdzie można kupić konkretne dzieło sztuki.

Aplikacja Southbank Centre Live Beacon jest dostępna na Androidzie oraz iPhonie.

Link źródłowy

Komentarze:

Comments

comments