Rozpoczynamy cykl tematyczny pt. “Successful mobile marketing campaign”

Łukasz Kłosowski

02-02-2017
Rozpoczynamy cykl tematyczny pt. “Successful mobile marketing campaign”

Nie chodzi się o to, jak przeprowadzić kampanię mobile marketingową, ale jak zrobić ją dobrze. I właśnie temu ma służyć cykl tematyczny “Successful mobile marketing campaign”, który rozpoczynamy dzisiaj. Jego partnerem jest agencja marketingu mobilnego AppNetMedia.

Według szacunków domu mediowego Starcom w 2016 roku wydatki na internet w Polsce wyniosły 2,2 mld zł, zaś na telewizję, czyli dominujący kanał 4 mld zł. Był to zatem pierwszy w historii rok, kiedy wartość rynku reklamy internetowej przekroczyła 50 proc. wydatków na TV. Starcom jako wiodący trend wydatków marketingowych wymienia reklamę mobilną, w szczególności mobile wideo oraz rozwój modelu sprzedaży programmatic.

Idźmy dalej. Agencja Zenith, która podaje prognozy dla 60 największych rynków na świecie przewiduje, że w 2017 roku reklama na urządzenia mobilne wyprzedzi reklamę na urządzenia desktopowe. Mobile ma osiągnąć 52 proc. całości nakładów na reklamę online. To o 8 proc. więcej niż w 2016 roku. Rokowania Zenith są bardzo trafne. Agencja jako pierwsza prognozowała, że konsumpcja internetu mobilnego wyprzedzi konsumpcję internetu stacjonarnego już w 2015 roku, czyli na długo przed przełomowymi badaniami StatCountera z października 2016 roku, dlatego jest ogromnie duże prawdopodobieństwo, że jej rokowania sprawdźą się.

Reasumując – 2017 będzie bardzo dobry dla mobile, dlatego taki cykl warto zrobić teraz, czyli na początku roku, aby pokazać, jak robić dobrze i skutecznie kampanie mobile marketingowe. W cyklu wpisów pokażemy zarówno jak przeprowadzić podstawową kampanię mobile marketing, jak też bardziej zaawansowaną. Wskażemy nowości oraz obowiązujące trendy.

Jak odnieść sukces posługując się narzędziami mobile marketingu?

Piękno i prostota mobile polega na możliwości uchwycenia konsumenta w każdym miejscu i czasie. Jest to możliwe dzięki temu, że smartfon towarzyszy mu przez cały dzień, a z samego rana w wielu przypadkach jest pierwszym urządzeniem, po jakie sięgamy bezpośrednio po przebudzeniu się. Żadne inne medium nie może się pod tym względem równać z mobile.

Smartfon jest najbardziej osobistym medium i wykracza dużo dalej, niż jedynie telefon z dostępem do internetu. Subskrybenci są tutaj połączeni przez SMS-y, głos, mobilny internet i aplikacje na smartfony, które są dziś potężnym kanałem w całym torcie reklamowym. App Annie podaje, że 2016 rok zamknął się kwotą 52 mld dolarów brutto wydatków w marketach na same aplikacje oraz 77 mld dolarów na reklamy w aplikacjach, a w bieżącym roku łączna kwota wzrośnie do 166 mld dolarów.

Kolejną przewagą, a jednocześnie cechą, która świadczy o bezkonkurencyjności kanału mobilnego jest możliwość lokalizacji użytkowników. Odbywa się to na wiele różnych sposobów (BTS, Wi-Fi, BLE, GPS). Żaden kanał nie jest w stanie dostarczyć tak precyzyjnych komunikatów i formatów jak mobile. Na dzisiejszym etapie rozwoju marketerzy ciągle uczą się, jak najbardziej efektywnie wykorzystać tę przewagę. Niektórzy powiedzą, że dostępne narzędzia ciągle nie są wystarczająco niezawodne. Inni, że być może kosztowne i niedostępne dla wszystkich. Ale jedno jest pewne – one istnieją, a nieumiejętność ich zastasowania leży raczej po stronie braku kwalifikacji, niż braku narzędzi.

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię mobile marketing? Zintegruj marketing mobilny z innymi rodzajami marketingu. Smartfon działa bardzo dobrze, gdy jest powiązany z innymi mediami, takimi jak druk, telewizja, radio, internet.

Bardzo ważna jest też obecność w social mediach. Nie podchodź jednak to nich, dlatego, że trzeba tam być. Kampania w social mediach powinna zostać zaplanowana precyzyjnie i z pełną dbałością o szczegóły. Dlaczego? Bo social media dają taką możliwość, dają możliwość precyzyjnego targetowania. Jeżeli już planujesz kampanię w social mediach – nie śpiesz się. To co, że to jeden z najprostszych formatów reklamowych. Miej świadomość, że social media, a w głównej mierze Facebook, jest dzisiaj z racji tego efektywnościowo nieco przeszacowany.

Mobile dobrze sprawdzi się zarówno w real time marketingu, jak i w działaniach długoterminowych. W pierwszym przypadku umiejętne wykorzystanie mobile może przynieść spektakularne efekty, zaś w tym drugim jest w stanie zbudować trwałe i stabilne relacje z konsumentem, co jest podstawową cechą skutecznych kampanii reklamowych.

Tyle tytułem wstępu. I o tym właśnie będziemy pisać w ciągu najbliższego miesiąca.

Partnerem cyklu "Successful mobile marketing campaign" jest AppNetMedia.

 

Komentarze:

Comments

comments