OOH + mobile = 264-procentowy wzrost wizyt na siłowni

Krzysztof Heyda

04-08-2017
OOH + mobile = 264-procentowy wzrost wizyt na siłowni

O rewolucji cyfrowej mówi się, że wypiera starsze formy komunikacji. Że cyfrowy dostęp wyprze prenumeraty drukowanych magazynów, czytniki zakończą produkcje książek, a AdWordsy wykończą reklamę prasową. Okazuje się jednak, że narzędzia digitalowe są dobrym uzupełnieniem, a nie końcem znanych formatów reklamowych.

Reklama OOH (out-of-home), jedna z najstarszych form reklamy, znana już w czasach starożytnych, kiedy to malowano komunikaty na szyldach czy ścianach, może dużo zyskać na rewolucji mobile. Billboardy w takiej formie, w jakiej znamy je obecnie, funkcjonują od 1900 roku, gdy zaczęto je wykorzystywać w Stanach Zjednoczonych. Reklama billboardowa z natury jest statyczna, a jej ROI jest trudne do zmierzenia. Teraz możliwość mobilnej lokalizacji użytkowników i analizowania tych danych, wprowadza nowe możliwości także analizy kampanii OOH. Ekspozycja tradycyjnych billboardów może być śledzona za pomocą lokalizacji mobilnej, mierząc jej zasięg i pozwalając na porównanie OOH, z innymi cyfrowymi kanałami (newslettery, social media, push notification).

Firmy zajmujące się analizą realnego wpływu OOH, zarówno cyfrowego, jak i tradycyjnego, zbierają dane z sieci aplikacji, które są zintegrowane z ich SDK. Takie aplikacje zbierają anonimowe (nie przypisane do konkretnego użytkownika) dane – lokalizację GPS, Wi-Fi, zdarzenia z urządzeń Internetu Rzeczy. Najlepszym przykładem jest tutaj współpraca sieci reklamy zewnętrznej Clear Channel Outdoor oraz firmy dostarczającej dane z urządzeń mobilnych Cuebiq, która zbiera dane z ponad 61 mln unikalnych urządzeń (czyli z co czwartego smartfona w USA) oraz z 2/5 smartfonów globalnie. Firmy są w stanie sprawdzić ile osób, które widziało badaną reklamę, odwiedziło placówkę reklamodawcy.

Dzięki dokładnym danym na temat zachowania użytkowników OOH + mobile jest w stanie sprawdzić, które lokalizacje billboardów mają największy zasięg, także wśród osób nie będących klientami danej marki. Można nawet precyzyjnie ustawić obszar widoczności reklamy, ustawiając pożądany dystans, kąt widzenia czy kierunek tak, by wykluczyć osoby, które fizycznie znajdowały się obok billboardu, ale stały za nim i nie były w stanie dostrzec rekalmy. OOH + mobile jest w stanie zmierzyć przyrost osób, które widziały reklamę, z liczbą osób odwiedzających konkretne miejsce. Użytkownicy mający styczność z reklamę porównywani są z grupą kontrolną. Tą stanowią osoby, które mieszczą się w target group, ale nie miały kontaktu z badaną reklamą.

źródło: Placed

 

Clear Channel Outdoor oraz Cuebiq zaprezentowały właśnie inspirujący case. 24 Hour Fitness – prawie cztery miliony członków w ponad 400 klubach w USA – prowadził kampanię na drukowanych oraz cyfrowych billboardach Clear Channel Outdoor na dwóch rynkach Kalifornii. W jej trakcie udało się porównać liczbę wizyt na siłowni dla grupy, która widziała reklamę, z liczbą wizyt grupy kontrolnej oraz sprawdzić, czy nastąpił wzrost.

W wyniku prowadzonych działań zaobserwowano 264-procentowy wzrost wizyt na siłowni!

 

 

Komentarze:

Comments

comments