Geotrapping pozwolił precyzyjnie określić oraz dotrzeć do grupy celowej Mercedesa

GoMobi.pl

26-10-2017
Geotrapping pozwolił precyzyjnie określić oraz dotrzeć do grupy celowej Mercedesa

Marketer/Klient:

Daimler Mercedes AMG GT – “50 lat AMG”

Agencja:

Selectivv Mobile House oraz LiquidThread

Czas trwania kampanii:

5-30 czerwca 2017

Cel:

AMG – te trzy litery oznaczają w całym samochodowym świecie najwyższe osiągi, ekskluzywność, wydajność i przyjemność z niezwykle dynamicznej jazdy. Główną ideą działań było przybliżenie historii marki AMG oraz zaprezentowanie jej w sposób nieoczywisty i ciekawy.

Celem kampanii było dotarcie z komunikatem do mężczyzn w wieku 35+, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, zainteresowanych motoryzacją.

Opis:

Zadanie polegało na dotarciu z komunikatem “50 lat AMG” do pasjonatów sportów motorowych i marki AMG. Punktem wyjścia do działań reklamowych było zebranie bazy takich osób. Korzystając z geotrappingu (czyli wyboru użytkowników docelowych na bazie ich położenia w przestrzeni oraz czasie – przy pomocy GPS), wytypowano osoby, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy brały udział w największych eventach motoryzacyjnych w Polsce. Byli to m.in. widzowie Warsaw Night Racing, Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski czy Moto Show Kraków. Zostali oni zidentyfikowani jako fani motoryzacji.

Następnie do tych osób została skierowana kampania rich media na smartfonach, dodatkowo akcentując urządzenia mobilne z kategorii premium (np. Galaxy S7 i iPhone 7). Formaty mobile full page zawierające unikalne treści wideo, prezentowały historię marki AMG i jej najważniejsze osiągnięcia oraz dawały użytkownikowi możliwość zanurzenia się w sportowy świat marki AMG.

Efekty:

Dzięki wykorzystaniu innowacyjnego rozwiązania, jakim jest geotrapping, udało się precyzyjnie dotrzeć do grupy fanów motoryzacji. O dobrym dopasowaniu świadczyć może wysoki wskaźnik interakcji z kreacją. Średni spędzony czas na kreacji wynosił 16 sekund, podczas których fani zapoznali się z historycznymi modelami AMG. Przeciętny użytkownik spędził średnio ponad 30 sekund oglądając materiały wideo poświęcone marce i historyczne modele samochodów Mercedes AMG.

 

Komentarze:

Comments

comments