Trzy zaskakujące statystyki z badania YouTube, które burzą stereotypy na temat ojców i millenialsów

Krzysztof Heyda

23-11-2017
Trzy zaskakujące statystyki z badania YouTube, które burzą stereotypy na temat ojców i millenialsów

Stereotypy, założenia, mity – pomagają nam przetrwać codzienność. Mimo, że nie zawsze się sprawdzają, to ułatwiają uporządkowanie świata. Google postanowił sprawdzić część takich założeń, na podstawie których budujemy swoje kampanie i okazało się, że często bliżej im do mitów niż faktów.

Ojciec też rodzic

„Musiałam dziś zostawić dziecko samo. W sensie z jego ojcem” – ile razy słyszałem to z ust koleżanek. Reklamy też mężczyzn nie oszczędzają, zwykle to matka jest główną opiekunką, a ojciec właściwie dużym dzieckiem, którym się trzeba opiekować.

 

Być może była to prawda jeszcze jakiś czas temu, ale w czasach coraz większej ilości związków osób tej samej płci, samotnych rodziców czy ojców, którzy zostają dłużej na „tacierzyńskim”, podczas gdy mamy zarabiają na dom, trudno wskazać tradycyjną rodzinę.

W swoich badaniach Google zauważył, że ojcowie millenialsi grają aktywną rolę w wychowywaniu dzieci. Co więcej to oni oglądają więcej filmików dla rodziców na YouTube niż matki. 86% ojców szuka na YouTube porad rodzicielskich – od przygotowywania posiłków, po składanie kojców. Jakby tego było mało to 82% ojców, którzy oglądają na YouTube klipy nawiązujące do szerokiej czy pop kultury, robi to by móc lepiej nawiązać kontakt ze swoimi dziećmi.

Wniosek? Przygotowując kampanie skierowane do rodziców, nie zakładajcie, że obejrzą ją tylko matki. Ojcowie to też rodzice.

Smartfon to jest platforma dla starych ludzi

Generacja X, czyli ludzie w przedziale od 35 do 54 roku życia – powszechnie nie uważa się, że korzystają z nowych, cyfrowych mediów. Odcięcie się od kablówek i przejście na usługi streamingowe, jak Netflix, czy ciągłe oglądanie filmików w necie utożsamiane jest z millenialsami i Generacją Z – czyli tymi, którzy są za młodzi by pamiętać kasety magnetofonowe, wypożyczalnie filmów wideo czy telewizory głębokie na 40 centymetrów. Nic bardziej mylnego.

Ludzie z Generacji X codziennie generują 1,5 mld odsłon na YouTube. Dodatkowo aż 75% z X korzysta z YouTube przynajmniej raz w miesiącu, niezależnie od urządzenia. Nawet badania przeprowadzone na początku roku przez Nielsena pokazują, że „iksy” są bardziej uzależnione od swoich smartfonów, spędzając w social mediach średnio 6 godzin i 58 minut tygodniowo, w porównaniu z 6 godzinami i 19 minutami wśród młodszych grup.

Oznacza to tylko tyle, że jeśli chcecie coś przekazać Generacji X, nie ograniczajcie się tylko do gazet i telewizji.

Millenials nie taki niezaradny, jak go malują

Millenialsi nie mają dobrej prasy. Z jednej strony pisze się o nas, jak o mało zaradnych, za to roszczeniowych wiecznych dzieciakach. Z drugiej jesteśmy ogromną siłą nabywczą i wszędzie pełno poradników „5 sposobów jak skutecznie opchnąć coś millenialsowi”. Z drugiej strony stanowimy ponad 1/3 siły roboczej w Polsce, a duża część z nas jest już rodzicami.

Patrząc na statystyki YouTube wyraźnie widać, że millenialsi zaglądaj tam nie tylko szukając rozrywki. 93% wchodzi na YouTube by nauczyć się jak coś zrobić. Czy to jest zbudowanie domku na drzewie, czy ugotowanie kurczaka – wideo z odpowiednią poradą na pewno się znajdzie.

YouTube

Przygotowując reklamę dla millenialsa pamiętajcie – to nie tylko YOLO i kawa z popularnej sieciówki. Ważne by przekaz był zindywidualizowany jak najbardziej pod konkretnego odbiorcę, a nie grupę, którą „reprezentuje”.

 

Komentarze:

Comments

comments