Zwycięzcy KTR 2018. Agencją Roku Ogilvy & Mather
18 złotych, 47 srebrnych oraz 73 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2018. Agencją Roku zostało Ogilvy & Mather, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymała Grupa Żywiec.
28 maja, podczas jubileuszowej Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. 15. edycja Konkursu KTR odbyła się w zmienionej formule. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody otrzymali:
Best of Craft – Teledysk „Kanterstrajk” Partyka / takie.pany dla Fisz Emade Tworzywo,
Best of Design otrzymał projekt typograficzny Bona Nova stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem,
Best of Communication otrzymała kampania „Nie widać” agencji Brain dla ING,
Best of Charity otrzymała kampania „Do ostatniego Drzewa” agencji Ogilvy & Mather dla Greenpeace Polska.
Wszystkie zgłoszone projekty (1233) oceniało 67-osobowe jury pod przewodnictwem Basa Korstena – dyrektora kreatywnego oraz partnera zarządzającego w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.
Od tegorocznej edycji konkursu Zarząd KTR będzie przyznawał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej.
Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Kot Przybora i Iwo Zaniewski oraz Pani Teresa Zielińska.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na: www.platforma.sar.org.pl/nagrody
Agencją Roku zostało Ogilvy & Mather. Reklamodawcą roku ogłoszono Grupę Żywiec, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Televisor – Studia Postprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2018:
Agencja | Punkty | |
1 | Ogilvy & Mather | 59,75 |
2 | VML Poland | 56,25 |
3 | Grey Group Poland | 54 |
4 | 2012 | 45,75 |
5 | DDB Group | 42,5 |
Dom Produkcyjny Roku
Firma | Punkty | |
1 | Papaya Films | 80 |
2 | Opus Film | 31,5 |
3 | Moon | 20 |
Studio Postprodukcyjne Roku
Firma | Punkty |
Televisor | 38,5 |
Platige Image | 20 |
Juice Sound | 10 |
Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2018 kampaniom: Złoto dla „Do ostatniego drzewa” (Ogilvy &Mather dla Greenpeace Polska) oraz Brązy kampaniom „Walentynkowe biuro tłumaczeń” (Saatchi&Saatchi IS dla Carrefour) oraz „Podziękowania 180hb” .
Na Gali zostały wręczone również nagrody w konkursie Young Creatives Cannes. Zwycięskimi zespołami w konkursie Young Creatives Cannes w tym roku są:
W kategorii Design, której partnerem jest Red Bull, wygrały Agnieszka Grajda i Karolina Pasek z Communication Unlimited.
W kategorii Film, której partnerem jest marka Książęce, wygrali Paweł Murawski oraz Bartosz Bulak z Publicis DWL.
W kategorii Digital, której partnerem jest Redds, wygrały Aleksandra Berka (They.pl) oraz Patrycja Rogacz (Melting Pot).
W kategorii Print, w której partnerem jest innogy Polska wygrali Dzmitry Vilchytski i Olga Krasnodębska z agencji Change Serviceplan
W kategorii PR partnerem jest IKEA, zwyciężyły Karolina Sirko oraz Karolina Partyka z 24/7Communication.
W kategorii Clients, partnerem było Centrum Spotkania Kultur z Lublina, zwyciężyły Marta Legutko oraz Olga Gralińska z Play.
W kategorii Media, partnerem był Red Bull, zwyciężyły Agnieszka Witkowska i Katarzyna Zinów-Szczepaniak z MullenLowe MediaHub.
Organizatorem jest Klub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Cannes Lions.
Komentarze:
Comments