Cost per ROPO na przykładzie Leroy Merlin
ROPO (Research Offline Purchase Online) – analiza konsumpcji treści online oraz jej wpływu na zachowanie użytkownika na jego fizycznej ścieżce zakupowej (wizyty w sklepach).
Marketer/Klient:
Leroy Merlin
Agencja:
METS
AdRetail, Grupa Interia
Czas trwania kampanii (akcji):
3 miesiące
Wykorzystane media:
e-gazetki, display
Cel:
– analiza użytkowników odwiedzających stronę WWW klienta
– identyfikacja i deduplikacja rozpoznanych urządzeń
– data extension – rozszerzenie liczby zidentyfikowanych urządzeń o dodatkowe identyfikatory mobilne
– zmierzenie wpływu kanałów kampanii digital na wizyty w sklepach stacjonarnych
– zwiększenie liczby klientów w sklepie stacjonarnym
– rekomendacja nowej strategii marketingowej na wszystkich zbadanych kanałach w celu optymalizacji i wzrostu efektywności działań digitalowych
Opis:
W badaniu opomiarowane zostały wszystkie źródła dotarcia do klientów. Wykorzystując technologię cross-device, zidentyfikowano użytkowników i przypisano do nich mobilne identyfikatory MAID. Wspierając się technologią geolokalizacji opartą na Wi-Fi, przeanalizowano wejścia do sklepów rozpoznanych wcześniej użytkowników. W efekcie otrzymano informację o konwersji dla poszczególnych kanałów.
Podsumowaniem badania był raport ilustrujący działania digital na wszystkich kanałach komunikacji.
Obraz 1
Obraz 2
Obraz 3
Obraz 4
Wyniki:
– optymalizacja budżetu mediowego
– znaczny wzrost konwersji od lutego 2019 do marca 2019 roku
– wzrost liczby odwiedzin sklepów stacjonarnych o kilkanaście procent w okresie od marca 2018 do marca 2019 roku
Komentarz:
– Nowoczesna identyfikacja użytkowników oparta na technologii cross-device daje możliwość pełnego zrozumienia profilu użytkowników kryjących się za surowymi danymi. Nowoczesne metody analizy konsumpcji treści na różnych urządzeniach pozwalają pokazać znacznie szerszy i bardziej złożony obraz konsumenta, który wchodzi w różnorakie interakcje z marką – zarówno w świecie online, jak i offline. Dostrzeżenie większej ilości szczegółów w profilu użytkownika pozwala dostroić działania marketingowe i skierować je na poziom customer-centric, czyli znacznie bardziej odpowiadający indywidualnym potrzebom klienta. To z kolei przybliża nas do tworzenia odpowiedniej komunikacji pod preferencje i potrzeby danej jednostki oraz prowadzenie jej we właściwym kontekście, czasie i kanale – Karol Kamiński, dyrektor zarządzający AdRetail, Grupa Interia.
Nagrody i wyróżnienia:
Srebro w kategorii Commerce na Mixx Awards 2019
Brąz w kategorii Innovation & Smart Solution na Mixx Awards 2019
Nominacja w kategorii Tech Driven na Effie 2019
Nominacja Performance Technology of the Year w konkursie Performance Marketing Diamonds CEE 2019 (Izba Gospodarki Elektronicznej)
Komentarze:
Comments