2020 rokiem content marketingu (część I)

Kazimierz Piekarz

27-05-2020
2020 rokiem content marketingu (część I)

Głównym wyróżnikiem content marketingu jest tworzenie angażujących treści, niosących korzyści dla odbiorców. Formy są tu zróżnicowane, a do najbardziej popularnych należą: treści na blogu firmowym na stronie www, klipy wideo w YouTube, raporty, infografiki, podcasty czy seminaria internetowe.

We współczesnym świecie rozwiniętych technologii tworzenie i dystrybucję treści wspierają m.in. analizy big data w celu zwiększenia skuteczności kampanii poprzez poznanie profili odbiorców i personalizację przekazu, bieżącą optymalizację kampanii, wykorzystanie danych do kampanii retargetingowych.

Treściocentryzm

Aż 79% marketingowców uważa, że liczba kampanii content marketingowych zwiększy się w ciągu najbliższych dwóch lat (2020-2021) – tak wynika z badań przeprowadzonych przez londyńską World Media Group pod koniec 2019 roku, w których udział wzięło 269 przedstawicieli reklamodawców, agencji mediowych i wydawców z całego świata. Jeden na pięciu (19%) marketerów przewiduje, że kampanie kontentowe utrzymają się na tym samym poziomie, zaledwie 2% respondentów oczekuje spadku. Do World Media Group, stowarzyszenia mediów uprawiających tzw. jakościowe dziennikarstwo należą m.in. The Economist, Forbes, Fortune, National Geographic, Reuters, Time, The Wall Street Journal, The Washington Post.

Źródło: The Future Of Content-Led Marketing Around The World

 

Z kolei z badań zrealizowanych przez WARC i MMA wynika, że choć display jest wciąż najpopularniejszą formą reklamy mobilnej, branded content (treści finansowane lub produkowane przez marki) wykazuje największy potencjał wzrostu i ponad połowa badanych (53%) planuje posługiwać się nim w ciągu najbliższych 5 lat.

Marki zamierzające skutecznie walczyć o klienta muszą zdobyć status lidera opinii i zaufanego eksperta. Osiągnąć go mogą oferując wartościowe treści, ale trzeba pamiętać, że skuteczne strategie content marketingowe muszą zawierać zarówno tworzenie, jak i plan wielokanałowej dystrybucji treści.  

Cele marketingu treści

Wśród najważniejszych celów marketingowych, jakie można osiągać poprzez strategie komunikacji oparte na treści, najwięcej – 34% ankietowanych marketerów wskazało zaangażowanie, 20% wymieniło możliwość zmiany postrzegania, niewiele mniej – 18% stwierdziło, że prawdziwą szansą dla marek jest zajęcie się problemami społecznymi i środowiskowymi. 

Zaangażowanie osiąga się poprzez skupienie się na ludzkich wartościach, a to z kolei ułatwia dostosowanie globalnego storytellingu do lokalnych rynków. Czyni tak 71% badanych, a 61% stosuje mieszankę języka angielskiego i lokalnego. 

Przy wyborze mediów do kampanii content marketingowych 57% marketerów preferuje medium cechujące się zaufanym i wiarygodnym środowiskiem redakcyjnym, 52% kieruje się profilem użytkowników, a jakością zaangażowania odbiorców – 49%. 

W tym miejscu kończę I. część artykułu. W drugiej części będzie m. in. o wpływie technologii i innych czynników na skuteczność i rozwój komunikacji opartej na treści. 

 

 

Komentarze:

Comments

comments