Click&collect rośnie w siłę – największe sieci inwestują w rozwój tej usługi

Radosław Opałko

13-07-2020
Click&collect rośnie w siłę – największe sieci inwestują w rozwój tej usługi

Click&collect cieszy się stale rosnącą popularnością wśród e-klientów. Z tego powodu sieci proponują coraz to nowsze usprawnienia, zapewniające klientom maksymalną wygodę, co realnie przekłada się na wzrost sprzedaży. Przyjrzyjmy się z jakich możliwości mogą korzystać klienci Żabki, Circle K, Decathlonu i Amazona.

Żabka przyspiesza wdrożenie nowych usług

Reagując na pandemię, lider segmentu modern convenience przyśpieszył wdrożenie rozwiązań pozwalających na ograniczeniu czasu przebywania w stacjonarnym sklepie do minimum. W kwietniu sieć rozpoczęła testy sprzedaży click&collect, dzięki której konsumenci mogą składać zamówienia poprzez aplikację żappka i odbierać je w wybranych warszawskich sklepach. Drugie rozwiązanie zostało pilotażowo uruchomione w Poznaniu – polega na zamawianiu produktów z dostawą do domu. Dla klientów preferujących kontakt telefoniczny uruchomiona została infolinia. Zamówieniami zajmują się sklepy położone najbliżej adresu dostawy, które zdecydowały się na sprzedaż w tym modelu.

Decathlon ułatwia zakupy klientom

Międzynarodowa sieć poszerza wachlarz form odbioru i skraca czas realizacji zamówień online. Nowe usprawnienia wdrożone we współpracy z e-point, pozwalają klientom na szybki odbiór zamówień w wybranym przez nich sklepie (w skrytkach lub w punkcie obsługi klienta), przy użyciu dostarczonego kodu QR lub kodu odbioru, a pracownikom na sprawną obsługę zamówień. Dodatkowo uruchomiono możliwość odbioru zamówień już w godzinę po jego złożeniu (click&collect 1H), czy format DriveThru, gdzie klient nie musi wychodzić z samochodu, aby otrzymać zakupione produkty.

Stacja paliw stawia na click&collect

Z końcem maja Circle K umożliwił zamówienie wybranych produktów online i odebranie ich w wybranym przez klienta czasie. Dotyczy to hot dogów, kawy i podstawowych produktów spożywczych jak pieczywo, nabiał, napoje, słodycze, wyroby tytoniowe i alkohol. Eliminuje to konieczność czekania na zamówienie, a pracownicy stacji przygotowują je tak, aby były gotowe na wskazaną godzinę. W pilotażowej fazie usługa jest dostępna na 20 stacjach w Warszawie i Wrocławiu. Z czasem ich liczba zostanie zwiększona.

Amazon korzysta z bezpiecznych “skrytek”

Amazon umożliwia swoim klientom w USA i kilku innych krajach odbiór zamówienia w specjalnych skrytkach. Rozwiązanie bardzo przypomina polskie paczkomaty InPost. Podczas finalizacji zakupu konsument ma możliwość wyboru skrzynek zlokalizowanych najbliżej jego adresu zamieszkania. Kiedy zamówienie dotrze do wyznaczonego miejsca, klient otrzymuje jednorazowy kod odbioru, który jest ważny przez 3 dni. “Szafki” umieszczone są głównie w dużych sieciach handlowych tak, aby klienci mogli odbierać zamówienia przy okazji załatwiania codziennych spraw.

Podsumowując

Przyczyna sukcesu click&collect jest dość prosta – to model, który jest bardzo elastyczny i nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu na zakupy. Klienci cenią sobie wygodę i doceniają usługi, które dopasowują się do ich potrzeb. Dla drugiej strony – detalistów – to rozwiązanie, które skutecznie obniża koszt „ostatniej mili”, a tym samym relatywnie wpływa na wzrost liczby zadowolonych klientów, a co za tym idzie i sprzedaży.

Autor

Radosław Opałko, ekspert e-commerce i pełnomocnik zarządu ds. kluczowych klientów w e-point

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments