10 rozszerzeń przeglądarki, które przydadzą się każdemu marketerowi cyfrowemu

GoMobi.pl

27-08-2020
10 rozszerzeń przeglądarki, które przydadzą się każdemu marketerowi cyfrowemu

Social media to dziś chleb powszedni. W związku z tym, rynek musiał się dopasować do zaistniałej nowej gałęzi marketingu. Teraz praktycznie każdy przedsiębiorca i nie tylko ma przynajmniej firmowego Fan Page’a na Facebooku, czy konto na Instagramie. Social Media Manager i związany z nimi marketing to zajęcie, którym zajmuje się coraz więcej firm. W poniższym artykule dowiesz się, jak przyspieszyć sobie pracę, jeśli zajmujesz się marketingiem internetowym.

Lista rozszerzeń

Oto wybrane przez nas rozszerzenia:

Hashtest
Grammarly
SEO Quake
VPN
Giphy
Buffer
Sprout Social
Pin it
Pablo
Pocket

1. Hashtest

To rozszerzenie przydać się może na kilka sposobów. Analizuje hashtagi i podpowiada, jakie będą najbardziej odpowiednie i dzięki którym będziemy mogli zwiększyć zasięg na Social Mediach. Narzędzie przydatne zwłaszcza na Instagramie, ale nie tylko. Jak działa? Przy korzystaniu ze strony zawierającej hashtagi, wpisujemy dany hashtag do okna rozszerzenia. Po kliknięciu Enter, aplikacja podpowie, czy dany hashtag jest najlepszy, dobry, zły, czy bezużyteczny – oznacza każdy hashtag odpowiednim kolorem przypisanym do znaczenia. Bardzo fajne narzędzie, dzięki któremu można wykorzystać tylko te najbardziej trafne hashtagi, bez zaśmiecania opisu tymi niepotrzebnymi.

2. Grammarly

Grammarly to bardzo ciekawe narzędzie, które służy do korekty tekstu. Dostępne dla tekstów anglojęzycznych, ma sporo funkcji, dzięki któremu sprawdzanie napisanego artykułu po angielsku, maila czy innych treści, będzie dużo prostsze i szybsze. Grammarly działa dzięki AI, które wychwytuje błędy zarówno gramatyczne, interpunkcyjne, stylistyczne. Możemy ustalić, czy w napisanym przez nas tekście mamy brzmieć pewnie siebie, przyjacielsko, czy neutralnie i na tej podstawie Grammarly podpowie chociażby bardziej trafne sformułowania. Pozwoli przeredagować zdanie z dłuższego na krótsze, bardziej czytelne. Wersja podstawowa jest darmowa, a wersja premium dostępna jest za około 11$ miesięcznie, lub  wersji biznesowej za 12,50$ za miesiąc.

3. SEO Quake

Ta wtyczka to użyteczna platforma służąca optymalizacji z bardzo przyjaznym interfejsem dla użytkownika, prosty w obsłudze. Przydatna do śledzenia wszelkich wytycznych dotyczących Search Engine Optimization – różnorakie analizy, stopień trudności keywordsów, statystyki, porównania wśród stron internetowych oraz innych.

4. VPN

Darmowy VPN to dobra propozycja jako wtyczka do przeglądarki. Do czego może się przydać w pracy digital marketingowca? Główną zaletą, oprócz bezpieczeństwa sieciowego, jest możliwość zobaczenia, jakie wyszukiwania były na przykład najbardziej popularne w danym kraju. Poprzez darmowy VPN można udawać, że jest się obecnie w kraju, którego wyniki wyszukiwania nas interesują. W ten sposób możemy dopasować chociażby keywords pod kątem szerszego odbioru przez użytkowników.

5. Giphy

Dla zwiększenia interakcji między firmą a użytkownikami sieci, dobrą alternatywą dla standardowej komunikacji jest korzystanie z gifów. Załóżmy, że dany użytkownik komentuje na profilu firmy jakąś zawartość. Żeby ożywić komunikację na linii klient-firma, można skorzystać z Giphy i dobrać odpowiedni gif do odpowiedzi, którą chcemy przekazać użytkownikowi na profilu. Może to również spowodować wzrost zaangażowania użytkowników sieci, w zależności jak trafnie dobrany zostanie gif do zaistniałej sytuacji.

6. Buffer

Rozszerzenie to służy do zarządzania kilkoma platformami jednocześnie. Mamy możliwość zaplanowania w konkretnym czasie na przykład postów i kolejkowania ich według własnej potrzeby. Wszystkie platformy, z których korzystamy, obsługiwane są z jednego poziomu. Możemy również sprawdzić, jak dany post sobie radził jeśli chodzi o zasięgi i interakcję z internautami.

7. Sprout Social

Podobne do poprzednika, ale jeszcze mocniej nastawione na optymalizację na kilku platformach na raz. Sprout Social oprócz kolejkowania postów, podpowiada odpowiednie słowa kluczowe, daje możliwość moderowania komentarzy zarówno w postach jak i reklamach na Facebooku czy Instagramie. Bez problemu zarządzać można wiadomościami, zmieniając je w zadania czy organizując je tagami.

8. Pin it

Wtyczka platformy Pinterest, służąca do zapisywania na swojej tablicy danego obrazu czy filmu, z odnośnikiem do tej strony. Poprzez kliknięcie wtyczka ładuje obrazy dostępne na stronie, na której się znajdujemy i możemy wybrać obraz, który nas interesuje, z odpowiednim linkiem do strony.

9. Pablo

Pablo jest świetnym narzędziem, dzięki któremu w szybki sposób zedytujemy grafikę, dopasowując je bez problemów do standardów Social Media. Do wyboru mamy kilkadziesiąt tysięcy grafik różnego typu, czcionki i dodatkowe efekty, dzięki którym nasz obrazek przyciągnie uwagę użytkowników.

10. Pocket

Inaczej Save to Pocket, to niejako rozszerzenie zakładek standardowej przeglądarki. Jednak dodatkową, fajną opcją jest tagowanie zakładek, a także kategoryzowanie ich na rozmaite sposoby, pod kątem treści czy wyróżnienia.

Reasumując

Nie sposób było umieścić tutaj wszystkich rozszerzeń, bo jest ich naprawdę mnóstwo. Uznaliśmy jednak, że te wymienione przez nas mają najszersze zastosowanie i mogą maksymalnie zoptymalizować pracę zarówno wprawnego Social media Managera, ale również osobom stawiającym pierwsze kroki w digital marketingu. Warto wypróbować je na własnej skórze.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments