Aplikacja "myTaxi" dostępna również w Polsce

Łukasz Kłosowski

19-09-2012
Aplikacja "myTaxi" dostępna również w Polsce

Początkowo mieszkańcy Warszawy skorzystają z działającej na zasadzie peer-to-peer aplikacji “myTaxi”. Umożliwia ona bezpośrednie połączenie pomiędzy kierowcą a pasażerem i jest dostępna na iOS i Androida.

Współpracując z “myTaxi” kierowcy nie są zależni od centrali zamówień, a zatem nie jest wymagane by płacili comiesięczny abonament, ale za każdy zrealizowany kurs płacili, na zasadach ustalonych w poszczególnych krajach. Co więcej, nie ma żadnych dodatkowych kosztów związanych z wypożyczeniem czy zakupieniem potrzebnego sprzętu – kierowcy mogą kontrolować cały proces zamawiania taksówki za pomocą smartfonów.

Pasażer ma pełną kontrolę nad zamawianą taksówką dzięki pakietowi informacji, który otrzymuje – szczegóły dotyczące pojazdu, średnią ocenę pasażerów za podróż z danym kierowcą oraz jego numer telefonu i zdjęcie. Dodatkowo zintegrowanie aplikacji z funkcją GPS pozwala pasażerowi na śledzenie zamówionej taksówki. Oprócz tego, pasażerowie mogę zamieścić szczegółowe informacje dotyczące kierowcy oraz zaznaczyć, że preferują go przy kolejnym zamówieniu.

W Polsce aplikacje taksówkowe pozwalające zamówić transport online ma już “Taxi5”, “iTaxi.pl” i “Taxity”.

– Rozwój myTaxi na polskim rynku będziemy prowadzić dwutorowo. Po pierwsze skupimy się na samej aplikacji, poprzez dodawanie nowych funkcjonalności, takich jak płatności bezgotówkowe i mobilne, które doskonale sprawdziły się na innych rynkach czy programy lojalnościowe dla kierowców i pasażerów. Drugim kierunkiem rozwoju jest osiągnięcie dostępności usługi w głównych aglomeracjach w Polsce – mówi Artur Pielech, myTaxi country manager. – Planujemy w ciągu roku zdobyć 10 proc. rynku usług taksówkarskich w Warszawie – dodaje.

Głównymi inwestorami “myTaxi” są T-Venture Holding GmbH, car2go GmbH, (Daimler AG), KfW Bankengruppe, e42 GmbH, Lars Hinrichs (Cinco Capital GmbH). Obecnie działa na 4 europejskich rynkach i dostępna jest w prawie 40 miastach. W Niemczech firma posiada 20 proc. udziałów rynkowych, co oznacza, że co piąta taksówka współpracuje z “myTaxi”. Dostępna jest w ponad 30 niemieckich miastach oraz w Austrii, Hiszpanii i Szwajcarii. Polska jest piątym krajem, na którym działa ta aplikacja. Do tej pory pobrano ją 1,7 mln razy.

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments