Bolt ułatwi zamawianie przejazdów osobom niewidomym

Bolt ułatwi zamawianie przejazdów osobom niewidomym

Bolt postanowił wprowadzić mechanizm, który ułatwi osobom niewidomym, także tym podróżującym z psem przewodnikiem, zamawiać przejazdy taksówką. Od teraz, aby zamówić przejazd z psem przewodnikiem, osoby niewidome muszą mieć odpowiednio oznaczony profil. To kolejny krok firmy, w ramach działań na rzecz podnoszenia jakości i komfortu przejazdów zamawianych przez aplikację Bolt.

Bolt wprowadził mechanizm, dzięki któremu zamawianie przejazdów przez osoby niewidome, także te z psem przewodnikiem, będą łatwiejsze. Od teraz wystarczy, by osoby niewidome opatrzyły swoje imię w aplikacji dwiema konkretnymi emotikonami: okiem (👁️) jeśli podróżują z białą laską lub okiem i psem (🐶) jeśli podróżują z psem przewodnikiem. W ten sposób kierowca otrzymujący taki przejazd, będzie wiedział, że jego kolejny pasażer może potrzebować wsparcia przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu.

Aby nowy mechanizm mógł funkcjonować, Bolt przeprowadził też kampanię informacyjną do kierowców. Ci ostatni otrzymali instrukcje o wprowadzeniu nowych emotikonek, ale też wskazówki w jaki sposób należy pomóc pasażerowi, który jest osobą niewidomą z białą laską lub podróżującą z psem przewodnikiem. Kierowcy, którzy odbędą przejazd z psem przewodnikiem, będą mogli ubiegać się w razie potrzeby o zwrot kosztu za czyszczenie samochodu.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Bolt Poland (@bolt_poland)

– Misją naszej firmy jest tworzenie miast dla ludzi, dlatego staramy się rozmawiać z przedstawicielami różnych środowisk i krok po kroku szukać rozwiązań, które będą wspierały ich potrzeby komunikacyjne. Mamy świadomość, że zaproponowany przez nas mechanizm to tylko początek, jednak będziemy bacznie obserwować jego skuteczność i mamy nadzieję, że zainicjuje on kolejne zmiany w naszej aplikacji – mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.

Działania Bolt przy wprowadzaniu tego mechanizmu wsparli influencerzy, opowiadający w mediach społecznościowych o życiu codziennym i wyzwaniach, jakie stoją przed osobami niewidomymi, które chcą żyć aktywnie. Jednym z nich jest Sebastian Grzywacz, znany w sieci jako Odlotowy Niewidomy.

– Jeśli chodzi o miejską komunikację publiczną, w Warszawie oraz innych większych miastach osoby niewidome mogą korzystać z niej w sposób dosyć przystępny. Widoczna jest natomiast potrzeba zmian w obszarze prywatnych dostawców usług transportowych. Wielu kierowców wciąż ma opory przed przewozem pasażerów podróżujących z psami asystującymi, nie mając świadomości, że nie jest to przywilej, a prawo przysługujące osobom niewidomym. Program wprowadzony przez firmę Bolt może być bardzo dobrym początkiem zmian na lepsze w kwestii prywatnych dostawców miejskiej mobilności i obsługi pasażerów z niepełnosprawnością. Wierzę, że Bolt da dobry przykład, mobilizując tym samym inne firmy do zmiany podejścia i przeszkolenia swoich kierowców w zakresie obsługi pasażerów ze szczególnymi potrzebami oraz ich czworonożnych przewodników – komentuje Sebastian Grzywacz.

Przejazdy zamawiane przez aplikację Bolt są aktualnie dostępne w ponad 30 miastach w Polsce.

 

Komentarze:

Comments

comments