Czym jest Huawei AppGallery? Nowa przestrzeń na działania reklamowe

Tomasz Starzyński

20-05-2020
Czym jest Huawei AppGallery? Nowa przestrzeń na działania reklamowe

Huawei AppGallery to oficjalny sklep z aplikacjami dla urządzeń HUAWEI, który ma zastąpić Google Play. Posiada niemal 50 tysięcy aplikacji, które dostępne są dla użytkowników ze 170 krajów.

Sklep jest obecnie w fazie rozwoju i jest preinstalowany na wszystkich smartfonach chińskiej firmy wprowadzonych na nasz rynek w ostatnich dwóch latach do sprzedaży. Jeśli nie ma Huawei AppGallery na Twoim smartfonie, możesz pobrać plik APK ze tej strony.

Na fali sporu handlowego USA i Chiny doszło do marginalizacji chińskiego producenta smartfonów i wycofanie licencji m.in. na usługi Google. Starsze smartfony Huawei – wydane w okolicach maja 2019 roku – mają licencję Google i pełen pakiet jego aplikacji. Natomiast nowsze takiej licencji nie posiadają i nie mogą korzystać z Google Play.

Huawei podejmuje obecnie szereg innych działań strategicznych, aby w pełni uniezależnić się od Google. Tak dzieje się także w kwestiach usług cloud oraz w kwestiach płatności mobilnych.

Czym jest Huawei AppGallery?

W zakresie wyszukiwania AppGallery zbudował system podpowiadający jedną aplikację w trakcie wpisywania słowa kluczowego. To znacząca różnica między Google Play czy App Store, które tej funkcjonalności nie posiadają. Użytkownik widzi wyniki wyszukiwania i może jednym kliknięciem zainstalować propozycje sklepu bez wchodzenia na podstrony pojedynczych aplikacji.

Publikując aplikację w Huawei AppGallery, można przenieść zasoby z Google Play lub App Store. Stanowi to duże ułatwienie w przypadku deweloperów.

Przejdźmy do wewnątrz sklepu. W zakładce “Me” znajduje się sekcja “Gifts”. Każda osoba może otrzymać zniżki, kredyty w grach lub inne formy prezentów, w zamian za instalowanie aplikacji przez AppGallery. To zdecydowanie odróżnia sklep od pozostałych i w zamian za wynagrodzenie jest w istocie formą promocji. Dzięki tej funkcji możemy odkrywać i instalować więcej nowych aplikacji.

Huawei promuje swój sklep przez akcje specjalne na zasadzie “Instaluj i wygrywaj”. W jej ramach użytkownicy AppGallery mogą otrzymywać Punkty Huawei za pobieranie wybranych aplikacji i wykorzystać je płacąc za usługi. W ramach poszczególnych rund wybierane są poszczególne aplikacje, za które można otrzymywać punkty. Przykładowo:

– Tidal ofertuje 6 miesięcy bezpłatnie;

– Automapa za darmo dla wybranych smartfonów opartych o autorski ekosystem marki Huawei Mobile Services (HMS);

– Premium Tok GM to – bezpłatne 3 miesiące użytkowania.

Promocja aplikacji w Huawei AppGallery

Huawei AppGallery to także nowa przestrzeń na działania reklamowe. System reklamowy na ten moment nie jest rozbudowany i operuje tylko jednym modelem rozliczeń – opłatą za pobranie aplikacji. Na częstotliwość wyświetlania reklam wpływa zarówno stawka za pobranie, jak również wynik jakości aplikacji. Dokumentacja nie udostępnia szerszych informacji na ten temat, ale można założyć, że chodzi przede wszystkim o opinie na temat aplikacji, jej wiarygodność, liczbę dotychczasowych pobrań, trendy wzrostowe itd.

Reklamodawca zachowuje pełną kontrolę nad kosztami kampanii, w tym budżetem dziennym oraz harmonogramem wyświetlania. Standardowo miejsca wyświetlania reklam są dobierane automatyczne, ale można je ograniczyć tylko do wyszukiwarki oraz sekcji z punktami. Przy pobieraniu raportu uzyskasz dane na temat liczby wyświetleń, współczynnika kliknięć oraz liczby pobrań.

Do statystyk będą zliczać się tylko nowi użytkownicy, a system automatycznie wyłączy z rozliczeń pobrania aktualizacji.

Tworzenie zamówienia reklamowego.

 

Wydaje się, że to dopiero początek możliwości, które daje AppGallery, zaś sam system budowany w tak krótkim czasie, jest bardzo dobrze zaprojektowany i posiada kilka unikalnych cech. Tempo, w jakim rośnie, jest imponujące. Mając na uwadze taką dynamikę, deweloperzy, a także marketerzy, powinni szybko zauważyć i wykorzystać te możliwości.

Autor

Tomasz Starzyński, Managing Partner w Up&More

 

Komentarze:

Comments

comments