E-commerce a ekologia. Sprawdź, jak prowadzić biznes odpowiedzialnie

E-commerce a ekologia. Sprawdź, jak prowadzić biznes odpowiedzialnie

Pomimo rosnących cen i ogólnoświatowego kryzysu branża e-commerce rośnie w siłę. Starając się sprostać oczekiwaniom klientów, wiele firm dokłada wszelkich starań, by sprzedaż były już nie tylko szybka i wygodna, ale także przyjazna środowisku. Zakupy odpowiedzialnie ekologicznie wspierają takie rozwiązania jak aplikacja umożliwiająca dokonywanie zamówień z wykorzystaniem kodów QR, wysyłka produktów w opakowaniach pochodzących z recyklingu czy trend odchodzenia od plastiku na rzecz innych surowców. Dowiedz się, jak prowadzić biznes odpowiedzialnie i inwestować w innowacyjne działania z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Biznes w służbie ekologii

Nadmierna emisja gazów cieplarnianych, zanieczyszczenie środowiska naturalnego oraz zła jakość powietrza spowodowały, że coraz większa liczba przedsiębiorstw zaczęła poważnie angażować się w ochronę planety. Jeszcze do niedawna takie zagadnienia, jak przetworzony papier, segregowanie śmieci czy rezygnacja z ton plastiku wydawały się odległe i abstrakcyjne. Obecnie najwięksi giganci e-handlu udowadniają, że los Matki Ziemi nie jest dla nich obojętny. Przykładem jest tutaj, chociażby akcja sklepów spożywczych przeciwdziałających marnotrawstwu jedzenia czy aplikacja do sprzedawania ubrań za pomocą kodów QR, która pomaga oczyścić oceany z plastiku. Zmienia się również świadomość ekologiczna konsumentów. Klienci coraz częściej rozglądają się za możliwością robienia zakupów u sprzedawców, którzy promują proekologiczne postawy.

E-commerce może być przyjazny planecie

Zdecydowana większość firm w ciągu ostatnich lat zainwestowała w działania przyjazne planecie. Mamy tu na myśli nie tylko wymianę floty samochodowej na bardziej ekologiczną czy udział w projektach mających na celu edukację pracowników i społeczności. Sporym zainteresowaniem cieszą się także ekologiczne usługi dla biznesu, które pozwalają zminimalizować ilość toksycznych odpadów, poprawiając kondycję środowiska naturalnego. 

Ekologiczne pakowanie

Jednym z wyraźniejszych trendów widocznych w branży e-commerce jest stosowanie opakowań wytwarzanych z biodegradowalnych materiałów. Takie rozwiązanie promuje dzisiaj niejedna ekologicznie odpowiedzialna aplikacja zachęcająca konsumentów do ograniczania plastiku podczas zakupów. Pudełka, w które są pakowane zamówione towary, są produkowane z surowców pochodzących z odnawialnych źródeł. Do ich tworzenia używa się między innymi pulpy drzewnej, która jest uzyskiwana z segregacji odpadów. W niepamięć powoli odchodzi też folia stretchowa i bąbelkowa. Ich miejsce zajmują przyjazne środowisku alternatywy takie jak papierowa taśma pakowa, która nadaje się do recyklingu.

Dostawa w stylu Eko

Zakupy za pośrednictwem sieci wiążą się z koniecznością dostawy. W tej kwestii również coraz częściej promowane są rozwiązania pozwalające zatroszczyć się o planetę. Świetnym przykładem takich działań jest efektywne planowanie tras przewoźników oraz możliwość zbiorowej wysyłki towarów. Może to być np. ich dowóz do paczkomatów, który polega na transporcie dużej liczby przesyłek w jedno miejsce. To pozwala na ograniczenie emisji śladu węglowego.

Ekologia na co dzień, czyli nowoczesne rozwiązania finansowe dla e-commerce

Zrównoważone opakowania oraz dostawa w stylu eko powoli stają się standardem. Mówiąc o odpowiedzialnych działaniach w branży e-handlu, nie można zapomnieć o nowoczesnych rozwiązaniach finansowych. Ze względów ekologicznych firma Pacific, która stworzyła nowoczesny marketplace modowy, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom biznesmenom ceniącym nowoczesne rozwiązania. Co ważne, firma aktywnie przekonuje do minimalizacji użycia tradycyjnych kart płatniczych. Ich miejsce zajęły kody QR, które mają podobną funkcjonalność do systemu płatności BLIK, ale są wygodniejsze dla potencjalnego odbiorcy. Osoby prowadzące biznes, które chcą być posiadaczami klasycznego instrumentu płatniczego, mogą zdecydować się na kartę wykonaną z tworzywa pozyskanego z plastikowych śmieci zalegających w oceanach. Co ważne, wszystkie formalności związane z prowadzeniem firmowego konta są ograniczone do minimum.

Twój e-commerce w zgodzie z duchem czasu

Coraz większa liczba firm w Polsce i świecie podejmuje działania na rzecz środowiska. Jeśli i Ty chcesz inwestować w ekologię, a co za tym idzie, mieć wpływ na losy planety, musisz iść z duchem czasu. Poza opakowaniami wytwarzanymi z surowców pochodzących z recyklingu rozważ przyjmowanie płatności przez wspomniane wyżej kody QR. Ekologicznie odpowiedzialna aplikacja Pacific pozwoli Ci sprzedawać produkty użytkownikom bez ograniczeń: sprawnie i nowocześnie. Od każdej transakcji zostanie odprowadzony 1% i przekazany na oczyszczanie mórz i oceanów. Już dziś przekonaj się, jak Twój e-biznes może przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego!

Komentarze:

Comments

comments