Google wprowadza do sklepu Google Play system subskrypcyjny

Łukasz Kłosowski

24-05-2012
Google wprowadza do sklepu Google Play system subskrypcyjny

Od dziś programiści mogą korzystać z In-App Billing (systemu subskrypcji), dzięki któremu mogą sprzedać miesięczne lub roczne abonamenty wewnątrz swoich aplikacji – podaje na swoim blogu Google.

Google podaje, że programiści mogą wykorzystać nowy system do zarabiania nie tylko na wydawanych przez siebie czasopismach i magazynach, ale również sprzedając dostęp do produktów w pakiecie, poziomów gier, muzyki i treści wideo, usług dodatkowych oraz wszelkich innych treści cyfrowych. Jak wygląda to w praktyce można zobaczyć na powyższej fotografii.

– Wszystkie abonamenty są automatycznie odnawiane dla każdej aplikacji i gry oraz dla każdego rodzaju produktu subskrypcji. Deweloperowi wystarczy ustawić cenę oraz interwał rozliczeniowy, a Google Play zajmie się dalszym zarządzaniem zakupami – czytamy na blogu Google.

Google kolejno wprowadza zmiany, które wcześniej sprawdziły się w App Store. Przed rokiem wprowadził do sklepu płatności wewnątrz aplikacji. Dziś wprowadza możliwość systemu subskrypcyjnego.

– Dziś 23 z 24 aplikacji przynoszących największe zyski działa w oparciu o płatności wewnątrz aplikacji – komentuje Google. – Całkowite przychody uzyskane z płatności wewnątrz aplikacji przekraczają dochody z tradycyjnych zakupów aplikacji – dodaje.

Komentarze:

Comments

comments