Kampania Orange z wykorzystaniem aplikacji rzeczywistości rozszerzonej "Aurasma" (wideo)

Łukasz Kłosowski

16-04-2012
Kampania Orange z wykorzystaniem aplikacji rzeczywistości rozszerzonej "Aurasma" (wideo)

16 kwietnia rusza nowa mobilna kampania reklamowa marki Orange w rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Zdjęcie w gazecie – za pośrednictwem kamerki smartfona lub tabletu – otworzy przed czytelnikiem film wideo i link do strony internetowej z dodatkowymi informacjami. To pierwsza tego typu kampania na dużą skalę w Polsce.

Kampania, przygotowana przez dom mediowy MEC, wykorzystuje aplikację “Aurasma”.

W wybranych tytułach prasowych (m.in. Gazeta Wyborcza, Metro, Polityka, Viva, Zwierciadło) pojawią się reklamy informujące o nowych usługach w ofercie Orange. Po najechaniu kamerką smartfona lub tabletu na zdjęcie plakatowe, tzw. marker, na ekranie urządzenia wyświetli się reklamowy film wideo. Kliknięcie na wideo przeniesie użytkownika na stronę internetową Orange. Do odtworzenia filmu na smartfonie potrzebna jest bezpłatna aplikacja “Aurasma”.

“Aurasma” to przeglądarka wizualna. Wykorzystuje ona technologię rzeczywistości rozszerzonej, łączącej świat rzeczywisty z treściami interaktywnymi, takimi jak filmy wideo czy animacje, zwane Aurami. Darmowa aplikacja Aurasma jest kompatybilna z iPhone 3GS, 4, 4S, iPadem 2 oraz wybranymi urządzeniami mobilnymi, działającymi w systemie Android.

Orange podaje, że zamierza kontynuować kampanie z wykorzystaniem tej aplikacji już nie tylko w prasie, ale także na outdoorze, dekoderach cyfrowych czy w kinie.

Jak działa aplikacja można zobaczyć na poniższym przykładzie. Tu kampanie prowadzono dla amerykańskiego wydawnictwa komiksowego Marvel.
http://www.youtube.com/watch?v=UXWKLgM_3uM

Komentarze:

Comments

comments