Mercedes-Benz wykorzystuje aplikację "Shazam" promując Nową Klasę A (wideo)

Łukasz Kłosowski

20-09-2012
Mercedes-Benz wykorzystuje aplikację "Shazam" promując Nową Klasę A (wideo)

Polski oddział Mercedesa jako pierwszy na świecie wykorzysta aplikację “Shazam” w kampanii telewizyjnej. Całość działań została zaplanowana i zrealizowana lokalnie przez MEC Interaction, interaktywny dział MEC.

Spoty telewizyjne w kampanii nowego modelu Mercedesa, wykorzystywać będą technologię rozpoznawania dźwięku, tzw. voice recognition. Po uruchomieniu “Shazam” w czasie emisji spotu, użytkownik zostaje przekierowany do specjalnie przygotowanej platformy Mercedesa Klasy A na ekranie smartfona lub tabletu. Z poziomu strony, użytkownicy będą mieli m.in. możliwość zapoznania się z nowym samochodem Klasy A oraz umówienia się na jazdę próbną.

– Kampania Mercedesa Klasy A to bez wątpienia kamień milowy na rynku reklamy telewizyjnej w Polsce – mówi Piotr Adamczyk, mobile & emerging platforms manager z MEC Interaction. – Telewizja to najpotężniejsze zasięgowo medium, cały czas jednak brakowało jej interaktywności. Dzięki wykorzystaniu Shazam, po raz pierwszy mamy możliwość interakcji z reklamą telewizyjną w czasie rzeczywistym. Dotychczasowy jednokierunkowy komunikat zmieniamy w dialog i wieloekranowe doświadczenie – dodaje.

W kampanii Nowego Mercedesa Klasy A oprócz “ożywienia” spotów telewizyjnych wykorzystano również technologię Augmented Reality w reklamie prasowej. Po uruchomieniu aplikacji “Aurasma” i skierowaniu smartfona lub tableta na reklamę Mercedesa, na ekranie wyświetla się prezentacja wideo Nowej Klasy A linkująca do strony mobilnej.

Globalnie z aplikacji Shazam korzysta ponad 225 milionów użytkowników, w Polsce jest to już 1,5 miliona.

Komentarze:

Comments

comments