Meritum Bank wprowadza bankowość głosową

Łukasz Kłosowski

16-05-2014
Meritum Bank wprowadza bankowość głosową

Meritum Bank jako pierwszy w Polsce umożliwia posiadaczom smartfonów wykonywanie operacji finansowych oraz otrzymanie odpowiednio zagregowanych danych poprzez rozmowę z aplikacją mobilną.

– Możliwość zarządzania bankowością mobilną przy pomocy komend głosowych jest przydatna w bardzo wielu sytuacjach. Często znacznie łatwiej i szybciej powiedzieć jedno krótkie zdanie niż wykonać na ekranie odpowiednie zadanie, nawet przy bardzo intuicyjnej nawigacji – mówi Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej w Meritum Banku, twórca aplikacji Meritum Bank Mobilny. – Uważamy, że sterowanie głosem będzie jednym z głównych kierunków rozwoju aplikacji mobilnych, dlatego od początku zakładaliśmy, że funkcjonalność ta będzie naszym wyróżnikiem – dodaje.

Sposób udzielenia odpowiedzi przez aplikację został dobrany według kryterium wrażliwości danych, na przykład na pytanie o wydatki z ostatniego miesiąca aplikacja odpowiada głosem, natomiast saldo na koncie jest dyskretnie wyświetlone na ekranie.

– Naszym celem było zbudowanie aplikacji, z którą klient może porozmawiać. Duży nacisk położyliśmy na to, by rozpoznawała ona nie tylko komendy wydawane formalnym językiem, ale także polecenia wyrażone w języku potocznym. Bez względu na to, czy klient powie „Podaj saldo rachunku” czy zapyta „Ile mam kasy na koncie?”, otrzyma informację o aktualnym stanie swojego konta – podkreśla Marcin Kusznier, project manager odpowiedzialny za projekt bankowości mobilnej Meritum Banku.

Poza podstawowymi zadaniami związanymi np. z zarządzaniem rachunkiem, aplikacja szybko policzy i powie użytkownikowi, ile wydał w ostatnim tygodniu czy miesiącu lub ile pieniędzy wpłynęło w tym czasie na jego konto.

Ponadto, komendy głosowe ułatwiają nawigację po aplikacji, na przykład na hasło „jakie są opłaty” aplikacja pokaże Tabelę opłat i prowizji, na komendę „pokaż historię rachunku” błyskawicznie wyświetli odpowiedni ekran, a polecenie „chcę zastrzec kartę” spowoduje, że aplikacja wyświetli numer telefonu Infolinii Meritum Banku.

Przykładowe komendy bankowości głosowej Meritum Banku:

Przykładowa komenda

Akcja

Ile mam na koncie? Dostępne środki
Jakie są opłaty? Prezentacja opłat i prowizji
Pokaż aktualności Prezentacja aktualności
Blog Meritum Prezentacja bloga
O banku Prezentacja informacji o banku
Kontakt Prezentacja danych kontaktowych do banku
O aplikacji Prezentacja aplikacji
Co mam w Meritum? Moje produkty
Zastrzeż kartę Zastrzeganie karty
Chcę spłacić kartę kredytową Kwota spłaty karty kredytowej
Moje zlecenia Zlecenia stałe
Pokaż historię Historia
Historia z ostatniego dnia/tygodnia/miesiąca Historia dla ostatniego okresu
Co się działo na koncie/rachunku oszczędnościowym? Historia konta oszczędnościowego
Pokaż transakcje na karcie (kredytowej) Historia karty kredytowej
Gdzie płaciłem kartą wczoraj/w ostatnim tygodniu/miesiącu? Historia karty kredytowej  dla ostatniego okresu
Pokaż blokady Blokady
Pokaż blokady na karcie kredytowej Blokady na karcie kredytowej
Podaj numer konta Numery kont
Przelew Przelew bankowy
Przelew Facebook Przelew Facebook
Przelew e-mail Przelew e-mail
Przelew SMS Przelew SMS
Doładowanie Doładowanie telefonu
Zróbmy zrzutę Żądanie zapłaty
Ile wydałem w zeszłym dniu/tygodniu/miesiącu? Wydatki dla ostatniego okresu
Ile pieniędzy dostałem w zeszłym dniu/tygodniu/miesiącu? Wpływy dla ostatniego okresu

Wśród nowych funkcjonalności na uwagę zasługuje także możliwość wykonywania przelewów za pośrednictwem Facebooka, na numer telefonu lub adres e-mail, bez konieczności znajomości numeru rachunku oraz powiadomienia PUSH (czyli komunikaty wyświetlane bezpośrednio na ekranie smartfona, bez konieczności uruchamiania aplikacji) zawierające m.in. informacje o  transakcjach lub innych zdarzeniach dotyczących posiadanych produktów, np. o wpływie środków na konto, zakończeniu lokaty, realizacji płatności kartą.

Aplikację można pobrać z Google Play oraz App Store.

Komentarze:

Comments

comments