Meritum Bank wprowadza bankowość głosową
Meritum Bank jako pierwszy w Polsce umożliwia posiadaczom smartfonów wykonywanie operacji finansowych oraz otrzymanie odpowiednio zagregowanych danych poprzez rozmowę z aplikacją mobilną.
– Możliwość zarządzania bankowością mobilną przy pomocy komend głosowych jest przydatna w bardzo wielu sytuacjach. Często znacznie łatwiej i szybciej powiedzieć jedno krótkie zdanie niż wykonać na ekranie odpowiednie zadanie, nawet przy bardzo intuicyjnej nawigacji – mówi Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej w Meritum Banku, twórca aplikacji Meritum Bank Mobilny. – Uważamy, że sterowanie głosem będzie jednym z głównych kierunków rozwoju aplikacji mobilnych, dlatego od początku zakładaliśmy, że funkcjonalność ta będzie naszym wyróżnikiem – dodaje.
Sposób udzielenia odpowiedzi przez aplikację został dobrany według kryterium wrażliwości danych, na przykład na pytanie o wydatki z ostatniego miesiąca aplikacja odpowiada głosem, natomiast saldo na koncie jest dyskretnie wyświetlone na ekranie.
– Naszym celem było zbudowanie aplikacji, z którą klient może porozmawiać. Duży nacisk położyliśmy na to, by rozpoznawała ona nie tylko komendy wydawane formalnym językiem, ale także polecenia wyrażone w języku potocznym. Bez względu na to, czy klient powie „Podaj saldo rachunku” czy zapyta „Ile mam kasy na koncie?”, otrzyma informację o aktualnym stanie swojego konta – podkreśla Marcin Kusznier, project manager odpowiedzialny za projekt bankowości mobilnej Meritum Banku.
Poza podstawowymi zadaniami związanymi np. z zarządzaniem rachunkiem, aplikacja szybko policzy i powie użytkownikowi, ile wydał w ostatnim tygodniu czy miesiącu lub ile pieniędzy wpłynęło w tym czasie na jego konto.
Ponadto, komendy głosowe ułatwiają nawigację po aplikacji, na przykład na hasło „jakie są opłaty” aplikacja pokaże Tabelę opłat i prowizji, na komendę „pokaż historię rachunku” błyskawicznie wyświetli odpowiedni ekran, a polecenie „chcę zastrzec kartę” spowoduje, że aplikacja wyświetli numer telefonu Infolinii Meritum Banku.
Przykładowe komendy bankowości głosowej Meritum Banku:
Przykładowa komenda |
Akcja |
Ile mam na koncie? | Dostępne środki |
Jakie są opłaty? | Prezentacja opłat i prowizji |
Pokaż aktualności | Prezentacja aktualności |
Blog Meritum | Prezentacja bloga |
O banku | Prezentacja informacji o banku |
Kontakt | Prezentacja danych kontaktowych do banku |
O aplikacji | Prezentacja aplikacji |
Co mam w Meritum? | Moje produkty |
Zastrzeż kartę | Zastrzeganie karty |
Chcę spłacić kartę kredytową | Kwota spłaty karty kredytowej |
Moje zlecenia | Zlecenia stałe |
Pokaż historię | Historia |
Historia z ostatniego dnia/tygodnia/miesiąca | Historia dla ostatniego okresu |
Co się działo na koncie/rachunku oszczędnościowym? | Historia konta oszczędnościowego |
Pokaż transakcje na karcie (kredytowej) | Historia karty kredytowej |
Gdzie płaciłem kartą wczoraj/w ostatnim tygodniu/miesiącu? | Historia karty kredytowej dla ostatniego okresu |
Pokaż blokady | Blokady |
Pokaż blokady na karcie kredytowej | Blokady na karcie kredytowej |
Podaj numer konta | Numery kont |
Przelew | Przelew bankowy |
Przelew Facebook | Przelew Facebook |
Przelew e-mail | Przelew e-mail |
Przelew SMS | Przelew SMS |
Doładowanie | Doładowanie telefonu |
Zróbmy zrzutę | Żądanie zapłaty |
Ile wydałem w zeszłym dniu/tygodniu/miesiącu? | Wydatki dla ostatniego okresu |
Ile pieniędzy dostałem w zeszłym dniu/tygodniu/miesiącu? | Wpływy dla ostatniego okresu |
Wśród nowych funkcjonalności na uwagę zasługuje także możliwość wykonywania przelewów za pośrednictwem Facebooka, na numer telefonu lub adres e-mail, bez konieczności znajomości numeru rachunku oraz powiadomienia PUSH (czyli komunikaty wyświetlane bezpośrednio na ekranie smartfona, bez konieczności uruchamiania aplikacji) zawierające m.in. informacje o transakcjach lub innych zdarzeniach dotyczących posiadanych produktów, np. o wpływie środków na konto, zakończeniu lokaty, realizacji płatności kartą.
Aplikację można pobrać z Google Play oraz App Store.
Komentarze:
Comments