MultiBank inwestuje w platformy mobilne

Łukasz Kłosowski

04-01-2012
MultiBank inwestuje w platformy mobilne

Klienci MultiBanku z początkiem 2012 roku nie tylko mogą zalogować się do lekkiej wersji systemu transakcyjnego, ale również pobrać aplikacje bankowe na iPada, iPhone’a i iPoda touch.

– Obserwujemy rosnące zainteresowanie bankowością mobilną wśród naszych klientów. W listopadzie, jeszcze przed wprowadzeniem usługi do oferty, zanotowaliśmy blisko 80 tys. odsłon strony internetowej MultiBanku z urządzeń mobilnych. To blisko 3 razy więcej niż jeszcze w listopadzie 2010 r. Ponad 30 proc. wszystkich odwiedzin serwisu banku stanowiły te wygenerowane za pośrednictwem urządzeń Apple. Dlatego równocześnie obok MultiBank Lajt zdecydowaliśmy się wdrożyć także aplikację stworzoną pod kątem iPhone’a czy iPada – mówi Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów, odpowiedzialny za realizację projektu bankowości mobilnej w MultiBanku.

Aby zalogować się do serwisu MultiBanku z komórki, wystarczy wpisać w dowolnej przeglądarce internetowej adres: multibank.pl. Logowanie odbywa się na podstawie unikalnego loginu i hasła, identycznego jak w standardowym serwisie transakcyjnym MultiBanku. Podstawową zaletą lekkiego serwisu jest dopasowanie do możliwości urządzeń mobilnych, dzięki czemu z serwisu transakcyjnego banku w swoim urządzeniu mobilnym można korzystać szybciej i wygodniej. Serwis został przygotowany w trzech najbardziej popularnych rozdzielczościach ekranów telefonów i automatycznie rozpoznaje, jaką wersję wyświetlić.

Użytkownicy iPhone’ów, iPadów lub iPodów touch po ściągnięciu z App Store nowej aplikacji, mogą dodatkowo personalizować wygląd ekranu w części transakcyjnej. Dzięki temu istnieje możliwość oznaczenia jako ulubionych trzech wybranych produktów MultiBanku, które będą wyświetlać się zaraz po zalogowaniu do rachunku. W menu aplikacji widoczne są również skróty do najczęściej wykonywanych operacji. Za pośrednictwem aplikacji klienci mogą też sprawdzić lokalizację najbliższego bezpłatnego bankomatu czy wpłatomatu.

W 2012 roku MultiBank planuje poszerzyć ofertę mobilnej bankowości o aplikację dla użytkowników telefonów z systemem Android. – Rozwój bankowości mobilnej MultiBanku realizowany jest w kilku obszarach. Oprócz aplikacji pozwalających na wygodne korzystanie z serwisu transakcyjnego w telefonie, bank testuje też nowe rozwiązania do płatności mobilnych NFC oraz naklejki zbliżeniowe – dodaje Rafał Borkowski.

Komentarze:

Comments

comments