NamNam – społeczność ludzi kochających gotować. Konkurs sposobem na promocję nowej aplikacji

Łukasz Kłosowski

05-06-2013
NamNam – społeczność ludzi kochających gotować. Konkurs sposobem na promocję nowej aplikacji

Aplikacja NamNam jest wirtualnym odpowiednikiem książki kucharskiej, codziennie zapełnianej przepisami dodawanymi przez jej użytkowników. Właśnie pojawiła się w Google Play i App Store

Na chwilę obecną, w fazie beta, aplikacja jest dostępna na platformę Android oraz na smartfony iOS. – Aplikacja NamNam, to coś więcej niż kolejny startup z kategorii food and drinks. Nie jest to także „instagram z potrawami”. NamNam to przestrzeń dla wszystkich miłośników jedzenia i dobrej kuchni, to przestrzeń dla kucharzy – domowych pasjonatów i prawdziwych profesjonalistów. Chcieliśmy stworzyć platformę, dzięki której użytkownicy będą mogli wymieniać się między sobą kulinarnymi pomysłami – mówi Bartosz Krupka, head of mobile w The Digitals, które obok firmy Appollo odpowiada za powstanie tej aplikacji.

Według zapowiedzi aplikacja ma pojawić się również na Windows Phone.

Konkurs jednym ze sposobów promocji

Wprowadzając nową aplikację do marketu w celu promocji można przeprowadzić konkurs. Tak zrobili twórcy NamNam. By wziąć w nim udział wystarczy pobrać aplikację i dodać do niej przepis. Po trzech tygodniach nagrodzone zostaną najwyżej ocenione przepisy. Sponsorem nagród w konkursie jest producent grilli firma Weber. Miejmy nadzieję, że twórcy podzielą się wynikami tego konkursu.

Tu konkurs dodatkowo służyć ma budowie bazy przepisów i ma być sposobem na “rozruszanie” NamNam, które prezentuje się dobrze, a sama baza przepisów rośnie w oczach.

Konkurs jest jednym ze sposobów promocji nowej aplikacji, ale nie jedynym. Pamiętajcie o żelaznej zasadzie – 20 proc. budżetu nowej aplikacji to produkcja, a 80 proc. promocja. Wielu deweloperów nie wie lub nie stosuje się do niej, a ich aplikacje równie szybko co pojawiły się w markecie, to z powodu natłoku nowych giną w nim. I choć często są to oryginalne pomysły, nie odniosły komercyjnego sukcesu. Miejmy nadzieję, że w przypadku NamNam tak nie będzie, ponieważ lepszy konkurs niż zero promocji.

To jeden z czynników sukcesu Waszej nowej aplikacji, ale nie jedyny. Po więcej odsyłam do strefy blogowej GoMobi.pl, gdzie praktycy tej branży przeanalizowali ten temat na wszystkie możliwe sposoby.

Komentarze:

Comments

comments