Payback na Windows Phone dopełnia listę powiązanych narzędzi mobilnych. Co dalej z programem?

Łukasz Kłosowski

04-06-2013
Payback na Windows Phone dopełnia listę powiązanych narzędzi mobilnych. Co dalej z programem?

Payback jest programem lojalnościowym, gdzie uczestnicy w trakcie robienia zakupów gromadzą punkty, które następnie mogą wymieniać na nagrody rzeczowe, kupony rabatowe, zapłacić nimi za wybrane produkty lub usługi, a nawet przekazać je na cele charytatywne. Właśnie pojawiła się jego odsłona na system Windows Phone 7 oraz Windows Phone 8. Wykonanie dla Loyalty Partner Polska leżało po stronie Norbsoft.

Kupiony w 2011 roku przez finansowego giganta – American Express – Payback jest nieustannie rozwijany i coraz bardzie wchodzi w mobile będąc obecny już na sześciu platformach mobilnych. Wśród licznych programów lojalnościowych, jakie w przeciągu ostatnich lat pojawiły się na rynku, to Payback jest największy. Jego niewątpliwym atutem jest fakt, że posiada mocnych partnerów. Warto ich wymienić, ponieważ ich skala często świadczy o tym, do jakiego programu przystępujemy. Są nimi: Allegro, Empik, Orange, Real, BZ WBK, Link4, Multikino, Smyk oraz sklepy internetowe m.in. agito.pl, Bon Prix, C&A online, Douglas, frisco.pl, Groupon, Komputronik.pl, Ole Ole!, Tchibo.pl, Zalando.

Należy też podkreślić, że Payback różni się od mnożących się ostatnio programów, dzięki którym możemy przenieść plastikowe karty członkowskie wewnątrz aplikacji.

Funkcjonalności

Aby skorzystać z aplikacji na Windows Phone należy poprzez stronę internetową lub podczas zakupów w sklepie odebrać kartę członkowską…

…którą następnie należy zarejestrować przez stronę internetową.

 

Kiedy mamy już to za sobą, możemy przystąpić do korzystania z aplikacji. Niewątpliwą jej zaletą jest fakt, że nie musimy już czekać na kupony promocyjne przesyłane pocztą, ani posiadać drukowanych książeczek z kuponami dostępnych w sklepach partnerów, bo wszystkie one znajdują się w zdigitalizowanej formie wewnątrz aplikacji. Aby skorzystać z tzw. eKuponu należy kliknąć na wybrany, a następnie aktywować go. W tym miejscu dowiemy się również, w jaki sposób działa kupon – jaki jest jego czas realizacji oraz w jakich punktach można z niego skorzystać. Aplikacja daje także możliwość sprawdzenia stanu konta – to znaczy ile punktów udało nam się do tej pory zebrać – oraz daje wgląd do dokonanych transakcji.

Zaletą urządzeń mobilnych jest m.in. możliwość geolokalizacji oraz dostęp do map online. Staje się to szczególnie przydatne w momencie, kiedy określone eKupony możemy zrealizować w określonych punktach handlowo-usługowych. Niestety w Windows Phone nie działa funkcja wyznaczania trasy. Kiedy klikamy w przycisk pojawia się komunikat, że nie można połączyć się z mapami Bing oraz, że należy sprawdzić przesył danych. Próbowałem kilka razy na różne sposoby sądząc, że wina leży po stronie mojej Lumii. Później doczytałem się w komentarzach umieszczonych w markecie, że inni użytkownicy też mają z tym problem. Wygląda na to, że powiązanie aplikacji z mocno okrojonymi w działaniu na terenie Polski mapami Binga nie jest najlepszym rozwiązaniem, no ale rozumiem, że na platformie Microsoft nie ma innej alternatywy. Bez wątpienia funkcja do korekty po aktualizacji.

Co dalej?

Tydzień po debiucie Paybacka w Windows Phone Store aplikacja zbiera wysokie noty – w większości cztery i pięć gwiazdek oraz zbliża się do 300, głównie pozytywnych, komentarzy. Ich liczba nie powinna dziwić, ponieważ program cieszy się dużą popularnością w naszym kraju posiadając kilka milionów zarejestrowanych użytkowników, wśród których coraz liczniejsze grono korzysta z Windows Phone’a. Pojawiły się w nich sugestię, aby uprościć proces rejestracji i zrobić ją przez zeskanowanie kodu kreskowego z karty. Wydaje mi się, że to sztuka dla sztuki, gdyż jednorazowe zalogowanie przebiega sprawnie i nie należy wykonywać tej czynności ponownie. Ale już na przykład – jak sugeruje jeden z komentujących – “wbudowanie do aplikacji kodu kreskowego karty w celu użycia telefonu zamiast karty”, również moim zdaniem nie jest złym pomysłem. Dążmy do tego, aby narzędzia mobilne kompleksowo zastępowały – w tym wypadku plastikową kartę, a mówiąc bardziej ogólnie, narzędzia manualne (fizyczne).

Wygląda na to, że program lojalnościowy Payback etap budowania narzędzi mobilnych ma już za sobą. Ale sam system ma dużo więcej do zaoferowania, niż możliwości, jakie daje aplikacja. Payback mobilny nie zastępuje strony desktopowej, gdzie możemy sprawdzić oraz co najważniejsze zamieniać punkty na nagrody chociażby ze sklepu Payback. Docelowo cały desktop programu widzą w mobile, które świetnie wpisuje się w trend sprzedaży opartej na lojalności. Życzę tego sobie, właścicielom i twórcom.

Komentarze:

Comments

comments