Pozycjonowanie ASO, czy da się pozycjonować aplikację mobilną?

Pozycjonowanie ASO, czy da się pozycjonować aplikację mobilną?

Pozycjonowanie to bardzo szerokie pojęcie, które wbrew pozorom nie oznacza wyłącznie poprawy widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Zobacz, czym jest ASO? Na czym polega? I czy w ogóle można pozycjonować aplikację mobilną?

Jak pozycjonować aplikację mobilną?

Odpowiadając na tytułowe pytanie – pozycjonowanie aplikacji mobilnej jak najbardziej jest możliwe. A na czym dokładnie polega ASO? Jakie działania należy podjąć, aby nasza aplikacja znalazła się jak najwyżej w Google Play lub App Store? Już wyjaśniamy…

Pozycjonowanie aplikacji mobilnej jest bliskie pozycjonowaniu strony, przynajmniej pod względem działań, jakie należy wykonać przy optymalizacji. Niezbędny okaże się dobór odpowiednich fraz kluczowych, które umieścisz w tytule oraz opisach aplikacji. To właśnie te czynniki mają największy wpływ na widoczność apki w marketach. Tytuł musi być dobrze przemyślany, tym bardziej że możesz w nim wykorzystać maksymalnie 50 znaków (w Google Play) i tylko 30 w App Store – powinien zawierać frazy kluczowe, ale przy tym być w miarę unikalny.

A co jeszcze wpływa na pozycję aplikacji mobilnej? Co powinno być dla ciebie szczególnie istotne? Na pewno liczba instalacji aplikacji, a także jej ocena i opinie użytkowników. W tym celu warto zadbać również o odpowiednią stronę graficzną.

Jak napisać opisy aplikacji mobilnej?

Opisy, a konkretnie krótki i długi opis, to zaraz po tytule najważniejsze czynniki, które wpływają na pozycje aplikacji w Google Play i App Store. Warto więc poświęcić nieco czasu na ich właściwe przygotowanie. Opis krótki powinien mieć nie więcej niż 80 znaków, musi zawierać frazy kluczowe, ale niezwykle ważne jest również, aby zachęcał użytkownika do ściągnięcia apki. Z kolei opis długi, powinien wskazywać na unikalność aplikacji – czym wyróżnia się ona na tle konkurencji i dlaczego warto ją pobrać. Oczywiście w tym miejscu znów nie można zapomnieć o odpowiednich słowach kluczowych.

ASO a ikona aplikacji

Użytkownik często wybiera to, co jest atrakcyjne dla oka. Dlatego warto zadbać o właściwą ikonę aplikacji, powinna być ona przede wszystkim czytelna po zmniejszeniu jej do wymaganych wymiarów. Aby przekonać się, czy proponowana przez nas ikona na pewno jest dobrym pomysłem, warto wykonać wcześniej testy A/B. Istotną rolę odgrywają również zrzuty ekranu z aplikacji, dzięki którym użytkownik jeszcze przed jej ściągnięciem, może zobaczyć, jak wygląda strona graficzna. To jeden z kluczowych czynników, który zachęca użytkowników do ściągnięcia aplikacji mobilnej.

Jak zadbać o oceny i opinie aplikacji mobilnej?

Z pewnością najwyższe oceny zyskują aplikacje, które cechuje bezawaryjność, warto więc stale monitorować działanie swojej aplikacji. Warto mieć też na uwadze, że nie wszyscy użytkownicy chętnie dzielą się feedbackiem, dlatego można ich o to poprosić za pomocą specjalnego komunikatu. Jednak lepiej jest nieco odwlec ten moment w czasie, zapewniając tym samym użytkownikowi czas na jej dokładne poznanie. Pamiętaj też, aby odpowiadać na opinie użytkowników. Wbrew pozorom zwracają oni na to dużą uwagę!

 

Komentarze:

Comments

comments