Raport „Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery”

Łukasz Kłosowski

14-05-2014
Raport „Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery”

Symetria postanowiła sprawdzić, dlaczego niektórzy użytkownicy nie zainstalowali jeszcze aplikacji mobilnej swojego banku i w jaki sposób można ich do tego zachęcić. Wnioski zawarła w raporcie „Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery”. Patronem medialnym tej publikacji jest GoMobi.pl.

Punktem wyjścia do powstania raportu „Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery” była seria 10 wywiadów pogłębionych (IDI), wspomaganych badaniami dzienniczkowymi. Przeprowadzone zostały w grupie zaawansowanych użytkowników smartfonów, korzystających regularnie z bankowości online, jednak nigdy wcześniej nie instalujących i nie korzystających z aplikacji mobilnej banku.

W raporcie wskazane zostały najbardziej istotne bariery w korzystaniu z aplikacji bankowych i konkretne rekomendacje, jak można je przełamać. Opisane zostały trudności dla użytkowników, a także praktyczne porady dla menadżerów produktów bankowych, jak skutecznie promować aplikacje mobilną.

– Tworząc raport chcieliśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, które bariery w korzystaniu z bankowości mobilnej są najistotniejsze – mówi Marcin Woźniczko, koordynator badania. – W trakcie analizy okazało się, że większość barier odnosi się bezpośrednio do problemów związanych z User Experience, a także kwestii komunikacji i wizerunku bankowości mobilnej – dodaje.

Publikacja Symetrii jest pierwszym raportem w Polsce, poświęconym wyłącznie barierom w korzystaniu z aplikacji bankowych. Raport „Mobilne Aplikacje Bankowe: Bariery” jest do pobrania w tym miejscu.

Komentarze:

Comments

comments