Spotify działa w Polsce. Za darmo z reklamami, albo 9,99 lub 19,99 zł miesięcznie

Łukasz Kłosowski

12-02-2013
Spotify działa w Polsce. Za darmo z reklamami, albo 9,99 lub 19,99 zł miesięcznie

Serwis streamingu muzyki online Spotify zadebiutował w Polsce. Użytkownicy zapłacą 9,99 zł miesięcznie w wersji unlimited oraz 19,99 zł w wersji premium.

Wersja unlimited w cenie 9,99 zł miesięcznie pozwala na streaming muzyki bez reklam, zaś wersja premium za 19,99 zł dodatkowo daje możliwość korzystania z serwisu na urządzeniach mobilnych. W wersji mobilnej Spotify działa poprzez aplikację na iOS, Androida, Symbiana i Windows Phone. Jest też wersja free, dzięki której można słuchać ograniczoną liczbę plików przerywanych reklamami.

Spotify ma około 20 mln aktywnych użytkowników i ponad 5 mln subskrybentów korzystających z płatnych kont w 20 państwach na całym świecie. Biblioteka utworów podobnie jak u dwóch największych konkurentów – Deezera i WiMP-a – wynosi około 20 mln.

Spotify został założony w Szwecji w 2008 roku i był pierwszym podmiotem, który zaoferował streaming muzyki online. Model biznesowy, jaki zaoferował zupełnie różnił się od iTunesa, który przed nim zrewolucjonizował przemysł muzyczny wprowadzając na masową skale sprzedaż plików mp3. Tu fizycznie nie mamy dostępu do plików i nie stajemy się ich właścicielami, a przechowujemy je w chmurze, mając do nich ciągły dostęp online.

Spotify jako ostatni w trójki debiutuje w Polsce. W Połowie zeszłego roku Orange rozpoczął współpracę z Deezerem, a miesiąc temu Play z WiMP-em. Spotify startuje samodzielnie, bez wsparcia żadnego z operatorów.

Dyrektorem Spotify w Polsce jest Przemysław Pluta, zajmujący się też koordynowaniem rozwoju usługi w Europie Środkowo-Wschodniej. Pluta to były szef PayPala oraz dyrektor marketingu eBaya w Polsce, notabene odpowiedzialny za wprowadzenie ich na polski grunt.

Komentarze:

Comments

comments