Szybkie i intuicyjne zamawianie pizzy przez aplikację dzięki współpracy Pizza Hut z LookSoft

GoMobi.pl

15-04-2021
Szybkie i intuicyjne zamawianie pizzy przez aplikację dzięki współpracy Pizza Hut z LookSoft

Prawie 3 lata temu Pizza Hut podjęła decyzję o uruchomieniu własnych rozwiązań do obsługi zamówień online i systematycznie rozwija obecność marki w internecie. Jednym z produktów wdrożonych w ramach programu jest zbudowana od podstaw aplikacja mobilna. Główną zaletą aplikacji i strony, jest intuicyjny interfejs dający możliwość składania zamówień oraz funkcjonalność rozpoznawania lokalizacji i personalizacji użytkownika.

– Dziś kluczem do sukcesu aplikacji jest jej użyteczność. Użytkownik chce uruchomić aplikację i zrealizować zamówienie jak najmniejszą liczbą kroków i w jak najkrótszym czasie. Takie założenie przyświecało nam w trakcie prac nad aplikacją i możemy śmiało stwierdzić, że udało się ten cel osiągnąć – wyjaśnia Maciej Buba, digital director Pizza Hut.

– Zależało nam, aby użytkownik po włączeniu po raz pierwszy aplikacji Pizza Hut, bez większego zastanowienia wiedział, jak złożyć zamówienie. Chcieliśmy także zachować spójność aplikacji z rynkowymi standardami UX przyjętymi na danej platformie, do których przyzwyczaili się użytkownicy popularnych aplikacji. Było to duże wyzwanie, gdyż nasze produkty trafiają do szerokiego grona odbiorców w różnym wieku, o różnych preferencjach czy świadomości cyfrowej. Efekt finalny powinien zadowolić naszych klientów, bo nie zapominajmy, iż celem aplikacji jest przede wszystkim szybkie zamówienie ulubionego dania bez ograniczeń – dodaje Maciej Buba.

Jedynym możliwym kierunkiem rozwoju aplikacji Pizza Hut była koncentracja na kluczowych funkcjonalnościach i dopasowywanie ich do oczekiwań grupy docelowej oraz zachowanie wydajności i szybkości działania. Jednym z najważniejszych założeń było skrócenie czasu składania zamówień poprzez powiązanie lokalizacji użytkownika z strefami dostaw restauracji. To z kolei zaowocowało sprawniejszym przechodzeniem użytkowników do potwierdzenia zamówienia i płatności.

– Aplikację uruchomiliśmy w dniu 15 czerwca 2018 roku i niemal natychmiast zaobserwowaliśmy wzrost sprzedaży w naszych lokalach. Wzrosty były cykliczne, aż do zeszłorocznego wybuchu pandemii COVID-19. W czasie lockdownu aplikacja stała się jednym z głównych narzędzi w walce ze spadkami sprzedaży, co pozwoliło zachować ciągłość pracy naszej sieci. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów, jakie osiągnęliśmy dzięki aplikacji, a był to głównie wzrost organiczny. Jesteśmy jeszcze przed uruchomieniem działań promocyjnych związanych stricte z samą aplikacją co na pewno w jeszcze większym stopniu ją spopularyzuje – dodaje Maciej Buba.

– Mimo faktu, iż od ponad 15 lat pracujemy dla globalnych klientów, projekt był dla nas dużym wyzwaniem. Wiedzieliśmy, że aplikacja będzie porównywa do najpopularniejszych produktów mobilnych w tym segmencie, co może wpłynąć na zaufanie do marki i sukces komercyjny samej aplikacji. Cały czas pracujemy, ulepszamy aplikację, i cieszymy się, że nasz klient ma ambicje, aby ją rozwijać. Dotychczasowe statystyki i zadowolenia naszego klienta, potwierdzają sukces tego projektu – komentuje Łukasz Makowski, CEO LookSoft

– Ważnym potwierdzeniem jakości naszej pracy jest także zaproszenie LookSoft do współpracy z Amrest przy rozwoju kolejnych wersji aplikacji na rynkach zagranicznych. Użytkownicy w Polsce oraz w innych krajach Europy docenili aplikację, pozostawiając pozytywny feedback i opinie w app storach, i to nie tylko w Google Play i App Store ale także Huawei AppGallery, gdzie aplikacja Pizza Hut jest od niedawna dostępna. Wierzymy, że aplikacja Pizza Hut będzie zdobywać coraz więcej zadowolonych użytkowników, którzy staną się lojalnymi najedzonymi klientami marki – dodaje Łukasz Makowski.

Pobierz aplikację Pizza Hut.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments