Ubezpieczenia kupujemy przez aplikację na telefon

Łukasz Kłosowski

06-02-2012
Ubezpieczenia kupujemy przez aplikację na telefon

– Kolejne firmy ubezpieczeniowe planują wprowadzić aplikacje na smartfony i tablety. Rozbudowane są też funkcje już dostępnych aplikacji – czytamy w “Rzeczpospolitej”.

Część firm, np. PZU, Warta i Axa już proponują aplikacje, których na razie jedyną funkcją jest lokalizowanie osoby potrzebującej pomocy. Dodatkowo PZU i Warta umożliwiają wezwanie pomocy także osobom, które nie są ich klientami – muszą one jednak za pomoc zapłacić.

Niektóre firmy idą o krok dalej i rozszerzają funkcjonalność już dostępnych aplikacji. – Od niedawna nasi klienci nie tylko mogą wezwać pomoc, ale także kupić polisę turystyczną właśnie korzystając z aplikacji na telefony i tablety. To nowość na rynku – zauważa Paweł Zylm, prezes BRE Ubezpieczenia. Na razie jest ona dostępna dla użytkowników iPhonów i iPadów. – Patrząc na to jak rośnie liczba smartfonów, uważam, że tego typu aplikacje będą miały coraz większe znaczenie w bieżącym kontakcie z klientami – mówi “Rz” Adam Fulneczek, dyrektor departamentu likwidacji szkód w Warcie.

Nowe technologie, mimo początkowych nakładów, będą wpływać na obniżenie kosztów dystrybucji produktów ubezpieczeniowych oraz wzrost efektywności sprzedaży. Pokazał to przykład internetu. – Dotyczy to zarówno rozwoju modelu sprzedaży bezpośredniej, jak i ogromnego rozwoju rynku reklamy w internecie, która jeszcze kilka lat temu była biznesem stricte niszowym. Dziś dzięki rozwojowi nowych technologii jest jednym z głównych kanałów dotarcie do klienta – zauważa Paweł Wróbel, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej i marketingu Generali.

– Aplikacje na rynku ubezpieczeń to wciąż bardziej ciekawostka niż realna zmianą modelu dystrybucji produktów. Niemniej jednak, rynek ten będzie się dość szybko rozwijał i zyskiwał na znaczeniu, a za kilka lat z gadżetu aplikacje mogą stać się popularnym narzędziem – uważa Paweł Wróbel.

Widząc rozwój urządzeń mobilnych coraz mniej firm ma wątpliwości, że staną się one ważnym sposobem na kontakt z klientem. Kolejne firmy planują wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań, jeszcze w tym roku uruchomić aplikację zamierza Link4, nie wyklucza tego Generali i Groupama.

klos/RP

Komentarze:

Comments

comments