Wprowadzamy YouTube Shorts w Polsce

Wprowadzamy YouTube Shorts w Polsce

W zeszłym roku informowaliśmy Was, że pracujemy nad YouTube Shorts – usługą do nagrywania krótkich formatów przeznaczoną dla każdego, kto chce tworzyć niedługie, chwytliwe filmy tylko za pomocą telefonu. Od czasu wprowadzenia wersji beta, udostępniliśmy usługę w 26 krajach, a twórcy z naszej społeczności opublikowali wiele kreatywnych i świetnych krótkich filmów – Shorts.

Od dzisiaj wprowadzamy Shorts na całym świecie. Wersja beta pojawi się w ponad 100 krajach, gdzie dostępny jest YouTube, w tym także w Polsce.

Zamierzamy wprowadzić też więcej funkcji – cały czas pracujemy nad Shorts wspólnie z twórcami i wykonawcami. Oto najświeższe informacje o tym, czego możecie się spodziewać po YouTube Shorts.

Nowy sposób na uwolnienie kreatywności

Tworzenie leży u podstaw krótkich formatów i chcemy, aby w usłudze Shorts było ono łatwe i przyjemne. Chociaż krótkie filmy były już widoczne na platformie, użytkownicy na całym świecie po raz pierwszy będą mogli uzyskać dostęp do narzędzi do tworzenia Shorts, które obejmują wielosegmentową kamerę umożliwiającą połączenie kilku klipów wideo razem, możliwość nagrywania z muzyką, sterowanie ustawieniami prędkości i nie tylko.

Użytkownicy będą mieli także możliwość pobierania próbek ścieżki dźwiękowej z materiałów opublikowanych na YouTube – czyli z miliardów filmów z całego świata – i tworzenia dzięki temu nowych, kreatywnych Shorts. Oznacza to, że możecie dodać coś od siebie do materiałów, które uwielbiacie oglądać na YouTube, i pomóc im dotrzeć do nowych odbiorców — możecie zareagować na swoje ulubione żarty, spróbować ugotować coś według najnowszego przepisu twórcy czy odegrać skecz. Twórcy zachowają kontrolę i będą mogli wycofać zgodę, jeśli nie będą chcieli, by ich długie filmy były w ten sposób wykorzystywane.

Ponadto, wprowadzamy nowy zestaw funkcji na istniejące i nowe rynki, takie jak:

– dodawanie tekstu w konkretnych momentach filmu;

– pobieranie próbki ścieżki dźwiękowej z innych Shorts do wykorzystania we własnym filmie;

– automatyczne dodawanie napisów;

– nagrywanie do 60 sekund za pomocą kamery do Shorts;

– dodawanie klipów z galerii telefonu do treści nagranych przy użyciu kamery do Shorts;

– dodawanie podstawowych filtrów w celu korekcji kolorów Waszych krótkich form – w przyszłości dodamy więcej efektów.

Współpracujemy również z partnerami muzycznymi, dzięki czemu wykonawcy i twórcy mają dostęp do obszernej biblioteki utworów, których mogą używać w swoich Shorts. W momencie uruchomienia wersji beta na całym świecie, będziemy dysponować milionami utworów (a liczba ta będzie rosła) oraz katalogami muzycznymi od ponad 250 wytwórni i wydawców z całego świata, w tym między innymi od Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Sony Music Publishing, Warner Music Grupa i Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Since Music, Beggars czy Kobalt.

Możecie spodziewać się, że kolejne narzędzia do tworzenia będą pojawiać się wraz z rozbudowywaniem usługi Shorts.

Komfort oglądania na YouTube

Wiemy, że tworzenie to tylko jeden z elementów usługi Shorts. Chcemy też ułatwić widzom odnajdywanie krótkich formatów, które im się spodobają, a twórcom – dotarcie do nowych odbiorców. Wprowadziliśmy specjalną półkę Shorts na stronie głównej, udostępniliśmy nowy odtwarzacz, który pozwala przeglądać filmy w pionie, oraz dodaliśmy kartę Shorts w wersji mobilnej, dającą łatwy dostęp do krótkich formatów – wystarczy jedno kliknięcie.

Zastanawiamy się również jak ulepszyć Wasze doświadczenie z najbardziej interesującymi Was krótkimi filmami, twórcami i wykonawcami poprzez integrację usługi Shorts z serwisem YouTube, który już znacie i lubicie. Jeśli na przykład w Shorts usłyszycie fragment utworu, z łatwością odnajdziecie jego pełną wersję, obejrzycie teledysk lub dowiecie się więcej o wykonawcy — a to wszystko zrobicie z poziomu YouTube. Działa to w dwie strony. Kliknijcie przycisk „Utwórz” (po prawej stronie filmu), by stworzyć własny krótki format zawierający daną ścieżkę dźwiękową. Możecie też sprawdzić, jak inni wykorzystali dany utwór w swoich Shorts.

Spodziewamy się, że wraz ze wzrostem liczby osób oglądających i tworzących Shorts, nasze systemy będą działać coraz lepiej, dzięki czemu będziemy mogli skuteczniej pomagać Wam w odkrywaniu nowych treści, trendów oraz twórców, których pokochacie.

Wsparcie dla twórców korzystających z urządzeń mobilnych

YouTube pomógł całemu pokoleniu twórców przekształcić ich kreatywność w działalność biznesową i zacząć prowadzić firmy medialne nowej generacji. W ciągu ostatnich 3 lat wypłaciliśmy ponad 30 miliardów dolarów twórcom, artystom i firmom medialnym.

Shorts to nowy sposób na oglądanie i tworzenie treści na YouTube, szukamy więc świeżego podejścia do zarabiania na takich filmach i nagradzania twórców za ich treści. Jesteśmy bardzo zaangażowani we wspieranie nowego pokolenia twórców korzystających z urządzeń mobilnych za pomocą usługi Shorts oraz intensywnie pracujemy nad tym, jak opcje monetyzacji będą wyglądać w przyszłości.

Pierwszy krok zrobiliśmy niedawno, przedstawiając Fundusz YouTube Shorts, w ramach którego w latach 2021–2022 wypłacimy 100 mln dolarów. Więcej informacji, m.in. o tym, w których krajach ten fundusz będzie dostępny, przedstawimy bliżej daty jego uruchomienia.

Usługa Shorts w wersji beta będzie dostępna dla wszystkich w Polsce od środy, 14 lipca. Wiemy, że jej dopracowanie może trochę potrwać, ale nie możemy się doczekać, aż wypróbujecie YouTube Shorts i pomożecie nam w tworzeniu świetnej usługi do tworzenia i oglądania krótkich formatów bezpośrednio na YouTube.

Autor

Elżbieta Różalska, Communications Manager, Google Polska

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments