Facebook Messenger + PayPal = natychmiastowy przelew bez opuszczania chatu

Krzysztof Heyda

21-10-2017
Facebook Messenger + PayPal = natychmiastowy przelew bez opuszczania chatu

Od czasu majowej konferencji F8 znamy plany Facebooka w kwestii rozwoju platformy Messenger. Boty, AR, AI czy połączenie świata online i offline – codziennie widzimy nowe wdrożenia tych technologii. Pora na kolejne nowości.

Wczoraj Facebook ogłosił następny etap interacji Messengera z operatorem płatności PayPal. Dzięki temu, nie wychodząc z komunikatora, będzie można przesłać pieni czy poprosić o przelew bezpośrednio w konwersacji ze znajomym. W dymku rozmowy należy wcisnąć  „+”, i wybrać zieloną ikonę płatności „$”. Następnie można wpisać kwotę jaką się chce przelać i krótką notatkę opisującą transfer. Po wciśnięciu guzika „Pay”, jako metodę wybrać PayPal i pieniądze od razu trafią do odbiorcy.

W zeszłym roku Facebook i PayPal umożliwi już dokonywanie przelewów w botach sieci handlowych. Od tego czasu 2,5 mln użytkowników połączyło PayPala z Messengerem. Samo rozwiązanie może być również popularne wśród użytkowników grup zakupowych na Facebooku, które są odwiedzane średnio przez 450 mln użytkowników miesięcznie.

Dodatkowo PayPal udostępnił bota, który pomoże zmienić hasło na swoim koncie, odpowie na pytania dotyczące konta czy pomoże w razie problemów ze zrealizowaniem płatności. Co ciekawe bot ma wykazywać się dużym zrozumieniem potocznego języka. Czyli po otrzymaniu wiadomości „Znowu zapomniałem mojego hasła” powinien zaproponować jego zmianę. W razie gdyby bot nie podołał zdaniu, to przełączy klienta bezpośrednio do „żywego” konsultanta.

Zarówno możliwość przelania pieniędzy przez PayPal jak i sam bot są dostępne od wczoraj, jednak będą się pojawiały stopniowo u użytkowników. Obydwie funkcje będą dostępne najpierw w Stanach Zjednoczonych.

Facebook stawia też mocno na promocję samego Messengera – np. funkcja Discovery pozwala znaleźć boty w okolicy użytkowników czy CTA w reklamach pozwalające rozpocząć chat. Niedawno Facebook zaprezentował nowy format reklamy przekierowujący bezpośrednio do konwersacji na Messengerze. Przekierowanie może mieć na celu zdobycie leada, odpowiedź na pytanie, dopięcie transakcji czy zaoferowanie pomocy. W ramach integracji z PayPal i innymi formami płatnosci, nie trudno sobie wyobrazić scenariusz w któym widzimy reklamę, która przenosi nas do okienka chatu w Messenger gdzie możemy odrazu reklamowany towar zamówić i za niego zapłacić.

Messenger ad

Na Messengerze co miesiąc ponad 2 miliardy wiadomości jest wymienianych między użytkownikami a profilami biznesowymi. 54,4 % amerykańskich użytkowników woli komunikować się z markami przez Messengera niż przez e-mail, telefon czy chat. 67% planuje zwiększyć wykorzystanie tego kanału komunikacji z biznesem w ciągu najbliższych dwóch lat. Można również ponownie zaangażować użytkowników z którymi już rozmawiało się na Messengerze, za pomocą sponsorowanej wiadomości, która może być zachętą do kupna (z możliwością dopięcia transakcji w dymku chatu) czy sposobem na bezpośrednie poinformowanie klientów o oferowanych nowościach i wydarzeniach.

Podobnie jak integracja z PayPal, nowy format reklamy dostępny jest na razie w USA, ale w ciągu najbliższych miesięcy powinien pojawić się na całym świecie.

Komentarze:

Comments

comments