3 sposoby, jak dzięki beaconom personalizować doświadczenie w restauracji

Monika Oliwiak

30-10-2015
3 sposoby, jak dzięki beaconom personalizować doświadczenie w restauracji

Analitycy nowych technologii przewidują wszechobecność beaconów w ciągu kilku lat, a szybki rozwój tego narzędzia jest już widoczny w wielu branżach – od handlu detalicznego, po eventy, hotele, muzea czy stadiony, a także restauracje. Technologiczni giganci Apple i Google, dostawcy beaconów – firmy Kontakt.io czy Estimote – oraz twórcy platform umożliwiających zarządzanie analityką oraz komunikacją marketingową, do których należy startup Linteri, wchodząc na rynek umożliwiły dostęp do technologii zbliżeniowych dla każdego biznesu, nawet dla małych restauracji.

Dane mówią same za siebie

Biorąc pod uwagę, że 94 proc. transakcji jest nadal dokonywanych w fizycznych przestrzeniach, a duża część konsumentów korzysta ze swoich mobilnych urządzeń w trakcie wizyty, restauracje, sklepy, czy reklamodawcy mają wyjątkową okazję angażować klientów wtedy, gdy jest to najistotniejsze – produkt lub usługa jest na wyciągnięcie ich ręki, co według badań inMarket 2015 roku skutkuje 20-krotnym wzrostem intencji zakupowej.

Z ostatnich badań przeprowadzonych przez Business Insider Intelligence w US wynika, że za sprawą wiadomości wygenerowanej w kontakcie z beaconem, wartość zakupów w przestrzeniach usługowych wzrośnie z 4.1 miliarda dolarów w 2015 roku do poziomu 44.4 miliarda dolarów w 2016 roku. Potencjał wykorzystania beaconów w restauracjach i barach jest ogromny. Jak możesz włączyć tę technologię do Twojej strategii marketingowej już dzisiaj?

Skuteczne metody wykorzystania beaconów w restauracji

1. Spersonalizowane wiadomości push

Jak istotna jest możliwość dotarcia do konsumentów, podczas gdy przechodzą obok Twojego punku usługowego? Użyj beaconów, aby zidentyfikować potencjalnych użytkowników z Twoją aplikacją, którzy są w pobliżu i wyślij im wiadomość o darmowym drinku przy ich kolejnym zamówieniu. Prowadzisz program lojalnościowy? Tym razem wykorzystaj beacony, zawiadom tych, którzy są blisko od otrzymania np. “szóstej darmowej kanapki”. Przyciągaj do restauracji i zwiększaj wartość transakcji.

2. Menu tylko dla lojalnych

To świetny sposób, aby zwiększyć ilość pobrań dedykowanej aplikacji. Każdy właściciel restauracji docenia lojalnych klientów, a beacony ułatwią proces ich nagradzania. Stwórz wyjątkowe pozycje w menu, do których dostęp mają wyłącznie posiadacze programu lojalnościowego. Gdy złożą wizytę w restauracji, otrzymają wiadomość o wszystkich udogodnieniach i specjalnych ofertach. Upewnij się, żeby wszyscy usłyszeli o tej promocji.

3. Powitalne wiadomości w formie ulubionej piosenki

Ciekawe rozwiązanie wprowadziła firma Rockbot we współpracy z Universal Music Group. Jak opisuje TechCrunch firma proponuje w restauracjach lub barach, aby z poziomu aplikacji na wejściu dodawali do playlisty piosenkę wybraną przez siebie. Twórca tego pomysłu – Garrett Dodge mówi: “Głośno jest o beaconach, ale w większości przypadków marketerzy próbują przyciągnąć konsumentów do danej alejki w sklepie. W przypadku naszego rozwiązania, dostarczamy coś bardziej ekscytującego”.

Oferowanie spersonalizowanego doświadczenia jeśli realizowane jest niewłaściwie, wywoła tylko irytację wśród konsumentów. Tylko marki dostarczające wartościowe doświadczenie, są w stanie zbudować zaufanie oraz większe zaangażowanie użytkowników.

A w jaki sposób Ty wykorzystasz siłę beaconów w celu personalizacji doświadczeń w swoich punktach usługowych?

Komentarze:

Comments

comments