Analiza dostępnych na rynku aplikacji eventowych

Łukasz Kłosowski

03-09-2019
Analiza dostępnych na rynku aplikacji eventowych

Wakacje się skończyły i ponownie zbliża się sezon eventowy. Dziś dobry event nie może obyć się bez aplikacji mobilnej. Aplikacja sprawia, że nie musimy drukować materiałów konferencyjnych – wszystko co niezbędne dostaniemy w formie cyfrowej w wersji na smartfona.

Aplikacja mobilna na evencie przydaje się na wielu różnych płaszczyznach. Od tak podstawowych, jak informacje o wydarzeniu, lista prelegentów, miejsce wydarzenia. Poprzez rozbudowane funkcje, jak networking online, głosowanie na żywo, dystrybucja kuponów i materiałów konferencyjnych, plany targowe, czy zaawansowane funkcje sponsorskie.

Na naszym rynku mamy kilka wyróżniających się aplikacji eventowych, gdzie znajdziemy wszystkie niezbędne funkcjonalności przydatne przy organizacji dobrego eventu. Poniżej cztery najciekawsze z nich.

Meeting Application 

https://meetingapplication.com/pl/

Meeting Application wyróżnia się dużą liczbą funkcji zawartych w aplikacji. W podstawowej licencji otrzymujemy: agendę, kalendarz, profile prelegentów, feedwall, czyli aktualności (to możliwość połączenia aplikacji z Twitterem, Instagramem, YouTube oraz Facebookiem). W pozostałych planach cenowych dostępny jest także chat 1:1, notyfikacje push, ankiety, w tym ankiety social media. Znajdziemy tam także ciekawą opcję połączenia aplikacji z fotobudką.

Aplikacja dostępna jest na Androida oraz iOS. Wersja rozszerzona Meeting Application kosztuje 5299 zł i zapewnia funkcje z pakietu podstawowego oraz dostęp do sekcji: sponsorzy, media, mapy, zasoby danego eventu, business matching, czyli inicjowanie kontaktów w trakcie eventu, funkcje grywalizacyjne oraz możliwość połączenia aplikacji z beaconami.

Aplikacje eventowe dostarczane są zazwyczaj w wersji na jedno wydarzenie i tak jest w przypadku Meeting Application. Przy czym należy zauważyć, że to „aplikacja w aplikacji” – użytkownicy najpierw pobierają aplikację Meeting Application, a następnie wybierają swoje wydarzenie. Wersja dedykowana jest dostępna w droższej opcji cenowej.

Visent Events

https://visentevents.com/pl/

Drugim eventowym combo pod względem liczby funkcji jest Visent Events. W podstawowej licencji otrzymujemy: aplikację na iOS, Androida (w tym oczywiście CMS do edycji danych aplikacji). Co istotne i zdecydowanie warte podkreślenia, dostajemy indywidualny branding już od najbardziej podstawowej wersji.

W porównaniu do konkurencji aplikację w wersji podstawowej otrzymamy w języku polskim, angielskim, a także opcjonalnie w obu językach. Licencja zapewnia także dostęp do agendy, powiadomień, profili prelegentów, informacji o dojazdach, feedu artykułów i aktualności, do map oraz planów (w tym znajdziemy tam kod QR miejsca do każdego punktu mapy z możliwością dodawania do niej własnych interaktywnych punktów). Wersja basic zawiera także dostęp do zewnętrznych linków w menu (tak zwane zewnętrzne zasoby), a także zakładkę FAQ, bądź graficzną instrukcję obsługi.

Wyższe wersje cenowe posiadają następujące funkcjonalności: networking (chaty, zaproszenia do kontaktu, listy uczestników), banery w aplikacji (np. dla sponsora lub wystawcy), ankiety, notatki w aplikacji (w tym do każdej strony załączonej prezentacji), a także materiały do pobrania.

W porównaniu na funkcje więcej oferuje Visent Events, niż Meeting Application. Visent Events w wersji podstawowej jest także tańsza i dostępna jest od 3299 zł. Meeting Application w porównywalnej licencji otrzymujemy za 3499 zł.

Aplikacje eventowe licencjonowane są także na określony czas. Visent Events licencję dostarcza na okres trzech miesięcy. Na jej korzyść przemawia dodatkowa opcja rocznego abonamentu, która dostępna jest w osobnym pakiecie.

MKonferencja

https://mkonferencja.pl

To zarówno aplikacja mobilna, jak i strona internetowa z różnym zakresem informacji dotyczących konferencji. Twórcą aplikacji jest rzeszowski Mobile Madness Software House.

Jeżeli chodzi o zakres funkcji, w aplikacji znajdziecie wszystkie niezbędne informacje dotyczące eventu, a mianowicie informacje o konferencji, program, informacje na temat prelegentów, aktualności, relacje, powiadomienia, ankiety.

MKonferencja wyróżnia się tym, że oprócz aplikacji natywnej, posiada także opcję strony WWW. Jednak aplikacje natywne mają tę przewagę nad stronami internetowymi, że obsługują np. powiadomienia push notification oraz przede wszystkim posiadają lepsze User Experience, niż strony desktopowe. Aplikacje działają po prostu sprawniej i płynniej, stąd też klienci często rezygnują z funkcji desktopowych i budują aplikację eventu bezpośrednio na iOSa i Androida.

Na korzyść MKonferencja przemawia funkcja sprzedaży biletów z możliwością płatności online i offline.

Jeśli chodzi o zakres cen – pakiet podstawowy kosztuje tam 1600 zł, pakiet średni 2000 zł, zaś pełny 3000 zł. Za panel sprzedaży biletów jest dodatkowa opłata i zaczyna się od 600 zł. Warto jednak zwrócić uwagę na kwestię jakości tej aplikacji przed dokonaniem zakupu.

Eventory

https://eventory.cc

Mocną pozycją na rynku aplikacji eventowych jest także aplikacja Eventory. Wyróżnia się czytelnym i przejrzystym layoutem, przygotowana jest na dwie platformy iOS i Android, a także jest w niej możliwość zbudowania wersji desktopowej eventu.

To, co ją również wyróżnia na tle konkurencji, to darmowa wersja desktopowej strony internetowej przeznaczona do prywatnego, niekomercyjnego użytku akademickiego. Jeśli organizujesz małe wydarzenie bez partnerów oraz sponsorów i nie jest wymagana analiza oraz wsparcie dewelopera, można skorzystać z wersji free.

W Eventory nie znajdziemy jednak takiego zakresu funkcji, co u konkurencji.

Podsumowując

Organizując event nie liczmy na to, że dostarczymy informacje o nim bezkosztowo.

W rankingu aplikacji wyróżnia się Visent Events. Wygrywa zarówno pod względem liczby funkcji, jak i ceny w wersji podstawowej. Wyróżnia ją także to, że dostaniemy ją zarówno na platformę iOS, jak i na Androida z indywidualnym brandingiem już od wersji podstawowej, co zapewnia lepsze doświadczenie UX, w tym dodatkowe opcje powiązane z natywnymi funkcjami smartfona.

Indywidualny branding aplikacji jest też dość istotny z punktu widzenia marketngu samego wydarzenia, a użytkownicy zdecydowanie sprawniej będą w stanie taką aplikację znaleźć w App Store czy Google Play.

Strona WWW eventu nie jest w stanie zapewnić tylu funkcjonalności, co aplikacja natywna (ani w takiej jakości). Z drugiej strony użytkownik korzystający z aplikacji jest wart więcej niż ten, korzystający z przeglądarki, ponieważ otrzymujemy więcej informacji o nim i posiadamy z nim lepszy kontakt.

 

Komentarze:

Comments

comments