Biedronka najpopularniejsza w kategorii sklepów spożywczych, zaś wśród drogerii Rossmann
Zakupy to element codziennego życia, obowiązek, przyjemność, sposób spędzania czasu – dla każdego mogą być czymś innym. O tym, czym zakupy są dla Polaków, postanowiliśmy przekonać się samodzielnie. Dzięki ankiecie przeprowadzonej wśród użytkowników aplikacji Moja Gazetka – baza gazetek promocyjnych ze 100 sklepów z 15 kategorii – dowiedzieliśmy się m.in. gdzie nasi rodacy najchętniej robią zakupy, jak się do nich przygotowują i jaką rolę w tym wszystkim pełnią gazetki promocyjne.
Co wiemy dzięki gazetkom promocyjnym online?
Czy spodziewaliście się, że aż 85% Polaków przegląda gazetki promocyjne przed każdym lub prawie każdym wyjściem na zakupy? Robią to wszędzie – w domu, w pracy, na uczelni, w komunikacji miejskiej. Przeglądanie gazetek jest dla nich sposobem na oszczędne zakupy i upolowanie ciekawych produktów, ale też np. na zabicie nudy.
Co więcej, gazetki mają spory wpływ na decyzje zakupowe. Aż 54,5% ankietowanych przyznaje, że bardzo często oferta przedstawiona w aktualnej gazetce promocyjnej motywuje ich do odwiedzenia konkretnego sklepu. Tylko 1% twierdzi, że nigdy nie poszło na zakupy z takiego powodu.
Dzięki gazetkom dostępnym w aplikacji można też zauważyć, jakie sklepy darzone są największą sympatią. W niektórych kategoriach jest to widoczne jak na dłoni – liderów trudno będzie dogonić – a w innych wyniki są bardziej wyrównane. Inne sklepy cieszą się popularnością w dużych miastach, a inne w mniejszych miejscowościach. To wszystko to tylko niektóre z informacji, którymi chcemy się z Wami podzielić.
Wśród najpopularniejszych sklepów spożywczych jest Biedronka, a następnie Lidl, Kaufland, Auchan, Tesco i Carrefour. W kategorii dom i ogród króluje Castorama, a za nią jest Leroy Merlin oraz Ikea. W kategorii drogerie pierwsze miejsce zajmuje Rossmann, drugie Hebe, trzecie Avon. W kategorii meble pozycje lidera ma Black Red White, Bodzio i Abra, zaś w kategorii RTV/AGD na pierwszym miejscu jest Media Expert, później jest RTV EURO AGD, a na trzecim miejscu Media Markt.
Przedstawione w raporcie dane pochodzą z badania ankietowego na próbie 3120 osób oraz z analizy ruchu w aplikacji Moja Gazetka wynoszącej 650 tys. osób.
Autor
Michał Machniak, założyciel aplikacji Moja Gazetka
Komentarze:
Comments