“Blisko mnie” (near me) jako nowy trend w marketingu mobilnym

Łukasz Kłosowski

24-07-2018
“Blisko mnie” (near me) jako nowy trend w marketingu mobilnym

Fraza “near me” (blisko mnie) okazuje się być bardzo ważną informacją dla reklamodawców – pisze wiceprezes Google ds. marketingu w Ameryce Lisa Gevelber. Jeśli ludzie szukają czegoś w pobliżu, jest to wyraźny sygnał intencji zakupowych.

Już w zeszłym roku Google zauważył, że użytkownicy w trakcie wyszukiwania lokalnego odrzucają wszelkie kwalifikatory lokalizacji, takie jak kody pocztowe czy nazwy dzielnic. Powód jest prozaiczny – zakładają, że wyniki wyszukiwania za pomocą smartfonów będą automatycznie związane z ich lokalizacją.

“Blisko mnie” to już nie tylko znalezienie konkretnego miejsca. Chodzi o znalezienie konkretnej rzeczy w określonym obszarze i w określonym czasie. Wyszukiwanie za pomocą frazy “near me” w kontekście zakupowym wzrosło w przeciągu ostatnich dwóch lat aż o 500% – podaje Google.

Frazę “near me” (blisko mnie) wpisujemy, gdy chodzi nam o lokalne wyszukiwanie restauracji czy stacji benzynowej. Z jego danych wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat o 200% wzrosło wyszukiwania dilerów samochodowych będących w pobliży oraz aż o 600% wyszukiwanie kobiecej garderoby (najczęściej chodzi o sukienki).

W ciągu ostatnich dwóch lat o 150% wzrosło wyszukiwanie na komórkach frazy “…blisko mnie teraz” (na przykład “jedzenie blisko mnie teraz”, “stacja benzynowa blisko mnie teraz” i “dostawa blisko mnie już teraz”).

O 900% wzrosło wyszukiwanie frazy “blisko mnie dzisiaj / dziś wieczorem” na przykład “tanie hotele w pobliżu mnie dziś wieczorem” czy “filmy odtwarzane dziś w pobliżu mnie”.

O 200% wzrosło wyszukiwanie frazy “restauracje w pobliżu mnie teraz otwarte”, “sklepy w pobliżu są teraz otwarte” i “teraz apteka blisko mnie”) .

Tu i teraz

Dzisiejsi niecierpliwi klienci oczekują rzeczy w momencie, gdy ich potrzebują czyli teraz. Trend “near me” wpisuje się zatem w tak zwane mikro momenty, o których szeroko pisaliśmy w zeszłym roku.

Mikro momenty (tzw. Micro-Moments) czyli rodzaj zachowania, który powszechnie przejawiają użytkownicy mobile będąc ciągle w ruchu i będąc online.

Komentarze:

Comments

comments