Jak być trendy w komunikowaniu marki modowej. Poznaj przydatne funkcje Instagrama

Sylwia Młynarska

11-10-2018
Jak być trendy w komunikowaniu marki modowej. Poznaj przydatne funkcje Instagrama

Instagram daje wiele możliwości promowania marki modowej. Dlaczego? Bo mamy do dyspozycji mnóstwo funkcji – dobrze jest z nimi eksperymentować i sprawdzić, które będą najlepsze. Trzeba mieć jednak na uwadze, żeby zawsze dbać o wysoką estetykę tworzonych treści i wydobywać zalety produktu.

Ważne jest też dopasowanie stylu komunikacji do grupy docelowej. Warto zastanowić się, czy fani marki będą chcieli klikać w ankiety w Instagram Stories, zadawać pytania za pomocą naklejki albo czy nie będą przeszkadzać im wesołe, kolorowe GIF-y.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz komunikację dużej marki modowej, czy niewielkiego sklepu online, Twoje działania powinny mieć to coś. Zobacz, jak to robią najwięksi!

IGTV

Jeśli zadajesz sobie pytanie, czy warto korzystać z IGTV w komunikacji marki modowej, odpowiadam – oczywiście! Dzięki wprowadzonej kilka miesięcy temu funkcji Instagrama możesz umieszczać na profilu np. materiały z pokazów mody. Korzystają z tego m.in. Dior, Gucci i inne wielkie domy mody, które bardzo szybko zaczęły publikować wideo z premier nowych kolekcji. 

Źródło: Instagram domu mody Dior
Źródło: Instagram domu mody Gucci

 

Skoro pokaz mody, to oczywiście jego kulisy! Daj fanom poczucie, że mogą wejść do miejsca, które nie zawsze jest dla wszystkich dostępne. Obejrzyj, jak to robi Dior:

Źródło: Instagram domu mody Dior

 

Dodatkowo na IGTV możesz umieszczać wideo, w którym pokażesz poszczególne etapy powstawania produktu – od szkicu aż do ostatecznego wykończenia. Takie filmy również publikuje Dior. Profesjonalnie zmontowane estetyczne wideo to uczta dla oczu, a przy okazji przystępna dawka wiedzy o tym, jak powstają poszczególne modele ubrań i akcesoriów.

Źródło: Instagram domu mody Dior

 

IGTV jest też dobrym miejscem do zamieszczania spotów promujących nowe kolekcje, jak np. na profilu domu mody Prada. Na tym konkretnym przykładzie widać, że do wideo można dotrzeć również z poziomu Instagram Stories, na których zostały umieszczone krótkie dynamiczne fragmenty spotu.

Źródło: Instagram domu mody Prada 

 

A co zrobić, jeśli marka, którą obsługujesz, nie organizuje pokazów mody, a chcesz wykorzystać potencjał, jaki ma w sobie IGTV? Możesz po prostu nakręcić wideo we wnętrzu sklepu, pokazać nową kolekcję i opowiedzieć kilka słów o wybranych modelach ubrań, a na koniec zaprezentować gotową stylizację. Inną opcją jest zrobienie cyklu wideo, np. stylizacje na różne okazje.

Instagram Stories

Instagram Stories również daje pole do popisu, jeśli chodzi o komunikację marki modowej. Możesz umieszczać tam zdjęcia np. modelek w ubraniach z najnowszej kolekcji lub zaangażować we współpracę influencerów – blogerów, ludzi kina, celebrytów itd. Poniżej przykłady Instagram Stories Balmain i H&M.

Źródło: Instagram domu mody Balmain
Źródło: Instagram marki H&M

 

Gdy mocno celujesz w sprzedaż i chcesz uprościć ścieżkę zakupu z poziomu Instagram Stories, przyda Ci się nowa opcja Shopping in Stories. Możesz w ten sposób ułatwić użytkownikom odkrywanie produktu w aplikacji Instagram, a dodatkowo dodać opcję Swipe up.

Źródło: Instagram marki KappAhl 

 

Dzięki Swipe up podlinkujesz planszę na Instagramie do strony sklepu online, do wideo na YouTubie lub wideo w IGTV – ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia i cel, jaki chcesz osiągnąć. Pamiętaj jednak, że opcja jest dostępna dopiero, gdy profil osiągnie min. 10 tys. followersów. Poniżej zobaczysz Swipe up w wykonaniu Valentino.

Źródło: Instagram domu mody Valentino

 

A jeśli masz do pokazania kilka stylizacji albo modeli ubrań, to świetnie sprawdzi się karuzela na Instagram Stories. Dzięki niej nie musisz ograniczać się tylko do jednej grafiki – możesz opowiedzieć całą wykreowaną historię i wprowadzić użytkowników np. w świat nowej kolekcji.

Źródło: Instagram marki Cartier 

 

Interaktywna naklejka z pytaniem sprawdzi się, jeśli chcesz dowiedzieć się co nieco o followersach marki, o tym, co chcą oglądać na profilu i na Instagram Stories. Oczywiście nie zostawiaj tych pytań bez odpowiedzi!

Źródło: Instagram marki Alexander Wang

 

Pozostając w klimacie pytań do fanów, spróbuj wykorzystać w komunikacji marki ankietę na Instagram Stories. Spytaj fanów, która stylizacja czy produkt najbardziej im się podoba albo… jaki mają dziś nastrój – możliwości jest mnóstwo!

Źródło: Instagram marki H&M 

 

Wyróżnione relacje na Instagramie 

Dobrze jest zadbać o to, aby wysokiej jakości Instagram Stories pozostały widoczne i dostępne na profilu dłużej. Tutaj nadchodzi moment, w którym warto zaprzyjaźnić się z opcją wyróżnienia relacji na Instagramie. Bo skoro starałeś się stworzyć coś naprawdę dobrego, to dlaczego ma to zniknąć po 24 godzinach? Posegreguj Stories dotyczące różnych kolekcji, wydarzeń czy influencerów, dodając im estetyczne okładki i konkretne nazwy. Zobacz, jak to robi Oysho.

 

Źródło: Instagram marki Oysho 

 

Instagram Collection 

Pora na kolejną przydatną funkcję Instagrama. Instagram Collection to rodzaj reklamy, który pozwala użytkownikom odkrywać i kupować produkty na urządzeniach mobilnych. Gdy klikniesz w główny obraz lub film, przejdziesz do produktów pokazanych w układzie siatki. Można swobodnie scrollować po kanwie, oglądać modele i sprawdzać, ile kosztują. Przykład Instagram Collection marki Tommy Hilfiger.

   

Źródło: Instagram marki Tommy Hilfiger

 

Transmisje na żywo

Live na Instagramie to funkcja, którą z powodzeniem możesz wykorzystać chociażby do wspomnianych wcześniej pokazów mody. Live’y znajdziesz na profilach wielu znanych domów mody. Transmituj również inne wydarzenia, na które marka jest zaproszona, albo te, które sama organizuje. Warto o takiej transmisji poinformować użytkowników wcześniej na Instagram Stories lub publikując posty zwykłe albo sponsorowane – to sprawi, że informacja dotrze do większej liczby użytkowników, co zwiększy oglądalność transmisji. 

Źródło: Instagram marki Giambattista Valli 

 

Wymienione przeze mnie funkcje to tylko niektóre z możliwości, jakie daje Instagram, jeśli chodzi o dotarcie do użytkownika z produktem i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Warto śledzić na bieżąco zmiany, jakie zachodzą na Instagramie, bo dzieje się naprawdę wiele. Pamiętaj jednak, że każda treść, którą wrzucasz na profil, musi być dopasowana do grupy docelowej i estetyczna oraz wpisywać się w tonality marki. A gdy szukasz inspiracji, to wiedz, że zawsze warto obserwować największych mistrzów komunikacji w świecie mody i czerpać z tego jak najwięcej – niezależnie od tego, czy prowadzisz tylko profil małego sklepu, czy wielkiej sieciówki.

Jako bonus. Edycja zdjęć przed publikacją

Jeśli nie masz zbyt wielu materiałów graficznych, to w prosty sposób możesz wyczarować estetyczne kreacje graficzne na Instagram Stories np. za pomocą aplikacji Unfold na Instagram dostępnej na iOS i na systemy Android.

Przyjrzyj się Instagram Stories Mohito:

Źródło: Instagram marki Mohito 

 

Jeśli natomiast chcesz stworzyć wideo, żeby przyciągnąć uwagę użytkowników, a masz do dyspozycji tylko kilka statycznych grafik… Nic trudnego! Zapoznaj się z możliwościami Video Creation Kit. Powodzenia w tworzeniu pięknych treści!

Autor

Sylwia Młynarska, Content Creative, Isobar Polska

 

Komentarze:

Comments

comments