Co gryzie marketerów w mobilności…(infografika)

Arkadiusz Legoń

07-06-2013
Co gryzie marketerów w mobilności…(infografika)

Na to pytanie próbowaliśmy odpowiedzieć wraz z Andrzejem Olękiewiczem z TNS Polska, podczas wystąpienia na IAB Forum 2013.

Przygotowując się do wystąpienia stwierdziliśmy, że problemem jest ciągle zmieniające się otoczenie, w jakich marketingowcy muszą działać. W pewnym sensie mówienie o mobilności stwarza kłopot dla prowadzącego, ponieważ prawdopodobnie, w momencie opowiadania o pewnych zjawiskach i faktach, rzeczywistość jest inna.

Z drugiej strony mamy świadomość, że marketerzy są złaknieni wiedzy poświęconej nowym możliwościom komunikacyjnym. Stąd propozycja, by to oni sami (marketerzy) zadali te pytania, a my we współpracy z TNS Polska przygotujemy profesjonalne badanie na reprezentatywnej ogólnopolskiej próbie Polaków – tak powstał projekt „Co gryzie marketera”.

Jakie wnioski?

Choć od kilku lat mamy „rok mobilności” to jej użytkownicy nie do końca są tego świadomi. Nie wszyscy posiadacza smartfonów zdają sobie sprawę z tego, jaki mają telefon. Co więcej zapytani o aplikacji, które mogliby polecić, aż połowa smartfonowców, nie potrafi udzielić odpowiedzi. Jednocześnie przyznają, że korzystają z Facebooka czy gier, ale nie rozpatrują tego w kategorii „korzystam z aplikacji”. Jest to więc kwestia tego, że Polacy nie znają definicji, ale potrafią korzystać z aplikacji i co więcej instalują je, a nawet niektórzy aktualizują.

W badaniu nieco zdziwiło nas to, że mimo tego, jak bardzo popularne jest zamieszczanie QR kodów na plakatach czy produktach, tylko 3 proc. posiadaczy smartfonów skanuje je. Również zadziwiająca były wyniki dotyczące pytania „czym jest Instagram”. Potwierdza się to, że na poziomie definicji nie wszystko jest właściwie wyjaśnione.

Z przeprowadzonego badania wynika również, że użytkownicy smartfonów najczęściej korzystają z następujących funkcji: wysyłanie MMS, SMS, robienie zdjęć, czyli te funkcje, z których mogą korzystać w zwykłym telefonie.

Co z taką wiedzą zatem mogą zrobić marketerzy? Wykorzystać! Czas mobilności to tu i teraz, prawdopodobnie za rok wyniki naszego badanie będą już nieaktualne. Nie warto zatem czekać na lepsze jutro, tylko dziś korzystać z szansy.

Więcej danych znajdziecie na infografice.

 

Autor

Arkadiusz Legoń, dyrektor strategii w agencji GoldenSubmarine.

Komentarze:

Comments

comments