Co nowego przyniósł koniec wakacji

Co nowego przyniósł koniec wakacji

Koniec wakacji w świecie mobile zaowocował dość ciekawymi wiadomościami. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Spicy Mobile, dotychczasowe poglądy jakie mieli marketerzy na temat gorszej skuteczności kampanii mobilnych w miesiącach letnich, nie pokrywają się z rzeczywistością.

 Jakie dane znajdziemy w raporcie

W lipcu br. zanotowano wydłużenie czasu względem poprzednich miesięcy, jaki użytkownicy spędzili na korzystaniu z aplikacji mobilnych. Za przykład podano YouTube gdzie czas ten wzrósł aż o 11 minut i 2 sekundy. Użytkownicy spędzający letnie miesiące w zdecydowanie bardziej rekreacyjny sposób, poświęcili swój czas w większej ilości również na przeglądanie mobilnych stron internetowych. W lipcu średni czas przeznaczony na tą aktywność wyniósł 19,5 minuty.

Rzeczywistość już nie taka kwadratowa

Oczywiście nie można przejść obojętnie obok wydarzenia obwieszczonego kilka dni temu przez Instagram. Po latach trzymania się kwadratowego formatu publikowanych na Instagramie zdjęć, Facebook, właściciel aplikacji, dopuścił także możliwość umieszczania w niej innych formatów. Ta nowa możliwość jest dość szeroko komentowana i jest odczytywana jako ukłon  w kierunku marketerów i reklamodawców, zwłaszcza tych którzy bazują na dodawaniu filmów w aplikacji. Jednym z pierwszych filmów dodanych w horyzontalnym formacie, wg rzeczniczki Instagrama, był trailer sagi Gwiezdnych Wojen. Skłania to także do wyciągnięcia wniosku, że to właśnie wytwórnie i producenci filmowi będą masowo korzystać z nowych możliwości jakie niesie ze sobą ta aplikacja, będąca przecież zarazem potężnym serwisem społecznościowym. Można także śmiało stwierdzić, że marki będą teraz poszerzały swoje kampanie z Facebook’a wprost na Instagram, co zaowocuje zwiększeniem przychodów tego pierwszego.

Komentarze:

Comments

comments