Czy warto inwestować w reklamę mobilną w Google Ads?

Justyna Szymala

27-08-2020
Czy warto inwestować w reklamę mobilną w Google Ads?

Mobilna rewolucja ruszyła pełną parą i nie sposób jej już zatrzymać. Reklamodawcy coraz częściej dostrzegają potencjał rynku mobilnego i nikogo nie trzeba tutaj przekonywać, że reklama mobilna staje się jednym z najbardziej skutecznych kanałów komunikacji z potencjalnym klientem. Badania nie pozostawiają żadnych wątpliwości – ponad 60% osób nie rozstaje się ze swoim smartfonem w ciągu dnia. Przeciętny użytkownik smartfona spogląda na ekran wyświetlacza średnio 221 razy dziennie.

Panuje przekonanie, że uzależniliśmy się od swoich urządzeń mobilnych i już nie potrafimy bez nich funkcjonować. Robimy na nich wszystko: zakupy, opłaty, rezerwacje. W konsekwencji, reklama mobilna to szansa dla wielu firm na dotarcie do nowych potencjalnych klientów, wzmocnienie wizerunku marki, ale również na zwiększenie sprzedaży.

Reklama mobilna to typ kampanii, która wyświetla się na stronach internetowych i w aplikacjach (jak wskazuje sama nazwa) na urządzeniach mobilnych. Wspomniany typ reklamy może wyświetlać się również w wynikach wyszukiwania na komórkach, w witrynach zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych oraz w serwisie YouTube. Za pomocą reklamy mobilnej docieramy z reklamą do użytkownika, który poszukuje oferty, informacji czy produktu na swoim smartfonie, tablecie czy telefonie.

Jednym z formatów, który wykorzystuje potencjał reklamowy na urządzeniach mobilnych jest Reklama „Tylko połączenie”. Celem takiej reklamy jest generowanie połączeń oraz zachęcenie użytkownika do telefonicznego kontaktu z firmą. Jest to idealne rozwiązanie do osób, którym zależy na:

– szybkim i bezpośrednim kontakcie telefonicznym z potencjalnym klientem;

– na kontakcie o określonej porze, np. w godzinach otwarcia Twojego biura,

– na zwiększeniu ilości konwersji w postaci kontaktu telefonicznego z firmą,

– dotarciu do użytkownika, który poszukuje usług czy produktów na urządzeniach mobilnych.

Przygotowanie i uruchomienie takiej kampanii jest bardzo proste i intuicyjne. Aby utworzyć reklamę typu „Tylko połączenie” należy wybrać rodzaj „Sieć wyszukiwania”, a następnie wybrać cel „Potencjalni klienci” i „Połączenia telefoniczne”

Po wybraniu odpowiedniego typu kampanii, przechodzimy do kolejnych ustawień. Na tym etapie konfigurujemy:

– lokalizację, język, budżet dzienny, strategię ustalania stawek.

Po skonfigurowaniu ustawień kampanii pora przejść do tworzenia reklam. W tym kroku należy podać numer telefonu. Niezwykle ważne jest, by kierować swoje leady bezpośrednio do osób w firmie, które udzielą wszystkich niezbędnych informacji o ofercie. Wprowadzenie użytkownika w błąd na tym etapie może zniechęcić potencjalnych klientów, a tym samym popsuć całą pracę, którą wykonała dla nas reklama mobilna.

Wracając do konfiguracji reklamy, przy jej tworzeniu, mamy do dyspozycji 2 nagłówki oraz 2 linijki tekstu, które warto rzetelnie uzupełnić. Wykorzystamy tym samym w pełni potencjał reklamy oraz przekażemy istotne informacje, które zachęcą do nawiązania kontaktu z naszą firmą.

Dla kogo stworzone są kampanie “tylko połączenie”?

– dla firm świadczących usługi, które można zaliczyć do tzw. “pilnych usług”, np. holowanie auta, usługi serwisowe, poczta kwiatowa itp.,

– jeśli zależy Ci na szybkim kontakcie z potencjalnym klientem,

– jeśli specyfika Twojej branży opiera się na szybkim udzielaniu pomocy lub informacji klientowi,

– dla firm, które działają w oparciu o system “zadzwoń i zamów”,

– jeśli Twoim celem jest generowanie jak największej liczby konwersji w postaci połączeń telefonicznych.

Omówiony powyżej typ reklamy to tylko jeden z wielu formatów, dzięki którym możemy wykorzystywać potencjał reklamowy na urządzeniach mobilnych. Pozostałe typy reklam mobilnych, o których warto wspomnieć to:

– tekstowe – reklama wyświetla się w wynikach wyszukiwania,

– graficzne – grafiki o przypisanych rozmiarach, które wyświetlają się na smartfonach i tabletach,

– wideo – reklama wyświetla się na YouTube oraz w serwisach i aplikacjach,

– reklama aplikacji mobilnej – reklamy promujące instalacje aplikacji mobilnych, zawierające link do aplikacji w Google Play lub sklepie Apple App Store. Ten format może być wyświetlany w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google oraz w YouTube. Celem reklam aplikacji mobilnej jest zachęcenie użytkownika do pobrania aplikacji lub do wejścia z nią w interakcję. Warto tutaj również podkreślić fakt, że aż 76% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych, z czego 24% z nich stanowią aplikacje zakupowe. Według przeprowadzonych badań reklamy w aplikacjach dostarczają o 70% wyższy współczynnik konwersji i 50% większą sprzedaż w porównaniu do mobilnych stron internetowych.

Reklamy mobilne to z pewnością obecnie jeden z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do potencjalnego klienta. Im szybciej reklamodawcy to zrozumieją i zaczną inwestować w tę formę reklamy, tym szybciej będą w stanie więcej zyskać i cieszyć się z poprawy wyników prowadzonych kampanii oraz przypływu nowych klientów.

Jeśli jesteś pasjonatem marketingu i chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach reklamowania się za pomocą reklamy mobilnej? Zapraszamy na semKRK#15 on-line, które odbędzie się 25 września. Bilety na to wydarzenie są do kupienia na stronie: https://app.evenea.pl/event/semkrk15

Czego możesz się spodziewać? Prelekcji na najwyższym poziomie – dynamicznych i konkretnych, bez autopromocji ale z luźną, barcampową atmosferą! Zapraszamy przed monitory!

Autor:

Justyna Szymala, SEM Specialist, Google Ads Certified Specialist, DevaGroup

Komentarze:

Comments

comments